مقالات عمومی

دستور العمل مبادله و فروش بیتکوین کش برای تازه کاران – بخش دوم

سومین توصیه ما استفاده از کیف پول سخت افزاری است که لیست آن در سایت bitcoin.org موجود است. مشخصا دو تا از این کیف پول ها عبارتند از Trezor و Ledger که با تلاش فراوان دسترسی شما را به ارز بیتکوین-کش (BCH) فراهم کرده اند. پس اگر یکی از این کیف پول ها را دارید بخت با شما یار است که یکی از آسان ترین و امن ترین راه ها برای دسترسی به BCH خود را در اختیار دارید. در این لینک که محتوای آن توسط Ledger ایجاد شده است نحوه دسترسی به بیتکوین کش شرح داده شده است.

 

برای راهنمایی درخصوص Tezor نیز می توانید از این لینک استفاده کنید. (آخرین به روز رسانی: در لحظه ارسال این گزارش Trezor به خاطر وجود یک باگ در سرور خود دسترسی به BCH را متوقف کرده اما نگران نباشید موجودی شما محفوظ است).

 

سومین کیف سخت افزاری نیز به نام Digital Bitbox در صفحه ای که منتشر کرده نحوه دسترسی به BCH را توضیح داده است. هرچند باید توجه داشت این کیف پول استفاده از Electron Cash را توصیه کرده که ضمانتی برای امن بودن آن وجود ندارد. به بخش ابتدایی مقاله در مورد جزئیات کیف کاغذی رجوع کنید.

 

آخرین کیف سخت افزاری KeepKey است که در وبلاگ Bitcoin Cash یک مقاله در مورد آن منتشر شده است. تا این لحظه کماکان شما امکان دسترسی به BCH خود را به صورت کامل ندارید و باید چشم به راه اخبار بعدی باشید.

 

کیف های دیگر ارائه شده توسط Bitcoin.org

 

اگر تا اینجا کیف پول های توضیح داده شده رضایت شما را جلب نکرده شاید بد نباشد به لیست موجود در Bitcoin.org نگاهی بیاندازید. به هر حال از هر کدام که استفاده کنید BCH شما امن است و عجله ای برای دسترسی به آن وجود ندارد. اما نحوه دسترسی به آن در هر کیف پولی ممکن است کمی متفاوت باشد.

 

اکثر کیف پول ها برای بازیابی از یک ترکیب چند کلمه ای استفاده می کنند. ضرورت وجود این ترکیب چند کلمه ای در نگه داشتن کلید های خصوصی BTC و BCH شماست. بنابراین با وارد کردن این ترکیب در یک کیف پول مخصوص BCH می توانید به موجودی BCH خود دسترسی پیدا کنید.

 

هر چند در حال حاضر کیف مخصوص BCH با این قابلیت وجود ندارد که بتوانیم استفاده از آن را با اطمینان به شما توصیه کنیم. اما درصورت عبور BCH از این مقطع زمانی، ممکن است این قابلیت در دسترس قرار گیرد. بهترین کار صبر و به منتظر بودن برای تحقق آن است. (البته اگر چنین چیزی ممکن باشد)

 

سایر کیف پول ها (که مربوط به Bitcoin.org نیستند)، صرافی ها و موارد دیگر

 

اگر به نصایح ما عمل نکرده و BTC خود را در کیف پول های دیگر یا در صرافی ها و یا هرجای دیگر ذخیره کرده اید ممکن است بتوانید و یا این که نتوانید در مورد BCH خود ادعایی داشته باشید. در این وضعیت بهتر است خودتان راهی برای این حل این مسئله پیدا کنید.

استفاده و یا فروش BCH

 

به محض مطالبه بیتکوین- کش خود می توانید از آن هرطور که مایلید استفاده کنید. مثل هر کوین دیگری، می توانید مثلا با آن بیتکوین (BTC) بخرید یا شاید آن رادر جایی خرج کنید و یا در کیف دیگری ذخیره کنید.

 

اما قبل از هر اقدامی به سه مطلب توجه داشته باشید.

 

اولین موضوع حریم شخصی است. آدرس BTC و BCH شما به صورت مشترک، شامل مشخصات فردی شما است. پس هنگامی که BCH خود را خرج می کنید شما نه تنها آدرس BCH بلکه آدرس BTC خود را نیز آشکار می نمایید. از این طریق تمام موجودی شما در گذشته و تمام تراکنش های جاری، گذشته و آینده تان مشخص می شود و تمام ارتباطات شما با افراد و سازمان هایی که در آنها تراکنشی داشته اید آشکار می گردد. حتی گسترش دامنه آن ممکن است به روشن شدن اطلاعاتی ازاین دست، در مورد افراد و مجاری ورودی و خروجی تراکنش های شما نیز بی انجامد. تنها درصورت کنار آمدن با این وضعیت اقدام به ارسال BCH خود به صرافی یا جای دیگر نمایید.

(شاید در آینده نزدیک گزینه های مناسب تری در بخش سیاست های حریم خصوصی از طریق فروش BCH و تبادل آن با BTC به وجود آید، اما در حال حاضر این مسئله وجود ندارد)

 

فاکتور دوم تا حدودی فرضی است اما ارزش اشاره کردن دارد و آن هم بحث امنیت است. وقتی که با آدرس BCH خود اقدام به خرج کردن می کنید شما کلید خصوصی خود را آشکار نمی کنید اما کلید عمومی خود را آشکار می کنید (که شبیه آدرس بیتکوین شما هم نیست). با این کار شما یک لایه از امنیت رمز نگاری (BTC یا BCH) را کم می کنید. این مسئله به معنی این نیست (امیدواریم نباشد) که BTC شما اکنون در معرض خطر است، اما احتمال کاهش امنیت BTC شما به واسطه تضعیف استانداردهای رمزنگاری مشخص در آینده وجود دارد. پس بهتر است در خلال سال های آینده BTC خود را به آدرس جدید منتقل کنید.

فاکتور سوم قبلا گفته شده و دوباره تکرار می شود: اگر از نرم افزار غیر امن برای مطالبه BCH خود استفاده می کنید، BTC شما ممکن است در خطر باشد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی با BCH، هرچه زود تر BTC خود را به آدرس جدیدی منتقل کنید. در این حالت اگر با BCH خود و آن نرم افزار غیر امن خرابکاری کردید، BTC شما محفوظ خواهد ماند. (توجه داشته باشید که لزومی ندارد BTC خود را به آدرس جدیدی در همان بستر (seed) منتقل کنید. به جای آن می توانید از یک کیف پول جدید در یک بستر (seed) جدید استفاده کنید.)

 

علاوه بر این اگر قبل از انجام هر کاری با BCH، BTC خود را به یکی از آدرس های خود منتقل کنید، خطر حملات تکرار پذیر را کاهش خواهید داد، اما همان طور که توضیح داده شد اگر همه چیز خوب پیش برود این عامل زیاد تعیین کننده نیست.

 

بنابر این به طور خلاصه می توان گفت:

 

  1. اگر نمی خواهید اتفاقی بیفتد لزومی ندارد کاری انجام دهید و در صورتی که کلید خصوصی شما امن باشد، سرمایه شما نیز امن است، پس هیچ عجله ای در کار نیست.

 

  1. اگر می خواهید از BCH خود استفاده کنید، احتمالا بهترین کار انتقال BTC به صورت کامل به یک آدرس جدید و تحت کنترل خودتان و یا حتی آدرسی در یک بستر (seed) کاملا جدید است. (اما کلید قبلی را از دست ندهید چون BCH شما توسط این کلید ها نگهداری می شوند).

 

  1. به محض اینکه فهمیدید چه کاری انجام دهید، BCH خود را به یک آدرس جدید تحت کنترل خود یا یک صرافی برای فروش انتقال دهید یا هرکاری خواستید با این پول باد آورده انجام دهید.


    دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



    source : bitcoinmagazine

https://coiniran.com/?p=7732
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nasr
nasr
6 سال قبل

سلام خسته نباشید
من از یک سایت بیت کوین کش خریدم و او سایت آدرسی در سایت blocktrail.com دادند.
آیا این سایت معتبر است ؟
چطور میشه این رو به blockchain.info منتقل کرد ؟

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x