ایستگاه خبر

روسیه با کنترل برعرضه و استخراج، بیتکوین را مدیریت خواهد کرد

پس از جلسه ای میان رئیس جمهور روسیه Vladimir Putin و مقامات عالی رتبه مالی، قانون گذاران تصمیم گرفتند که به شکل رسمی استخراج و همچنین عرضه رمزارزهایی همچون بیتکوین را تحت نظارت قانونی خود قرار دهند.

Siluanov وزیر دارایی این کشور نسبت به موضوعات مربوط به مسائل ضد پولشویی و شناسایی مشتری (KYC) در دنیای ارزرمزها اظهار نگرانی کرد. وی اظهار داشت: “به همین دلیل ما توافق کردیم که دولت باید فرآیند انتشار رمزارز و گردش آن را کنترل کند”. این وزیر در ادامه به بحث و گفتگو در مورد اتمام پیش نویس و تصویب لوایح  قانونی کردن  آیین نامه  تنظیم مقررات استخراج و گردش رمزارزها در کشور پرداخت.

وی افزود: ” من اکنون درمورد پارامتر های خاص این لوایح صحبت نخواهم کرد، اما به طور کلی ما توافق کردیم که دولت باید این روند را رهبری و به تنظیم آن در سطح قانونی بپردازد.” بر اساس اظهارات  معاون او Alexei Moiseev، آقای Putin از مواضع وزارت دارایی در قبال رمزارزها حمایت کرده است.

در نقل قولی گزراش شده توسط آژانس خبری TASS، Moiseev بیان داشت:
“به طور کلی مفاهیمی که اعلام نمودیم، مورد حمایت قرار گرفتند. ما اعلام کردیم که، برای خرید و فروش ها، حساب های کاربری، مالیات بر درآمد ماینرها (استخراج کنندگان) و غیره محدودیت هایی مورد نیاز است”.
در اوایل سال ۲۰۱۶ وزارت دارایی روسیه، بحث برانگیز ترین پیشنهاد در رابطه با ۷ سال محکومیت زندان برای متقاضیان بیتکوین و ماینرها را با  ارائه لایحه ننگین ممنوعیت فعالیت بیتکوین مطرح نمود. این لایحه هرگز اجرایی نشد.

محدود کردن خرید رمزارز

همچنین Moiseev به خبرنگاران گفت که وزارت دارایی پیشنهاد محدودیت در زمینه خرید یک رمزارز برای هر فرد را نیز ارائه می دهد. Anatoly Aksakov  قانون گذار روس و رئیس کمیته بازارهای مالی در پارلمان روسیه، پیش نویس لایحه تنظیم مقررات برای این محدودیت با سقف حداکثر ۱۰۰٫۰۰۰ روبل (تقریاً ۱۷۵۰ دلار) با یک رقم ۶۰۰٫۰۰۰ روبل (۱۰٫۳۷۰ دلار) که در حال ملاحظه و بررسی قرار دارد را نیز پیشنهاد و مطرح کرده است.

Moiseev اظهار داشت:” بله چنین ایده ای وجود دارد و ما نیز از آن حمایت می کنیم. البته ما باید پیرامون مقادیر و مبالغ به بحث و گفتگو بپردازیم و به عُرف بین المللی نگاه کنیم”.

به گفته وزیر دارایی، این لایحه تنظیم مقررات حاکم بر رمزارزها در روسیه  تا پایان سال  آماده خواهد شد. لایحه مورد نظر پیش از آنکه به عنوان یک قانون منتشر و ابلاغ شود، برای رسیدگی، به دوما (Duma: مجلسی کم اهمیت تر از پارلمان روسیه) وارد خواهد شد.

در سال جاری روسیه نیز به دنبال ایجاد اقدامات و تغییرات قابل توجه پیرامون تنظیم مقررات برای فضای رمزارز به چین، ژاپن و استرالیا ملحق شد. در حالی که مقامات صاحب نفوذ روسی بر روی جزئیات لایحه تنظیم مقررات پیش رو کار می کنند، پوتین همچنین دستور بررسی و در نهایت انتشار رمزارز بسیار دولتی خودِ روسیه به نام کریپتوروبل  را به مقامات مالی ابلاغ کرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source

https://coiniran.com/?p=8624
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خرید بک لیتک
خرید بک لیتک
5 سال قبل

اقا خیلی وبسایتتون عالیه

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x