ایستگاه خبر

دولت چین احتمالا با صدور مجوز برای صرافی های بیتکوین، مشکل داد و ستد ارزهای رمزنگاری شده را حل می کند

به احتمال زیاد در ماه های پیش رو، دولت چین داد و ستد (ترید) ارزهای رمزنگاری شده را به حالت قبل باز می گرداند. چین این کار را از طریق سیستم های KYC یا همان “مشتری خود را بشناسید” و AML یا همان “مبارزه با پولشویی” انجام خواهد داد.

Xinhua، نشریه خبری دولت چین اعلام کرده که دولت این کشور نگران فعالیت های مجرمانه در ارتباط با ارزهای رمزنگاری شده ای همچون بیتکوین است. این نشریه بر این نکته تاکید دارد که ارزهای رمزنگاری شده به یک انتخاب خوب برای فعالیت های اقتصادی زیرزمینی تبدیل شده و دولت برای تنظیم بازار از اجرای یک برنامه صدور مجوز و سیستم های AML استفاده خواهد کرد.

 

چرا ممنوعیت صرافی های چینی، برای دولت این کشور سودمند نیست

طی ماه گذشته، دولت چین، بانک مرکزی چین (PBoC) و قانونگذاران مالی این کشور از ممنوعیت کار صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در این کشور خبر دادند. در نتیجه ی این اتفاق، قیمت بیتکوین تا ۳۰۰۰دلار پایین آمد و پس از آن بازار شروع به تصحیح خود کرد.

از آن زمان به بعد، بازار جهانی صرافی های دیجی ارزی تغییرات عمده ای کردند، چرا که مقدار بالایی از حجم معاملات، از چین به بازارهای همسایه ای همچون کره جنوبی و ژاپن منتقل شد. علاوه بر این، دولت ژاپن ۱۱ صرافی را بطور رسمی مجاز اعلام کرد. در نهایت قیمت بیتکوین توانست خود را اصلاح کند و به بالای ۴۰۰۰دلار ببرد.

زمانی که دولت چین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در این کشور را ممنوع اعلام کرد، حجم معاملات در پلتفرم های داد و ستد همتا-به-همتا همچون LocalBitcoins و همچنین معامله از طریق شخص ثالث افزایش چشمگیری پیدا کرد. چنین اتفاقی برای دولت چین یک نگرانی بزرگ در رابطه با KYC و AML به حساب می آید، چرا که در چنین وضعیتی معامله گران می توانند به داد و ستد ارزهای رمزنگاری شده و یوآن چین بپردازند بدون آنکه دولت چین بتواند کنترل و دخالتی در این فعالیت ها داشته باشد.

پیش از این، زمانی که پلتفرم های دادوستد ارزهای رمزنگاری شده همچون BTCC، OKCoin و Houbi فعالیت می کردند، اکثریت قریب به اتفاق معاملات دیجی ارزها از طریق سیستم های KYC و AML، توسط بانک مرکزی چین قابل بررسی بود. اما امروزه از آنجایی که این داد و ستدها در بازارهایی خارج از دسترس مقامات محلی صورت می گیرد، دولت چین دیگر نمی تواند برای معامله گران ارزهای رمزنگاری شده قانونی بگذارد و آن ها را مدیریت کند.

 

برنامه صدور مجوز

Xinhua خاطرنشان کرده دولت چین در حال بررسی امکان مجوزدهی و نگهداری تاریخچه از معاملات دیجی ارزی است. CnLedger که یک منبع خبری معتبر در حوزه ارزهای رمزنگاری شده در چین است اینطور می نویسد: « ارزهای مجازی به یک گزینه برتر برای اقتصادهای زیرزمینی تبدیل شده اند. ما باید سیاست بدون اغماض را برای این جرایم درنظر بگیریم و کارهایی همچون ثبت تاریخچه، صدور مجوز، فرآیندهای AML، نام واقعی و محدود کردن تراکنش های بزرگ را در دستور کار قرار دهیم».

برای اینکه دولت بتواند سیاست بدون اغماض را برای جرایم مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده اجرا کند، به زیرساختی نیاز دارد که بتواند به دولت اجازه دهد که بر پرداخت ها نظارت داشته باشد و هویت کاربران ارزهای رمزنگاری شده را ببیند.

همانطور که Xinhua می گوید، قطعا ممنوعیت کار صرافی ها در چین موقتی است و این موضوع تا زمانی ادامه دارد که دولت این کشور بتواند برنامه های مشخص و دقیق تری برای ثبت تاریخچه، مجوز دهی و سیاست های ضد پولشویی برای پلتفرم های داد و ستد  اعمال کند.

Terence Tsang مدیر اجرایی TideiSun که شرکت مادر TideBit است می گوید: «این ممنوعیت ها جلوی سرمایه گذاران چینی برای خرید ارزهای رمزنگاری شده را نگرفته است. در چند هفته گذشته، شاهد تعداد بالایی از مشتریان چینی بودیم که در TideBit حساب باز کردند. آن ها همچنان می خواهند که در این بازار مشارکت داشته باشند. آنقدر این نیاز بالا است که می توانم بگویم آن ها برای خرید ارزهای رمزنگاری شده به هنگ کنگ یا سنگاپور خواهند آمد».



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=8427
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x