ایستگاه خبر

صندوق بین المللی پول خواستار سرمایه گذاری بانک ها در بخش ارزهای دیجیتالی شد

گزارش صندوق بین المللی پول در مورد رمز ارزها

در ژانویه ۲۰۱۷، پیرامون مباحث کارکنان پیشنهادی به شکل اطلاعیه از سوی صندوق بین المللی پول مطرح شد که طی آن بانک ها به سرمایه گذاری بیشتری در ارزهای رمزنگاری شده، به نسبت گذشته تشویق شدند. تیم کارکنان IMF که شامل نخبگان اقتصادی نظیر Dong He و Ross Leckow و Vikram Haksar هستند، با قبول مسئولیت گزارش، اعلام کردند: رشد سریع فناوری دیجیتالی، در حال تغییر چشم انداز سرویس های اقتصادی ست.

اعضای IMF، بر این باورند که چنین تحولاتی فرصت هایی را برای کاربران، سرویس دهندگان و قانونگذاران به وجود خواهد آورد. پیام نهایی این اطلاعیه مبنی بر حمایت از ارزهای رمزنگاری شده بود. در این پیام، به روش هایی اشاره شده که ممکن است صنعت فین تک بتواند برای مسائل مختلف مشتریان مثل اعتماد، امنیت، خدمات مالی و حفظ حریم خصوصی، راه کاری بیاندیشند.

مرزها در حال محو شدن هستند

یکی از موارد کلیدی که در گزارش به آن اشاره شد، جمله ای با این مضمون بود که “مرزها در حال محو شدن هستند”. این یعنی اینکه مرزهای مشخصی که سابق بر این بین واسطه ها، سرویس دهندگان و بازار وجود داشت، با شروع به کار تکنولوژی جدید مرتبط با ارزهای دیجیتالی و پرداخت های برون مرزی، در حال تیره شدن هستند. در این بین، گزارش به “تغییر چالش در روند ورود به بازار” اشاره می کند. هرچند این به معنی کم شدن آمار ورود به بازار به خاطر تغییر چالش ها در سراسر جهان نیست. در بیشتر اوقات، کاهش میزان این چالش برای برخی، باعث افزایش (فرصت استفاده از این چالش) برای دیگران خواهد شد. مخصوصا اگر ظهور شبکه های بزرگ بسته شده، فرصت های رقابتی در بین شبکه ها را کاهش دهد.

اعتماد  همچنان ضروری خواهد بود

مهمترین نکته کلیدی از نگاه نویسندگان این گزارش این جمله است که “اعتماد، ضروری خواهد ماند”. با کم شدن اطمینان عمومی به واسطه های سنتی، گرایش افراد به شبکه ها و ارائه دهندگان جدید بیشتر می شود. انتقال آسان این حجم وسیع از کاربران، نیازمند رسیدن به سطح بالایی از اطمینان در موارد امنیتی، حفظ حریم خصوصی و کارایی ست. نویسنده های این گزارش این طور نتیجه گیری می کنند که “فناوری می تواند روند پرداخت های برون مرزی را بهبود بخشد”. این مساله از طریق ارائه سرویس های بهتر و مقرون به صرفه، کاهش هزینه ها به صورت توافقی و با مبارزه علیه تروریسم مالی، میسر خواهد شد.

از نگاه نویسندگان IMF، به نظر می رسد که بخش سرویس های مالی، آماده است که تغییراتی را در راستای ارتباط با ارزهای رمزنگاری شده اعمال کند. به دلیل اینکه که پیشنهاد می دهد، جهت مدیریت موفقیت آمیز این موضوع  “سیاست گذاران باید با سرعت، به صورت تجربی و بدون اعمال سخت گیری عمل کنند”. همزمان، مجریان قانونی وظیفه خطیری خواهند داشت. آن ها باید بین نگرانی های مرتبط با عنصر کارآمدی و ثبات مبادلات، توازن ایجاد کنند. برای ترغیب به ورود به این عرصه، مجریان قانونی باید بتوانند در مقابله با خطراتی مثل حملات سایبری، پولشویی و تروریسم مالی، ضمانت دهند که بدون وارد آوردن آسیب به بخش توسعه خلاقیت در ارزهای دیجیتالی، کار را دنبال خواهند کرد.نویسندگان معتقدند که جهت محقق شدن این مساله، مجریان باید توجه خود را معطوف به فعالیت ها کنند و بخش قانونگذاری باید تقویت شود. نظر نویسندگان IMF بر این است که تنها در صورت انجام صحیح موارد فوق، بانک ها می توانند به شکل موفقیت آمیزی، اقدام به یکپارچه سازی ارزهای رمزنگاری شده کنند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via investopedia

Image via www.bnm.md

https://coiniran.com/?p=7182
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x