رمزارزها و توکن‌ها

راهنمای استخراج ارز NXT

معمولا براى استخراج کریپتوکارنسى ها یا همان ارزهاى رمزنگارى نیاز است که لوازم و سخت افزارهاى مناسب داشته باشید و همچنین بصورت مداوم باید از دستگاه هاى خود مراقبت، نگهدارى و آنها را به روز رسانى کنید. این بخاطر این است که اکثر ارزهاى رمزنگارى را باید از طریقاثبات کار” (Proof of Work) استخراج کنید و این به معناى ارائه قدرت محاسباتى براى حفظ و ثبت تراکنشها و دریافت سکه است. در سیستماثبات سهام” (Proof of Stake)، استخراج بر اساس میزان سهامى که شما دارید صورت میگیرد. هرچه سهام بیشترى داشته باشید بیشتر سکه  بیشترى را استخراج میکنید. این پروتکل جامع مزایاى بسیارى دارد که یکى از مهمترین آنها صرفه جویى در مصرف انرژى است.در این مقاله آموزش استخراج ارز NXT برای شما فراهم آماده است.

براى افرادى که مى خواهند در کار ماینینگ شرکت کنند اما علاقه اى به پرداخت پول براى خرید تجهیزات ندارند و همچنین نمى خواهند که ریسک شرکت در استخراج ابرى (Cloud Mining) را بکنند، استخراج  ارز NXT میتواند راه حلى مناسب باشد.

ارز NXT از قبل استخراج شده و تعداد کل آن ١ میلیارد است. سوال، چگونه میتوان ارزى را استخراج کرد که تمام سکه هاى آن از قبل استخراج (pre-mined) شده است؟

سیستم پرداخت پاداش  ارز NXT به ماینرها(استخراج کننده ها) بر اساس کارمزد تراکنشهاى انجام شده بر روى شبکه است. هزینه هر تراکنشى که برروى شبکه NXT صورت میگیرد ١ NXT است و این کارمزدها جمع میشود و به افرادى پرداخت میشود که در کار ماینینگ مشارکت میکنند.

مرحله اول استخراج ارز NXT

  1. دانلود

اولین کارى که باید انجام دهید دانلود و نصب کیف NXT بر روى کامپیوتر است. براى این کار میتوانید به وبسایت NXT مراجعه کنید و با انتخاب کیف مربوط به سیستم عامل خودتان اقدام به دانلود آن نمایید.

استخراج ارز NXT - کیف پول

  ۲٫ نصب نرم افزار NXT

زبان مورد نظر خود را انتخاب و و سپس نرم افزار نصب کنید, این مرحله به سرعت انجام می شود

استخراج ارز NXT - نصب نرم افزار

۳٫ ایجاد اکانت NXT

 سپس بر روى گزینه ایجاد اکانت(Create your account) کلیک کنید. نرم افزار NXT عباراتى را تولید میکند که از ١٢ کلمه تشکیل شده است(passphrase). این عبارات را به دقت ذخیره کنید. این عبارات به شما کمک میکند که درصورت بروز هر گونه مشکلى براى کیف شما و مسدود شدن آن، بتوانید به موجودى اکانت خود دسترسى داشته باشید. قبل از رفتن به مرحله بعدى مطمئن شوید که این عبارات را درست ذخیره کرده اید. خود نرم افزار نیز قبل رفتن به مرحله بعدى از شما مى خواهد که مطمئن شوید که این عبارات را درست ذخیره کرده اید.

استحراج ارز NXT - ساخت اکانت

حال شما صاحب یک اکانت NXT هستید. در پلتفرم NXT امکانات بسیارى است که میتوانید آنها را کشف و استفاده کنید، مانند تنضیمات شخصى، سیستم پیام رسانى رمزگذارى شده، ایجاد داریى و امکانات بسیار زیاد دیگرى. ما در این مقاله بر روى استخراج  ارز NXT تمرکز خواهیم داشت.

استخراج ارز NXT - ایجاد اکانت

بخش  دوم استخراج ارز NXT

۴٫ قبل از اینکه شروع به استخراج  ارز NXT کنیم نیاز به تهیه مقدارى NXT داریم.

از آنجایى که این ارز رمزنگارى بر اساس پروتکل “اثابت سهام” کار میکند، شما هرچه سکه بیشترى داشته باشید درآمد بیشترى خواهید داشت. آدرس کیف NXT خودتون رو بردارید و از اکسچنج مورد نظرتون اقدام به ارسال NXT به حساب خودتان کنید. توجه داشته باشید که هر مقدار NXT که تهیه کنید در کیف شما باقى میماند و هرزمان که تمایل داشته باشید میتوانید آن را خرج و یا به ارزهاى دیگر تبدیل کنید.
استخراج ارز NXT - تهیه NXT
براى استخراج  ارز NXT رعایت موارد زیر الزامیست
١- حداقل مقدار ارز NXT  براى شروع ١٠٠٠ NXT است
٢- بعداز انجام اولین سپرده گذارى شما باید ١۴٠٠ بلاک ثبت شود.
٣-باید یک کاید عمومى (Public Key) داشته باشید
براى ٢ مورد اول تنها کافیست که حداقل مقدار نکست (۱۰۰۰nxt) را به کیف خودتان واریز و بعد اندکى صبر کنید و بعد نیاز به کلید عمومى دارید. براى ساختملید عمومى تنها کافیست که یک تراکنش از اکانت خود به اکانت دیگرى انجام دهید، هر تراکنشى که در شبکه صورت مى گیرد  ۱ nxt هزینه دارد. براى این کار فقط ۱ nxt را به یک اکانت دیگر واریز کنید، این یک نکست به اولین ماینرى در شبکه میرسد که تراکنش را ثبت کند.

۵٫ ارسال  ارز NXT

براى ارسال بر روى کلید Send NXT کلیک کنید و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. بهتر است که تنها ۱nxt را ارسال کنیم چون قصد ما حفظ و نگهدارى هرچه بیشتر NXT است تا بتوانیم در کار استخراج درآمد بیشترى داشته باشیم.
استخراج ارز NXT - ارسال ارز

۶٫ ایجاد کلید عمومى

بعداز ارسال ۱ NXT باید اندکى صبر کنید تا تراکنش شما ١۴٠٠ عدد تایید را در سیستم دریافت کنید. این تعداد تایید هم براى تراکنش اول که nxt را واریز کردید و هم براى تراکنش دوم (۱ nxt) که براى ایجاد کلید عمومى انجام دادید الزامیست.
استخراج ارز NXT - ایجاد کلید عمومی

۷٫ آغاز به استخراج

بعداز تایید تراکنشها بر روى گزینه “Not Forging” کلیک کنید و عبارات رمز (Passphrase) خود را وارد کنید و سپس بر روى گزینه “Start Forging” کلیک کنید.
تمام! حال شما در حال استخراج NXT هستید.
استخراج ارز NXT
اگر  مطمئن نیستید که نرم افزار شما درست کار میکند یا خیر کافیست که به دکمه سبز/قرمز در قسمت بالا چپ نگاه کنید.
استخراج ارز NXT
براى اینکه بدانید چه مقدار نکست را استخراج کرده اید باید به قسمت “Account Ledger” مراجعه نمایید که در زیر داشبورد است
استخراج ارز NXT
پیشنهادات و سوالات خود را از طریق بخش تماس با ما درمیان بگذارید.

برای دریافت اطلاعات تخصصی و به روز در زمینه استخراج به اولین وبسایت تخصصی استخراج دیجی ارزها در ایران مراجعه نمایید.

آدرس سایت: www.miningbox.com 

آدرس فروم  سوال و جواب: www.qa.miningbox.com



https://coiniran.com/?p=3207
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x