بلاکچین

تکنولوژی بلاکچین, آینده

عصر جدید

تکنولوژی و نوآوری های موفق همیشه از اولین دلایل ایجاد تغییرات در یک جامعه هستند.
هرچقدر که یک نوآوری بیشتر به نتیجه برسد به واسطه مقاومتی که در طی مسیر رشد با آن مواجه میشود, فرم مطلوب تری به خود گرفته و بر ارزش آن افزوده خواهد شد.
این مسئله منجر به تاثیرگذاری بر جامعه می شود که در نوآوری هایی مانند ایربی‌ان‌بی(وبسایتی است که مردم در آن مکان‌های اقامتی را کرایه می‌دهند) به راحتی قابل مشاهده است.
تاثیر نوآوری های تکنولوژی-اجتماعی بر منافع, نیاز به بحث و سیاست گذاری و دقیق و چند جانبه دارد.
ورود فناوری بلاک چین به دنیای امروز, بارها با ورود اینترنت به دنیا مقایسه شده است.

اینترنت تا به حال تأثیر عمده ای بر زندگی مردم و نحوه تجارت در سراسر جهان گذشته است

به کمک تکنولوژی بلاکچین تمام خدمات میتوانند با یک هدف مشترک پیش به سوی دموکراتیزه شدن پیش روند به عنوان مثال بازار سرمایه, ثبت نام های عمومی و یا مقررات پرداخت ها.

برخی از کشورها در رابطه با این تکنولوژی  تمایل بیشتری از خود نشان داده و به کمک این تکنولوژی تلاش در تثبیت بیشتر موقعیت خود دارند.
هرچه انسانها در انتخاب کشوری که میخواهند در آن زندگی و کار کنند آزادی بیشتری داشته باشند, به همان اندازه کیفیت خدمات و تاثیر بر آزادی جامعه از سوی دولت ها اهمیت می یابد.
استونی یک نمونه خوب از اولین کشورهایی است که با برنامه های خود از تغییر به سوی خدمات دولتی غیر متمرکز پیش قدم شده است.
این روز ها به واسطه ایجاد “دائو” ها DAO (سازمان های مستقل و غیر متمرکز)  فضای کسب و کار مناسب و جذابی برای شرکت ها و شهروندان مدرن ایجاد شده است.

آموزش و پرورش

با تغییرات پیش رو در زمینه تکنولوژی بلاکچین ,برای جوامع بسیار مهم است که بتوانند همگام با این تحولات، حرکت و تغیر کنند. از این رو برای اینکه بتوانیم از این فرصت های پیش رو در راستای افزایش رفاه اجتماعی بهره برداری کنیم به دانش و تجربیات جدید و بسیاری نیازمندیم.
آموزش مناسب و با کیفیت برای یک جامعه سالم و رو به پیشرفت بسیار ضروری و مورد نیاز است.
در امر آموزش بسیار مهم است که در شرکت ها و موسسات آموزشی به فناوری و تکنولوژی هایی که میتوانند آغاز گر تغییرات آینده باشند توجهی خاص و ویژه شود.
ورود تکنولوژی بلاک چین در فرآیندهای اصلی نهادهای دولتی و کسب و کار نه تنها مستلزم دانش تخصصی در زمینه فن آوری است بلکه نیازمند دانش کافی در مورد  جنبه های مختلفی است که تحت تاثیر این نوآوری قرار میگیرند, از قبیل اقتصاد، قانون، جامعه و سیاست.
تغیراتی که تکنولوژی بلاک چین با خود به همراه آورده است بینش و تجربه متفاوتی را از کارمندان و در بازار کار طلب میکند.
فرصت ها برای بهبود زنجیره ارزش می توانند منجر به روش های جدیدی در کسب درآمد، تجارت و صنایع و سرویس های خدماتی دولتی شود.
این تغییرات در مورد اقتصاد و روابط بین انسان ها و دولت ها، باورهای جدیدی را با خود به همراه می آورد .
تغییراتی که به واسطه این تکنولوژی در سطح اجتماعی بوجود می آیند نیازمند قوانین و مقررات مناسب میباشند، قوانین مناسبی که بر پایه تحقیقات و آموزش استوار است.

آینده

اینکه تکنولوژی بلاکچین به سرعت و یا به آهستگی بر جامعه تاثیر بگذارد و یا اینکه آیا تاثیر آن مثبت یا منفی خواهد بود, بستگی به نحوه استقبال از این تکنولوژی دارد.
سازمان ها و شرکت ها می توانند به واسطه عدم درک و بینش کافی نسبت به امکانات و تمرکز بر تاثیر گذاری بر مدل کسب و کار موجود دچار شوک شوند
سازمان ها و نیروهای سیاسی می توانند در برابر فرصت ها و پیشرفت ها مقاومت کنند و یا به جرم و جنایات فضای آزاد تری بدهند.
سازمان هایی که باعث بروز مشکلاتی هستند (که احتمالا راه حل آن نیز نزد خودشان است) که به کمک تکنولوژی بلاک چین حل خواهند شد احتمالا بیشترین مقاومت را از خود بروز خواهند داد.
حفظ سرمایه به شکل دانش و پول و یا جلوگیری آگاهانه از پیشرفت این تکنولوژی میتواند یک واکنش ابتدایی از سوی سازمان ها باشد.
که نتیجه آن تقدم منافع محلی با موقعیت ضعیف و نامطمئن بر منافع ملی و اجتماعی  خواهد بود.
حال به عهده ی متخصصین در بخش های دولتی و خصوصی مانند حسابرسان، کارگزاران، شرکت های بیمه، سیاستمداران، اسناد رسمی, حسابداران, بازرسان و ..  است که دانش واطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و با رویی گشاده به استقبال تغیراتی بروند که تکنولوژی بلاکچین با خود به ارمغان خواهد آورد.

https://coiniran.com/?p=3019
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x