ایستگاه خبر

بیتکوین در مرورگر: گوگل، اَپل، وAPI در خدمت رمز ارزها

توسعه دهندگان در برخی از شرکت های با فناوری پیشرفته، یک مرورگر API ایجاد کرده اند که به زودی قادر خواهد بود خرید کالا ها و دریافت خدمات آنلاین توسط رمزارزها را آسان تر کند.

این کار توسط کنسرسیوم جهان شمول وِب (W3C) با کمک مایکروسافت، گوگل، فیس بوک، اَپل و موزیلا آغاز شده وگامی ملموس و رو به جلو برای یک استاندارد پرداخت از شبکه به وسیله ارز های نو ظهور می باشد که اولین بار در سال ۲۰۱۳ ایجاد گردید. به همان روش، بیتکوین و سایر رمز ارزها نیروی حرکت بیشتری خواهند یافت، واین راه اندازی نشان دهنده شناخت وضعیتِ رو به رشدِ رمزارزها و به عنوان یک فناوری برای پرداخت ها می باشد.

امروز (۱۶ سپتامبر) اعلام شد، API در مرورگرهایی از جمله Google’s Chrome،Microsoft’s Edge ،

Apple’s Webkit، Mozilla’s Firefox، The Samsung Internet Browser، و Facebook’s in-app Browser، در حال ایجاد می باشد. وقتی فعال شوند،” درخواست پرداخت  API” اجازه  خواهد داد اطلاعات جدید پرداخت برای بیتکوین، اِتر و دیگر روش های پرداخت آنلاینِ سنتی تر به صورت مستقیم در مرورگر ذخیره شوند.

سپس مصرف کنندگان قادر به انتخاب روش های پرداخت پشتیبانی شده موجود از یک منوی کشویی خواهند بود. نوعی گسترش در ویژگی تکمیل خودکار، که از قبل به شکل گسترده ای در پرداخت ها فعال بوده است.

Ian Jacobs، مدیر بخش فعالیت پرداخت های W3C، با استفاده از این قابلیت بالقوه گفت: اکنون زمان خوبی برای توسعه دهندگان در جهت آغاز نوشتن کدِ روش های پرداختی می باشد که همواره خواستار قابل استفاده و در دسترس بودن آن بوده اند.

Jacobs در یک مصاحبه اختصاصی به CoinDesk   گفت: “این یک فرصت بزرگ و عالی برای مردم در جهت آغاز به نوشتن توضیح و توصیفِ روش پرداخت مبتنی بر بلاکچین و تلاش برای محک زدن API می باشد. در حال حاضر ما درمرحله آزمایش و بررسی امکان توسعه همکاری قرار گرفته ایم.”

یک حالت پایدار

API و دعوت W3C برای “اجرای گسترده” آن، بر پایه نگاه گروه به عنوان راهی برای ایمن تر کردن بازرگانی آنلاین و ارائه گزینه های بیشتر پرداخت به مصرف کنندگان، استوار می باشد.

به عنوان بخشی از این رشد و پیشرفت، موتور مرورگر WebKit که از اوایل ماه جاری با  Safari  و Apple’s app store  کار می کرد، با توجه به این که همچنان مراحل پیشرفت بیشتری در پیش رویش وجود دارد، وضعیت کاری خود را از “تحت بررسی” به “درحال توسعه”  حرکت داد.

Jacobs گفت: “این ویژگی به اندازه کافی در فرآیند بلوغ C3W  پدیدار و آشکار است که موجب شده ما از حالت پیش نویس به حالت پایدار و باثبات حرکت کنیم.” و اضافه کرد:

“و این بدان معنی است که اکنون ما می دانیم API چه کاری انجام می دهد، و در حال انجام رشته آزمایش ها و همچنین کار بر روی قابلیت تعمیم مرورگر می باشیم تا پیاده سازی های ایمن و عملکرد خوبی در یک مسیر مشابه داشته باشند.”

متاسفانه تلاش های استاندارد سازی W3C به آهستگی پیش می روند. و با پیش برد کار از گروه های اجتماعی به گروه های کاری، هر کدام از آن ها می توانند سال ها به طول بی انجامند. همین امر یکی از دلایل عدم پیوستن مؤسسین رمزارزها به صفوف این گروه ها، با وجود این که Tim Berners-Lee یک کنسرسیوم ایجاد شده با شهرت بالا است، می باشد.

نه خیلی سریع

اما فرآیند پیش رو به  آن اندازه که به نظر می آید آسان نیست.

Jacobs به مقایسه گام های بعدی برای تطبیق سازی پرداخت، جایی که بازرگانان احتیاج به یکپارچه سازی API در جهت انتخاب روش های پرداختی مورد تأیید خودشان دارند. در این مرحله مشتریان نیاز به دانلود افزونه مرورگر و نشان دادن روش های پرداخت مورد استفاده خودشان خواهند داشت.

به عبارت دیگر، بازرگانان خوهان ایجاد وبسایت هایی هستند که  به وسیله آنها، اعلام وصول از طریق روش های جدید پرداخت ممکن باشد، در حالی که کاربران به کیف پولی نیاز دارند که “بتواند با پروتکلی که ما در حال نوشتنش هستیم ارتباط بر قرار کند،” Jacobs  ادامه می دهد: “این روشِ چگونگیِ قرار دادن قطعات اکوسیستم، هم در کنار طرف تجاری و هم به نفع کاربر می باشد.”

در حال حاضر W3C مشغول به کار با برنامه های کاربردی شخص ثالث برای یکپارچه سازی هر دو راه حل دفتر کل غیرمتمرکز و اشکال پرداخت بدون نیاز به کارت اعتباری در API است که با روشی عمل کند که قادر به تفسیر و درک، توسط تجار و مصرف کنندگان باشد.

Jacobs گفت: بنا بر این برای مثال، شما می توانید یک روش پرداخت ویژه برای بیتکوین را با یک URL مشخص کرده و سپس مردم  به این وسیله قادر به اعلام و تعمیم برنامه های کاربردی پرداختی که مورد حمایتشان است، می شوند.

W3C که در طول این سال ها بیشتر و بیشتر به فناوری بلاکچین و رمزارزها علاقه مند شده است، در ماه ژوئن سال گذشته اقدام به اولین میزبانیِ کارگاه آموزشی بلاکچین کرد. هنگامی که شرکت کنندگان با نشان دادن علاقه زیاد به استانداردسازی کار خود درجهت دموکراتیزه کردن استفاده از فناوری، در حال ترک محل بودند، در آن زمان هیچ تصمیمی برای یک اقدام رسمی در این مورد گرفته نشد.

چلسه  گرد همایی بعدی کارگروهِ پرداخت از طریق وِب، در ادامه API مبتنی بر مرورگر، برای ۶ و ۷ نوامبر برنامه ریزی شده است و انتظار می رود یک نسخه نمایشی در ۲۳ اکتبر برای نشان دادن چگونگی استفاده Airbnb، Google، و Mastercard  از API ارائه گردد.

Jacobs با نگاهی خوش بینانه به گام های رو به جلوی اخیر، صحبت های خود را به پایان رساند:

“شما متقاضیان اولیه استفاده از API را خواهید دید و شاهد یک رشد در پشتیبانی از مرورگر در طول زمان خواهید بود که امید دارم تا اواسط سال آینده به طور گسترده ای ایجاد شود.”

 

API: رابط برنامه کاربردی (API) مجموعه ای از رِوال ها، پروتکل ها و ابزارها برای ساختن برنامه های کاربردی نرم افزاری می باشد. اساسا یک API مشخص می کند که چگونه اجزای نرم افزار باید  با هم تعامل داشته باشند. علاوه بر این، API ها در هنگام برنامه ریزی اجزای رابط کاربری گرافیکی (GUI)  نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=8251
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x