ایستگاه خبر

تقطیر EthereRum با استفاده از ماینر بیت کوین

 

نویسنده: Justin Connell

ماینینگ بیت کوین کارکرد پیش‌بینی‌نشده‌ای در رونق صنعت مشروبات الکلی دارد. میان‌برهایی برای نوشیدنی‌های الکلی و ویسکی در ادامه خواهند آمد و نیز آزمایش‌هایی که شامل خالی کردن خرده چوب بلوط در بشکه‌های ویسکی می‌شوند و هم‌چنین گرم و سرد کردن مصنوعی بشکه‌ها به تقلید از گذشت فصول نیز در ادامه موردبحث قرار خواهد گرفت.

AviAisenberg 250x300Avi Aisenberg که فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر و برق از Cornell است خودش را بیشتر متخصص سخت‌افزار می‌داند. این روزها او مشغول ادارهٔ شرکت خود یعنی شرکت تقطیر جنوب فلوریدا در Fort Lauderdale واقع در فلوریدا می‌باشد که از ملاس (شیره چغندر) محلی نوشیدنی‌های الکلی درست می‌کند.

زمانی که من با او تلفنی صحبت کردم در انبارش بود و خود را برای شرکت در کنفرانس بیت کوین آمریکای شمالی طی چند روز آتی آماده می‌کرد. او از سال ۲۰۰۹ بیت کوین را دنبال می‌کند اما به‌تازگی وارد دنیای ناشناخته خرید تجهیزات ماینینگ شده است.

 

آموختن (مؤثر) ماینینگ

Aisenberg به سایت bitcoin.com می‌گوید که ” اوایل مفهوم برایم قابل‌هضم نبود اینکه بتونم چیزی شبیه به Bitmain Antminer یا Canaan Avalon را بخرم و ۲۴/۷ برق مصرف کنم و در قبالش پول دریافت کنم.” او درنهایت سه Antminer خرید و آن‌ها را درب تقطیرش جای داد.

تقطیر مشروبات الکلی این ایده را در ذهن Aisenberg ایجاد کرد که از گرمای اضافی به وجود آمده برای دوره دمایی بشکه‌های نوشیدنی الکلی‌اش استفاده کند تا فرایند گذشت زمان را تسریع کند. گرم و سرد کردن بشکه‌های چوبی نه‌تنها بر دمای نوشیدنی‌ها تأثیرمی گذارد بلکه به بشکه‌ها نیز کمک می‌کند تا منبسط و منقبض شوند. درحالی‌که چنین اتفاقی می افتد نوشیدنی درسطح داخلی سوختهٔ بشکه به عقب و جلو می‌رود باعث تصفیهٔ مزه آن شده و شکر و شیره و سایر طعم‌ها را از چوب جدا می‌کند.

ایده کلک سوار کردن در چرخه دمایی در صنعت مشروبات الکلی جدید نیست. Bryan Davis بنیان گذرا شرکت تقطیر لوس‌آنجلسی Lost Spirits با استفاده از متغیرهای دمایی و سایر تنظیمات دیگر فرایند گذشت زمان را تسریع کرد. وی این کار را مستقیماً روی تانکرهای نوشیدنی‌ها و بدون استفاده از بشکه‌های چوبی انجام داد.

تولیدکنندگان بزرگ مشروبات الکلی واحدهای گرمایشی یا سرمایشی را در طاقچه‌های محل نگهداری بشکه‌های مشروب نصب می‌کنند تا دما در محل نگهداری در گردش باشد. آقای Aisenberg می‌گوید بدون ماینینگ بیت کوین چنین روشی فقط اتلاف گرماست.

آقای Aisenberg بعد از گذشت دو ماه تصمیم گرفت که تصویری از کارش را در سایت Reddit پست کند تا واکنش افراد را دراین‌باره ببیند و از پاسخ‌های مردم بسیار شگفت‌زده شد.

کوک‌کردن

آآموختن (مؤثر) ماینینگقای Aisenberg با خود اندیشید که:” چرا یک گام جلوتر نروم؟” و بعد بر خود فرایند تقطیر تمرکز کرد.

تقطیر عمل تصفیه یک مایع از طریق فرایند گرم و سرد کردن است. برای تهیه نوشیدنی از ملاس، تقطیرکننده‌ها ملاس مخمر را با بخار یا برق می‌جوشانند این کار باعث میشود که اتانول در دمای ۱۷۳ درجه فارنهایت تبخیر شود این در حالی است که آبی که در محلول است تا دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت به نقطه‌جوش نمی‌رسد. تفاوت در نقطه‌جوش امکان جداسازی را به ما می‌دهد. بعدازآن بخار از دستگاه تقطیر عبور داده می‌شود و درنهایت جریان ثابت نوشیدنی را خواهیم داشت که بیرون می‌ریزد.

آقای Aisenberg به این می‌اندیشید که:” اگر من الان دارم گرمای موردنیازم رو باانرژی برق تأمین می‌کنم چرا این انرژی رو ابتدا از ماینر بیت کوینم یعنی ASIC تأمین نکنم؟”

تنها یک مشکل وجود داشت. گرمایی که ماینرها تأمین می‌کردند بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت بود که برای راه‌اندازی فرایند کافی نبود. آقای Aisenberg می‌گوید:” یک فضای خالی تعبیه کن و نقطه‌جوش اتانول رو به ۱۳۰ تا ۱۴۰ درجه برسون. مشکلی نیس. من یه میز تهیه کردم و روش یه دستگاه تقطیر خالی با مخزنی که تو آب غوطه ور میشه گذاشتم. مخزن آب به‌عنوان خازن گرمایی عمل می کنه تا سطح حرارت متغیر ماینر رو تعدیل کنه. به‌محض این‌که اتانول از نقطه‌جوش افتاد، باقی‌مانده فرایند تبخیر نیز همین‌طور است.”

او هم‌اکنون از سه Antminer استفاده می‌کند و در مقیاس کوچک نتایج موفقیت‌آمیزی نیز داشته است. آقای Aisenberg مدعی است که قصد دارد فرایند را در مقیاس بزرگ‌تر نیز ادامه دهد اما به یک سخت‌افزار ASIC برای تحقق بخشیدن به طرحش نیاز دارد.

تقطیر EthereRum با استفاده از ماینر بیت کوین

 

پرچم Ethered بالاست

شرکت تقطیر فلوریدای جنوبی قصد دارد که اولین نوشیدنی‌های مقطرش را آر طریق سیستم گرمایی ماینینگ بیت کوین روانه بازار کند. با سپاس از پیشنهاد یکی از کاربران Reddit بانام کاربری “Lazilox” نام این نوشیدنی EthereRum خواهد بود.

آقای Aisenberg درنهایت گفت که:” من الآن متقاعد شدم که در کنار گرم کردن خانه‌هایمان صنایع بسیار زیاد گرمایشی هستند که می‌توانند از ماینینگ بیت کوین سود ببرند.”

شما چه آزمایش‌های عجیب‌وغریب ماینینگ تاکنون انجام داده‌اید؟ لطفاً ما را از نظرات خودآگاه کنید.



Source: Bitcoin.com

Image via Fxinter

https://coiniran.com/?p=4504
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x