ایستگاه خبر

دیسنت و Dragonfly بلاک چین را به صنعت بازی های موبایل می آورند

همکاری دیسنت و Dragonfly برای ایجاد یک بازار بازی های موبایل مبتنی بر فن آوری بلاک چین

شرکت بزرگ بازی های کامپیوتری، DragonFly که ماهیانه بیش از صد میلیون کاربر فعال دارد، به همراه دیسنت و برنامه نویسان فن آوری بلاک چین آن که با عنوان DCore شناخته می شود، برای ورود بلاک چین به صنعت بازی های کامپیوتری با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این دو همراه با یکدیگر قصد برطرف کردن چند مشکل معمول در این صنعت و ایجاد یک بازار دیجیتالی ابتکاری را دارند.
صنعت بازی موبایل به سرعت در حال رشد است و شرکت Dragonfly  برای اینکه همچنان در راس این صنعت قرار بگیرد، از دیسنت خواسته است تا به وی برای ایجاد یک بازار جدید و کاملا مبتنی بر بلاک چین کمک کند. هر دو طرف اتفاق نظر دارند که هر گونه راهکاری باید شرایط زیر را همزمان برآورده کند:

  • امنیت: تضمین اینکه هیچ کاربری از داخل یا خارج نتواند اطلاعات ذخیره شده را دستکاری کند.
  • شفافیت:  هر دو طرف با زمان های ثبت شده دقیقا می دانند که در تمام مدت چه اتفاقی در حال افتادن است.
  • قابلیت بررسی: تمامی اطلاعات ذخیره شده را بتوان کنترل و تایید کرد.
  • خودکارسازی: راهکارهای خودکار که به کمترین تلاش از سوی مشتری نیاز باشد و در عین حال برای پرداخت نیازمند واسطه نیز نباشد.
  • کاهش هزینه های سربار: هدف نهایی از اجرای طرح فوق،  کاهش هزینه ورود به بازار و هزینه های ناشی از اتکا به غیر است.

با تحلیل ضوابط فوق، به این نتیجه رسیده شد که فن آوری بلاک چین دیسنت که DCore نامیده می شود، امکان پاسخگویی کامل به این مشکلات را به روشی موثر داراست.

در اینجا، نگاه دقیقتری می اندازیم به برخی از مشکلاتی که Dragonfly  قصد دارد با استفاده از DCore  برطرف کند.

ناکارآمدی تبلیغات
در چین، بیست درصد از ویدئوها به خاطر بازدیدی که دارند، کسب درآمد می کنند و هشتاد درصد با پول ناشی از گرفتن تبلیغات حمایت مالی می شوند. در حال حاضر، کسب درآمد از تبلیغات ناکارآمدی های چندی بوجود آورده است. فن آوری بلاک چین امکان ایجاد پاداش هم برای بیننده و هم برای صاحب ویدئو را میسر می سازد  و در عین حال، داده های دقیقتری را در اختیار تبلیغاتچی ها قرار می دهد.

دسترسی آفلاین
کاربران عمدتا می خواهند که به صورت آفلاین بازی کنند و ۶۰ درصد از بازی های Dragonfly  به صورت آفلاین بازی می شود. بنابراین مدیریت حقوق دیجیتالی را باید در زمان فروش یا دانلود انجام داد. DCore  از کلید های رمزی برای دسترسی به اطلاعات استفاده می کند و بدون این کلیدها، داده ها را نمی تواند ذخیره یا دانلود کرد. DCore  همچنین اجازه صدور توکن های دیجیتالی را داده و به طور خودکار در پشت صحنه، از این حقوق بدون اینکه کاربر لازم باشد زحمتی به خود بدهد، محافظت می کند.

تحلیل و داده بازار

این روزها، یک برنامه نویس نرم افزار به بازاری برای دسترسی به آمار دقیق درباره دانلود ها و فروش متکی است. ارائه دهندگان این داده ها به عنوان شخص ثالث، مانند App Annie، با طرح قیمت هایی که از ۱۲k  سالیه شروع می شوند، به طرز باورنکردنی گران هستند. بدون این سرویس ها، برنامه های موبایل جدید به سختی می توانند با اینها رقابت کنند. DCore  به همگان اجازه دسترسی به این اطلاعات را از طریق یک دفترکل توزیعی خواهد داد.

پرداخت با پیامک

گویا بیشترین عایدی از پرداخت ها با اس ام اس یا پیامک بدست می آید. عملگرهای موبایل معمولا از قیمت پرداختی توسط کاربر ۵۰ تا ۷۰ درصد کارمزد می گیرند. به علاوه، جمع آوری این پرداخت ها و ارسال آنها به برنامه نویسان بازی، اغلب چهار تا شش ماه طول می کشد. از آنجایی که پرداخت با اس ام اس برای مشتریان بیشترین سهولت را دارد، Dragonfly این را یک هزینه غیرقابل اجتناب برای جذب کاربران جدید در بازار خود می داند. اما چه می شود اگر کاربران جدید روشی برای پرداخت به همان آسانی ارسال پیامک داشته باشند و در مقابل جمع آوری مبالغ آنی و بدون کارمزد باشد؟ DCore  قطعا برای حل این مسئله قطعا چارچوبی را فراهم می آورد و  آن را را در اولویت خود قرار می دهد.

به گفته کلوین فنگ (Kalvin Feng) ، مدیر عامل این شرکت ارائه دهنده بازار بازی های موبایل، «  Dragonfly همراه با دیسنت تیمی برای توسعه یک سیستم جامع تشکیل داده است تا بلاک چین را در اختیار میلیون ها کاربر بازی در سراسر جهان قرار دهد. همکاری ما تمامی مزایای بلاک چین را به حیطه بازی های الکترونیکی خواهد آورد. این یک تحول واقعی خواهد بود.»

متچ میکالکو (Matej Michalko) بنیانگذار و مدیر دیسنت نیز گفت: «ما مفتخر هستیم که همکاری خود با Dragonfly  را طی کنفرانس Unchained  اعلام کنیم که بلاک چین را به صنعت بازی می آورد. ما به دنبال توسعه یک بازار مبتنی بر بلاک چین، شفاف، خودکار و امن هستیم تا در نحوه مبادله اقلام طی بازی تحولی ایجاد کنیم.»

درباره شرکت Dragonfly

این شرکت یک پلتفرم توزیعی برای برنامه های کاربردی موبایل و بازی هاست و به کل کاربران در سراسر جهان خدمات رسانی کرده و توجه خاصی به بازارهای نوظهور دارد. Dragonfly اکنون بازی های با کیفیتی را با عناوین و دسته بندی هایی مانند «بازی جنگی»، به یک بازار عظیم با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان ارائه می دهند. Dragonfly  رشد مداومی در جذب مشتری داشته است و در بازار برنامه های کاربردی در گوشی های مختلف (مانند Vivo، Oppo، Huawei، True، Jio، MMX، Mito، Cherry  و بسیاری دیگر) از پیش نصب شده است.

 

https://coiniran.com/?p=15827
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x