ایستگاه خبر

دستور تعطیلی صرافی های بیتکوین در چین

صرافی های بیتکوین و سایر ارز های دیجیتالی در چین، دستورالعملی دریافت کردند که بر اساس آن، موظف به تعطیلی اختیاری در تاریخ ۱۵ سپتامبر بودند.

بر اساس اطلاعات فاش شده از برخی اسناد و نیز بیانه هیئت مدیره برخی صرافی های محلی که نخواستند نامشان فاش شود، ناظران دولت چین، دستورات شفاهی به صرافی ها داده اند که از آن ها خواسته شده مبادله ارزهای دیجیتال را تعلیق کنند؛ چرا که این صرافی ها محلی هستند و بدون مجوز قانونی فعالیت می کنند.

سندی که در این مورد به شبکه های اجتماعی چین درز کرده، مراحلی را نشان می دهد که صرافی ها باید طی زمان تعطیلی، بر اساس آن عمل کنند. مدیریت صرافی ها بیان داشته اند که دستورالعمل کتبی ای دریافت نکرده اند و مراتب، به صورت شفاهی به اطلاع آنان، رسیده است.

طبق اظهارات منتشر شده سازمان اصلاح ریسک مبادلات اینترتی پِکن، این سند نشان می دهد که صرافی ها چگونه باید با مقامات ناظر محلی همکاری کنند. همچنین نحوه مدیریت اطلاعات مشتریان و ارتباطات بانکی نیز تعیین شده است.

با این حال، دو صرافی بزرگ چینی، BTCC و ViaBTC با استناد به بیانیه مقامات که در تاریخ ۵ سپتامبر منتشر شده، تعطیلی خود را اعلام کرده اند.

BTCC    ، سریعا توییت هایی در مورد برداشت پول توسط کاربران، پست کرد که طبق آن، کاربران می توانند پول خود را حتی بعد از تاریخ تطیلی که ۳۰ سپتامبر است، برداشت کنند. در یکی از این توییت ها، از کاربران خواسته شد تا پول های خود را سریعا از حساب خود خارج کنند.

در حالیکه همه صرافی های چینی رسما تصمیم به تعطیلی خود را اعلام نکرده اند،  به نظر می رسد با توجه به دستوری بودن این موضوع، به زودی این اتفاق بیافتد. صرافی های Houbi و OKCoin نیز امروز اعلام کردند که مراحل خواسته شده را پیموده اند. نمایندگان این دو صرافی، به درخواست ها برای اظهار نظر در روزنامه ها، پاسخ ندادند. صرافی Yunbi نیز اعلام کرد که فعالیت های داد و ستد خود را متوقف خواهد کرد.

ترجمه کامل سند، در پایین، آمده است:

۱- پیش از ساعت ۶ بعد از ظهر در تاریخ ۲۰ سپتامبر، صرافی ها موظف اند نقشه پیشنهادی و فاقد ریسک خود برای تخلیه را تهیه و به اداره بفرستند.  صرافی ها موظف به ضمانتِ دارایی سرمایه گذاران و امنیت ارز های مجازی هستند.

۲- پیش از ساعت ۶ بعد از ظهر در تاریخ ۲۰ سپتامبر، صرافی ها موظف به ایجاد یک حساب بانکی به منظور عودت دادن پول کاربران خود هستند. کلیه  حساب های بانکی و نیز سرویس های ارائه دهنده خدمات پرداختیِ دیگر، باید غیر فعال و گزارش آن به اداره مدیریت کار در بانک مرکزی چین داده شود.

۳- پیش از نیمه شب ۱۵ سپتامبر، صرافی ها موظف به انتشار بیانیه تعطیلی خود می باشند و باید برنامه خود برای توقف مبادله ارز های مجازی را بیان کنند. پس از اعلام این بیانیه، ثبت نام کاربران جدید باید سریعا متوقف شود.

۴- سهام داران، کنترل کنندگان، مدیران و کارکنان مالی و تکنیکال صرافی ها، موظف اند در روند خروج با مقامات همکاری کامل داشته باشند و در پِکن بمانند.

۵- پیش از خروج نهایی، صرافی ها موظف اند گزارش تغییرات روزانه را به مقامات محلی تحویل دهند.

۶- صرافی ها باید کلیه اطلاعات مربوط به مبادلات و موجودی مشتریان را ذخیره و بلافاصله به صورت DVD، تحویل مقامات دهند.

این سند توسط دفتر سازمان اصلاح ریسک مبادلات اینترتی پِکن، در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷، امضا شده است. کلیه زمان های ذکر شده، مطابق با وقت محلی در پکن است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : coindesk

https://coiniran.com/?p=8205
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x