ایستگاه خبر

ارائه زنجیره تامین بلاکچینی دارو در چین توسط IBM

این روزها شرکت IBM بصورت فعال در حال کار در حوزه ارائه راه حل های بلاکچینی است و بار دیگر راه حلی بر پایه بلاکچین در چین در حوزه فروش دارو ارائه کرده است.

این روزها شرکت IBM بصورت فعال در حال کار در حوزه ارائه راه حل های بلاکچینی است و بار دیگر راه حلی بر پایه بلاکچین در چین در حوزه فروش دارو ارائه کرده است.

این هفته سیستم Yijian Blockchain Technology Application System با هدف بهبود کارایی امور مالی زنجیره تامین در میان خرده فروشان دارویی راه اندازی شد. این سیستم با همکاری مشترک IBM و شرکت چینی مدیریت زنجیره تامین Hejia توسعه داده شده است.

این پلتفرم بلاکچینی بر پایه Hyperledger Fabric است که توسط بنیاد لینوکس توسعه یافته است. مشارکت کنندگان در این پلتفرم شرکت Heija، یک شرکت خرده فروش دارویی، یک بیمارستان و یک بانک تامین مالی هستند.

این پلتفرم بلاکچینی به منظور کمک به مشارکت کنندگان حاضر در آن، جهت دنبال کردن و پیگیری داروها در زنجیره تامین ایجاد شده است که این امر باعث ایجاد شفافیت در کارها و جلوگیری از رشوه و خرابکاری می شود.

همچنین سوابق دادوستدهای رمزنگاری شده، صحت تراکنش ها را تایید می کند و متعاقبا ریسک اعتباری ثبت شده توسط موسسه ها را کاهش می دهد که تمام این موارد در نهایت باعث سریع تر و کارآمدتر شدن تراکنش ها می شود. (ریسک اعتباری: ریسک از دست دادن اصل سرمایه که از ناکامی وام گیرنده در بازپرداخت وام یا برآورده کردن تعهد قراردادش سرچشمه می‌گیرد، ریسک اعتباری گفته می‌شود. ریسک اعتبـاری وقتی به وجود می‌آید که قرض گیرنده انتظار دارد تا از جریان نقدی آینده برای پرداخت بدهی کنونی‌اش استفاده کند.)

دکتر Shen Xiaowei مدیر تحقیقات IBM در چین می گوید:

فناوری بلاکچین می تواند باعث تغییرات بزرگی در کسب و کارها شود و این تغییرات را از طریق کاهش ناکارآمدی ها، افزایش سرعت تراکنش ها و امکان ایجاد مدل های کسب و کاری جدید ایجاد می کند.

سیستم اعتباری در حال توسعه ی چین بسیار ناکارآمد است و باعث می شود تا خرده فروشان کوچک و متوسط برای دریافت پرداخت هایی که از طرف بیمارستان ها در ازای تحویل دارو به آنها می شود، حدود ۶۰الی۹۰ روز منتظر بمانند. نگهداری شفاف سوابق، به خرده فروشان امکان دسترسی به گزینه های تامین مالی از موسسات مختلف که آنها نیز به بلاکچین وصل خواهند بود را می دهد. در نهایت، راه حل بلاکچینی سعی دارد تا به بانک ها امکان سرمایه دادن به خرده فروشان را در همان روز و یا فردای روزی که معامله انجام می شود بدهد که این موضوع کاملا در مقابل اتفاقی که در روند کنونی برای خرده فروشان می افتد قرار دارد.

Hejia قصد دارد در ماه های آینده دسترسی به این پلتفرم را با مشارکت دادن چندین فروشنده، بانک و بیمارستان دیگر گسترش دهد.

Leng Tianhui رییس هیات مدیره Hejia می گوید:« در آینده این پلتفرم جهت پیوستن صنایع دیگر به آن گسترش پیدا خواهد کرد تا شرکت ها و موسسات مالی بیشتری بتوانند در آن کار کنند. این فناوری و پلتفرم می تواند به توسعه اقتصاد چین کمک کند.»

فعالیت های بلاکچینی در چین

راه اندازی یک راه حل بلاکچینی در حوزه خرده فروشان دارو در چین، به لیست در حال رشد فعالیت های دیگر IBM در این کشور اضافه می شود. در ماه اکتبر سال گذشته IBM با Walmart جهت اضافه کردن زنجیره تامین گوشت خوک چین به یک بلاکچین مشارکت کرد.

همچنین Postal Savings Bank چین از سیستم حفاظت از دارایی مبتنی بر بلاکچین خبر داد که با همکاری IBM اجرا شده بود. اخیرا نیز IBM یک پلتفرم بلاکچینی جهت کاهش انتشار کربن توسط صنایع مختلف در چین ایجاد کرده است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=5658
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x