ایستگاه خبر

بزرگترین شرکت مسافرتی جهان حرکت بزرگی را بر روی بلاکچین آغاز کرده است

گروه تجاری TUI،  بزرگترین شرکت مسافرتی جهان، شرکتی است که فناوری بلاکچین را باور دارد و در حال حاضر اطلاعات چند هتل خود را نیز بر روی بلاکچین اختصاصی خود قرار داده است. شرکت TUI، این غول مسافرتی چند ملیتی با اصلیت آلمانی، بزرگترین شرکت در نوع خود می باشد. این شرکت تقریبا ۶۷۰۰۰ کارمند، بیش از ۱۶۰۰ دفتر مسافرتی ، بیش از ۳۰ هتل، کشتی های مسافرتی ( کروز ) و چند شرکت هوایی با ۱۵۰ هواپیما را شامل می شود. این غول مسافرتی با درآمدی در حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶، توسط مدیر اجرایی Friz Joussen که یکی از طرفداران فناوری بلاکچین می باشد، اداره می شود.

Joussen، جزییات BedSwap را تشریح کرد؛  یک پروژه بلاکچینی خصوصی که دارایی انبار هتل ها را بر روی بلاکچین قرار می دهد تا به طور همزمان در دسترس نقاط فروش مختلف باشد. بر اساس گزارش نشریه تکنولوژی Tnooz، فاز بعدی BedSwap بطور بالقوه توانایی مدیریت کلیه دارایی های شرکت، حتی اتاق های خصوصی هتل را بر بستر بلاکچین دارد.

مدیر شرکت در مصاحبه با Skift (بزرگترین تولید کننده محتوای رسانه ای در صنعت گردشگری)، نشان داد که آنها کمتر از ۱ میلیون یورو ( ۱٫۲۹ میلیون دلار ) برای توسعه بلاکچین سرمایه گذاری کرده اند. این هزینه بسیار کمی است خصوصا وقتی که گروه متوجه شد که شرکت با آن می تواند در حدود ۱۰۰ میلیون یورو ( ۱۲۹ میلیون دلار) صرفه جویی در هزینه های سالانه خود داشته باشد.

طی آخرین مصاحبه، Joussen در تلاش گروه در مورد بلاکچین گفت گفت: ” این یک بلاکچین بر اساس قراردادهای هوشمند است. ما این اطلاعات را در سیستم قرار داده و به اطلاعات پیرامون خود متصل می کنیم. بنابراین سیستم با استفاده از این اطلاعات مشخص می کند که در کجا باید اتاق هایمان را کرایه دهیم.”

در ضمن Joussen مطمئن بود که فناوری بلاکچین طی دهه آینده شکل رابطه تجاری بین مشاغل را  به طور اساسی تغییر خواهد داد. مدیر اجرایی فهمید که گذشته از صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها،  اجرایی شدن فناوری بلاکچین چرخه انحصار واسطه های مثل Expedia و Booking.com  را در صنعت گردشگری خواهد شکست.

فناوری توزیع بلاکچین به عنوان یک پایگاه داده غیر متمرکز که دائما و به طور همزمان در حال بروز رسانی است، اساسا می تواند شرکت ها و آزانسهای مسافرتی را از کار بی اندازد.

همچنین Joussen درباره تبدیل بلاکچین خصوصی شرکت خود به یک بلاکچین عمومی که دسترسی همه از هر نقطه از جهان به آن اماکن پذیر باشد، توضیح داد.

وی اضافه کرد: ” شما می توانید این کار را در اماکنی مثل چین آغاز کنید که ما در آن هیچ نمایندگی نداریم.  شروع به انتشار مطالب کنید و در جایی که به فروش شما لطمه نمی زند اینکار را ممکن کنید.”

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=8107
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x