ایستگاه خبر

قیمت ۵۹۲۰دلار برای بیتکوین پیش از اصلاح؛ عوامل موثر برای یک افزایش قیمت دیگر

امروز (۱۳اکتبر معادل ۲۱مهرماه) قیمت بیتکوین برای سومین بار طی دو روز گذشته به بالاترین سطح خود تا به حال رسید و برای مدت کوتاهی ۵۹۲۰دلار را دید. اما بعد از این قیمت، بیتکوین یک اصلاح جزئی را تجربه کرد که احتمالا ناشی از افزایش ناگهانی قیمت آن طی دو روز گذشته از ۴۵۰۰دلار به ۵۹۲۰دلار بوده.

 

احتمال یک افزایش قیمت دیگر، تحلیلگران منتظر ۶هزار دلار هستند

تحلیلگران (از جمله TuurDemeester، Trace Mayer و Samson Mow) بدنبال قیمت ۶۰۰۰دلار برای بیتکوین هستند و انتظار یک افزایش قیمت قوی دیگر تا چند روز آینده را دارند.

از دلایل افزایش اخیر قیمت بیتکوین می توان به مواردی همچون افزایش تقاضا برای بیتکوین توسط سرمایه گذاران موسسه ای، تقویت بازارهای ژاپن و کره جنوبی، و هاردفورک SegWit2x پیش رو اشاره کرد. هارفورک Segwit2x که قرار است در ماه نوامبر اتفاق بیافتد نقش مهمی در روند کوتاه مدت قیمت بیتکوین دارد.

طی هفته جاری تعداد زیادی از جوامع، شرکت ها و استخراج کنندگان از جمله جامعه بیتکوین کره جنوبی و F2Pool بصورت عمومی هاردفورک Segwit2x را محکوم کرده اند و از نگرانی های خود در رابطه با فورک (انشعاب) خبر داده اند.

تیم توسعه دهنده Blockchain درباره با فورک پیش رو اینطور خبر داده است:” احتمال زیادی وجود دارد که هاردفورک برنامه ریزی شده باعث ایجاد دو بلاکچین از بیتکوین شود. در این صورت، ما زنجیره ای که سختی شبکه (دیفیکالتی) فشرده تری داشته باشد را “Bitcoin” در نظر می گیریم. اگر زنجیره کوچکتر ارزش قابل توجهی داشته باشد، ما امکان نگهداری و معامله آن را برای مدتی برای کاربران خود فراهم خواهیم کرد، همانطور که این کار را برای “بیتکوین کش” انجام دادیم. اگر زنجیره کوچک تر (زنجیره اقلیت) آن زنجیره ای باشد که بلاک های ۱مگابایتی دارد، آن را BC1 خواهیم نامید و اگر زنجیره کوچک تر آن زنجیره ای باشد که بلاک های ۲مگابایتی دارد، آن را BC2 می نامیم”.

برخی از افراد حرفه ای در دنیای ارزهای رمزنگاری شده پیش از این به توضیح این نکته پرداخته بودند که سیستم در نظر گرفتن میزان هش ریت (قدرت پردازشی یک شبکه) بعنوان تنها گزینه جهت مشخص کردن زنجیره بزرگتر (زنجیره اکثریت) سیستم نادرستی است چرا که استخراج کنندگان همیشه به سمت زنجیره ای می روند که سود بیشتری می دهد. برای مثال در زمان بیتکوین کش، در یک بازه زمانی کوتاه پیش از تنظیم شدن سختی شبکه بیتکوین کش، مقدار زیادی از هش ریت بیتکوین به بیتکوین کش منتقل شد. اما بعد از انجام تنظیمات در بیتکوین کش، استخراج کنندگان دوباره به سمت بیتکوین برگشتند چرا که بیتکوین کش دیگر به اندازه بلاکچین اصلی بیتکوین سود ده نبود.

 

در نهایت اگر هاردفورک Segwit2x در نوامبر اتفاق بیافتد، هم طرفداران آن و هم مخالفان آن در بیتکوین سرمایه گذاری خواهند کرد. چرا که برخی می خواهند پشتیبانی خود از بیتکوین را ثابت کنند و برخی می خواهند کوین های جدید ساخته شده از Segwit2x یعنی B2X را بدست بیاورند.

 

در حال حاضر و در زمان نوشته شدن این مقاله قیمت بیتکوین نسبت به بالاترین حد خود یعنی ۵۹۲۰ کاهش داشته و به ۵۶۷۸دلار رسیده است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



cryptocoinsnews & image

https://coiniran.com/?p=8498
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x