اخبار بیت کوین

چگونه بیتکوین های خود را در سال ۲۰۱۷ از دست ندهید؟

 

۲۰۱۷ تقریباً رسیده است و قیمت بیتکوین در حال افزایش می باشد!

آیا شما از ارزش بیتکوین خود شگفت زده شده اید؟ اجازه ندهید که این شگفت زدگی به ترس از دست دادن آن ها تبدیل شود. هم اکنون بهترین زمان برای انجام برخی اقدامات محتاطانه پایه ای برای امن نگه داشتن ارز رمزنگاری شده شما می باشد.

در اینجا ۸ نکته که به ارتقای امنیت شما کمک می کند و خودتان می توانید انجام دهید، آورده شده است:

  1. همین امروز نسخه پشتیبان تهیه کنید

شما هیچ وقت نمی توانید بگویید که دیگر کافیست. از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر تاکنون این کار را انجام نداده اید، همین الان انجام دهید.

بسیاری از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری، از نسخه استاندارد صنعتی پشتیبانی BIP 39 که به شما اجازه می دهد از کیف پولی خود تا ۱۲، ۱۸، یا ۲۴ کلمه انگلیسی نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

نوشتن این کلمات به ترتیب بر روی کاغذ مهم می باشد، شما باید آن را در جایی امن و به دور از دسترس مردم، آب و آتش ذخیره نمایید. اگر شما از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه ننمایید، ممکن است بیتکوین های خود را برای همیشه از دست بدهید.

  1. نسخه های پشتیبان خود را بررسی کنید

اگر شما از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، محل آن را بررسی نمایید.

سال جدید بهترین زمان برای بررسی کاغذ های مهم مانند نسخه های پشتیبان کیف پول شما می باشد. آیا شما هنوز می توانید به آن ها دسترسی یابید؟ آیا شما هنوز می توانید آن ها را بخوانید؟ آیا آن ها از آتش و آب و سرقت در امان هستند؟ اگر شما این نسخه های پشتیبان را به شخص دیگری داده اید (وکیل، حسابدار)، از آن ها بخواهید که محل ذخیره آن ها را بررسی نمایند.

آیا آن ها هنوز آن را دارند؟ محل و امنیت نسخه های پشتیبان خود را اعتبارسنجی نمایید.

  1. یک یادآوری کننده تقویم تنظیم نمایید

علی رغم این که ما همه می دانیم باید نسخه های پشتیبان، کیف های پولی و املاک خود را به طور منظم بررسی نماییم، به یاد داشتن چنین کاری مشکل می باشد.

همین الان به تقویم خود یک یادآوری کننده اضافه نمایید، تا همه این ها را در سه، شش یا حداکثر ۱۲ ماه چک نمایید.

  1. پول های خود را از گوشی های هوشمند بیرون بکشید

با افزایش قیمت بیتکوین، شما شاید از این که چقدر پول در گوشی همراه خود حمل می نمایید حیرت زده شوید.

هم اکنون بهترین زمان برای انتقال سکه های شما به کیف پول سخت افزاری یا ذخیره سازی سرد (cold storage) می باشد. کیف پول های سخت افزاری از نظر استفاده، با مولفه های کاربر پسند نرم افزاری، بسیار راحت می باشند و به عنوان یکی از امن ترین راه های ذخیره بیتکوین به شمار می روند.

هرچند نگه داشتن پول به مقدار کم و خرجی روزانه در گوشی هایتان بسیار خوب می باشد. هیچ گاه بیشتر از پولی که شما در کیف پول معمولی خود به صورت نقد حمل می کردید در گوشی های خود بیتکوین حمل ننمایید.

  1. پول های خود را از صرافی ها بردارید

اگر شما پولی دارید که در صرافی نگه داشته اید، آن را به کیف پولی که خودتان کنترل می کنید، انتقال دهید.

اکثر صرافی ها معروف پول شما را به اشتراک می گذارند، در حالی که شما احساس می کنید حسابتان دارای موجودی است، و شما در عمل نمی توانید کلید ها را کنترل نمایید. اگر آن صرافی هک شود، شما همه پول های خود را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید که شما وقتی بیتکوین خود را می توانید کنترل نمایید که بتوانید کلید ها را کنترل نمایید: “اگر کلید های شما نباشند، شما بیتکوین ندارید”.

  1. به تصدیق دو عاملی ارتقا یابید 

تصدیق دو عاملی را به حساب بیتکوین خود و به همه حساب های برخط مهم اضافه نمایید. بهترین راه حل دوعاملی یک سخت افزار رمزدار است که شما می توانید هر یک را به قیمت ۲۰ الی ۳۰ دلار بخرید.

در غیراینصورت از نرم افزار های تصدیق گوشی های هوشمند مانند Authy و Google Authenticator استفاده نمایید. ,SMS یک راه حل خیلی خوب دو عاملی نمی باشد، اما از عدم وجود چنین سیستمی بهتر می باشد.

  1. از یک مدیریت کننده کلمه عبور استفاده نمایید

انسان ها در شناسایی الگوهای موجود بسیار خوب عمل می کنند، که این امر باعث می شود در انجام کارهای تصادفی مهارتی نداشته باشیم. بهترین کار برای تنظیم کلمه عبور – یک کلمه عبور تصادفی متفاوت برای هر سایت انتخاب نمایید، هیچ وقت آن ها را جایی ننویسید- باعث ایجاد مشکلات مدیریتی می شود.

برای بیشتر مردم، بهترین راه برای انجام چنین کاری استفاده از مدیریت کننده کلمه عبور(password manager) می باشد – به صورتی که رمزها را تولید کرده و در چندین دستگاه با امنیت کامل ذخیره می نماید. مدیریت کننده های معروف شامل ۱Password، LastPass و KeePass منبع باز می باشند.

بیشتر آن ها خدمات پایه ای رایگان را با برخی خدمات ویژه که سالانه کمتر از ۸۰ دلار هزینه دارند، پیشنهاد می دهند. آن ها از نظر استفاده بسیار راحت می باشند، و تنها با دو هفته استفاده شما هرگز نخواهید خواست بدون داشتن یکی از آن ها بمانید.

  1. برای خانواده خود برنامه ریزی نمایید

اگر روزی اتفاقی برای شما بیافتد، آیا خانواده شما به بیتکوین های شما دسترسی خواهند داشت؟ اگرچه انجام این کار زمان بر می باشد ولی ارزش دارد.

برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم در این باره که شما چه سهمی برای هر فرد قائل هستید، بیشتر از یک ساعت زمان نخواهد گرفت. دستورالعمل خود را بنویسید و با خانواده خود درباره برنامه خود صحبت نمایید.

با یک وکیل مشورت نمایید تا مطمئن شوید برنامه شما با قوانین محلی سازگار می باشد و در دادگاه به چالش کشیده نمی شود. اگر شما وصیت نامه، ودیعه، یا سایر مدارک ملکی دارید، وکیل خود را مطلع نمایید تا بداند که شما دارایی های جدیدی را می خواهید به برنامه خود اضافه نمایید.

به دست آوردن اولین بیتکوین رفته رفته راحت تر می شود، اما امن نگه داشتن آن از دست هکرها و صرافی های ورشکسته و خسارت کار آسانی نمی باشد.

این ۸ نکته در سال جدید حس اطمینان تازه ای در رابطه با حفظ بیتکوین هایتان به شما خواهد بخشید، مخصوصا الان که دارای ارزش بیشتری نیز می باشد.

چه ایده ای در رابطه با بلاکچین در سال ۲۰۱۶ دارید؟ چه پیش بینی برای ۲۰۱۷ دارید؟ از طریق پست الکترونیکی info@www.coiniran.website/coin با ما در تماس باشید تا در باره چگونگی مشارکت در این سری مطالبی را یاد بگیرید.

 

 

https://coiniran.com/?p=4176
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x