ایستگاه خبر

افزایش روزافزون خودپردازهای دیجی ارزی درروسیه

طبق گزارش خبرگزاری RBC، اخیرا ده خودپرداز (ATM) یکطرفه بیتکوین در سومین شهر پرجمعیت روسیه یعنی Novosibirsk راه اندازی شده است که این کار توسط یک استارت-آپ محلی به نام BBFpro صورت پذیرفته است. این خودپردازها در پنج محله از این شهر کار گذاشته شده اند.

بیشتر آن ها در مغازه هایی قرار دارند که نوشیدنی می فروشند. Anton Friedel مدیرعامل این استارت-آپ می گوید:« هر ده دستگاه در مناطقی قرار دارند که هر یک از شهروندان بتوانند به راحتی و در مدت زمان کمی به آن ها دسترسی پیدا کند». این گروه قصد داشتند تا دستگاه ها را در فروشگاه های بزرگ شهر قرار دهند اما به دلیل بالا بودن هزینه اجاره نتوانستند. Friedel می گوید:« فروشگاه های بزرگ اجاره هایی می خواستند که پرداخت آن برای ما که یک استارت-آپ هستیم غیرممکن بود. هزینه اجاره برای یک دستگاه، ۱۵الی۲۰هزار روبل است در حالی که این اجاره برای مغازه های فروش نوشیدنی، ۲هزار روبل است».

این دستگاه ها کمیسیونی ۶درصدی دریافت می کنند، چرا که به گفته مدیرعامل این استارت-آپ، آن ها بر روی تعداد بالای مشتری حساب کرده اند و دلیل کم بودن کمیسیون دریافتی توسط این دستگاه ها همین موضوع است.

وی همچنین اعلام کرده که در حال ساخت دستگاهی هستند که نه تنها بیتکوین بفروشد، بلکه به خرید ارزهای رمزنگاری شده نیز بپردازد». وی همچنین گفته که می خواهد به فروش سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز بپردازد.

 

خودپردازهای دیجی ارزی به مسکو نیز می روند

هفته گذشته خبرگزاری Rambler News اعلام کرد که طی ماه های آینده (تا انتهای سال میلادی جاری) تعداد ۱۰۰دستگاه خودپرداز یکطرفه به مسکو خواهد آمد. طبق گفته Pavel Panova مدیرعامل شرکت Investcoin24، این دستگاه ها در محل هایی همچون هتل ها قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، وی اعلام کرده که در حال مذاکره برای قرار دادن این دستگاه ها در فرودگاه ها نیز می باشد.

این دستگاه ها برای فروش ۴نوع دیجی ارز برنامه ریزی شده اند و همچنین می توانند توکن های مربوط به ICO ها را نیز بفروشند. طبق گفته مدیرعامل این شرکت، کمیسیون دریافتی توسط این دستگاه ۴درصد است.

در ماه گذشته یکی از این دستگاه ها در رستورانی در مسکو به نام Vintage77 قرار گرفت و رستوران دیگری به نام Valenok که هم اکنون بیتکوین را بعنوان یک روش پرداخت قبول می کند اعلام کرده در صورتی که درخواست کافی از طرف مشتریان خود داشته باشد، آن ها نیز از این خودپردازها استفاده خواهند کرد.

عدم قطعیت در وضعیت قانونی

با اینکه دولت روسیه اعلام کرده که به این سرعت ارزهای رمزنگاری شده را قانونی اعلام نمی کند، اما تعداد خودپردازهای دیجی ارزی در این کشور رو به افزایش است.

Friedel می گوید امیدوار است که بتواند برای این خودپردازها محلی جهت تبلیغ پیدا کند، اما با توجه به اینکه در حال حاضر قانونی برای ارزهای رمزنگاری شده در این کشور وجود ندارد، بسیاری از پلتفرم های بزرگ تبلیغ برای این دستگاه ها را قبول نمی کنند. علاوه بر این، وی در رابطه با مسائل مالیاتی می گوید که مدارک مالیاتی لازم را به مراجع ذیربط تقدیم خواهند کرد، اما هنوز نمی دانند که چه برخوردی با این کسب و کار خواهد شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

 

https://coiniran.com/?p=8439
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x