ایستگاه خبر

راه اندازی شبکه آزمایشی دیسنت

تیم دیسنت اخیرا اعلام کرده است که نسخه آزمایشی شبکه دیسنت، تحت عنوان سزار، در دهم ماه مارس راه اندازی خواهد شد. آنها در بیت کوین تالک نوشته اند:

«ما مفتخر هستیم که اعلام کنیم که بعد از یک مرحله از توسعه فشرده و دریافت حمایتی باورنکردنی، اولین نت آزمایشی عمومی دیسنت تحت عنوان سزار در دهم مارس ۲۰۱۷ در ساعت یک بعد از ظهر به وقت گرینویچ راه اندازی خواهد شد.»
دیسنت یک پلتفرم بلاک چین برای توزیع محتوای دیجیتالی به صورت غیرمتمرکز است به نحوی که تولید کنندگان محتوای دیجیتالی اعم از نویسندگان، وبلاگ نویسان، تهیه کنندگان پادکست، موسیقی و غیره، می توانند محتویات خود را روی شبکه دیسنت منتشر کرده و برای آن قیمتی تعیین کنند و البته مصرف کنندگان این محتویات دیجیتالی در شبکه می توانند با پول این شبکه، این محتویات را خریداری کنند. وجود بلاک چین باعث می شود که دیسنت به عنوان یک پلتفرم به اشتراک گذاری محتویات دیجیتالی، ضمن حفظ مالکیت معنوی، نامتمرکز باشد به عبارت دیگر، نیازی به اعتماد به مرکزیت یا واسطه نیست و البته هزینه های اضافی واسطه ها و ناشرین هم در کار نخواهد بود.

متی بودا، یکی از بنیان گذاران دیسنت، به کوین ایران درباره این پروژه چنین توضیح می دهد:

«رسالت دیسنت این است که یک پل ارتباطی بین صنایع مختلف باشد تا شکاف موجود بین اکوسیستم نوظهور بلاک چین را پر کند. م امی خواهیم  از طریق پلاتفرم قابل اعتماد برای به اشتراک گذاری محتوای دیجیتالی، برای صنایع، سازمان ها یا افراد یک سیستم جامع فراهم کنیم تا خودشان توزیع کننده محتوایشان باشند. از نقطه نگاه تولید کننده محتوای دیجیتالی، امتیازش امنیت، دسترسی جهانی، ثبت تاریخ دقیق اطلاعات و رابطه مستقیم با مشتریان است. اگر بخواهم ساده بگویم، با پیاده سازی دیسنت، مشارکین می توانند تمامی امکانات را به مشتریان خود با هزینه کمتر و استاندارد امنیتی بالاتر ارائه دهند.»

پیشتر، دیسنت توانسته بود دوره تجمیع سرمایه (ICO) موفقی داشته باشد و از تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶ تا ششم نوامبر ۲۰۱۶، توانستند ۵۸۸۱ بیت کوین جمع آوری کنند. آنها اعلام کرده اند که از این مبالغ برای توسعه و عملیاتی کردن پروژه، بازاریابی، دستیابی به جامعه هدف و غیره استفاده خواهند کرد.

با راه اندازی سزار، مدل تراکنش شبکه دیسنت در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. هر کاربری از طریق واسطه گرافیکی دیسنت، مقدار مشخصی DCT (پول شبکه دیسنت) دریافت خواهد کرد تا در این نسخه آزمایشی مشارکت کند. ناشرین (Publishers)   نیز گزینه ای در اختیار خواهند داشت تا بتوانند محتویات دیجیتالی خود را بارگذاری کرده و برای آن قیمتی تعیین کنند، مشتریان احتمالی قادر به جستجوی این محتویات بوده و در نتیجه می توانند آنها را خریداری کنند.

تمامی اطلاعات جزئی مرتبط با این مرحله آزمایشی از طریق وب سایت رسمی و دیگر کانال های ارتباطی با عموم در میان گذاشته خواهد شد. شما می توانید از طریق این لینک برای این نسخه آزمایشی ثبت نام کنید.

این اولین برونداد این پروژه محسوب می شود و تا پیش از این، آنها تلاش کرده اند تا با شرکت در کنفرانس های متعدد در سراسرجهان (آخرین آن در بیست و یکم فوریه در وین بود)، توجه سرمایه گذاران و شرکت های مختلف را به این پروژه جلب کنند. در این مذاکرات آنها موفق شده اند شرکای تجاری مهمی بدست آورند از جمله ناوتی آمریکا (شرکت معتبر آمریکایی در صنعت سرگرمی) و پکن فست وب، بزرگترین عرضه کنند اینترنت در چین.

بعد از این نسخه آزمایشی، گرفتن بازخورد و تغییرات احتمالی، نسخه نهایی منتشر شده و در نهایت DCT ها مطابق نتایج تجمیع سرمایه صادر خواهند شد.

https://coiniran.com/?p=4977
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x