ایستگاه خبر

اتفاقی عجیب در بزرگترین استخر استخراج بیت کوین

اخیرا بلوک ها در شبکه بیت کوین به شکل فزاینده ای پر هستند. مگر بلوک هایی که توسط antpool، بزرگترین استخر استخراج در شبکه بیت کوین تولید شده اند.

در طول چند روز گذشته اندازه هر بلوک غیر خالی که توسط گروه های دیگری غیر از antpool استخراج شده، تقریبا در حد ۱مگابایت بوده است.

اجازه دهید کمی بیشتر در مورد بلوک های کوچک صحبت کنیم.

نادیده گرفتن برخی از تراکنش ها

اخیرا antpool بلوک هایی با سایزهای ۹۹KB، ۳۶۹KB و ۸۶۰KB استخراج کرده است. چندده بلوک با اندازه های مذکور طی ماه فوریه توسط این استخر استخراج شده است. این در حالی ست که بلوک هایی که توسط سایرین استخراج شده است پر از تراکنش هایی ست که نهایتا محدودیت ۱مگابایت را کامل می کند.

علاوه بر بلوک های ناقص، antpool شانزده بلوک خالی نیز در ماه فوریه استخراج کرده است. بدست آوردن حدودیِ مجموع ظرفیت تراکنش هایی که در نتیجه ی بلوک های کوچک antpool در شبکه از دست رفته است چندان سخت نیست. طبق آماری که توسط Alex Petrov از شرکت BitFury (سومین استخر بزرگ استخراج بیت کوین) ارائه شده، اندازه بلوک های تولیدی توسط antpool بطور متوسط ۱۰۰کیلوبایت کمتر از بلوک های تولیدی سایر فعالان شبکه در ماه فوریه است.

تعداد تراکنش های موجود در یک بلوک متغیر است، اما بطور میانگین حجم هر تراکنش ۵۰۰بایت است و ۱۰۰کیلوبایت به سختی حدود ۲۰۰ تراکنش را شامل می شود. با ۷۶۸بلوکی که antpool در ماه فوریه استخراج کرده است، حدود ۱۵۳۶۰۰ تراکنش کمتر از سایر استخراج کنندگان مثل BitFury و یا F2Pool (دومین استخر بزرگ استخراج بیت کوین) در این بلوک ها قرار داده است. این عدد حدود نصف تراکنش هایی است که روزانه در شبکه بیت کوین استخراج می شود.

با توجه به اطلاعات موجود در Blockchair.com استخراج بلوک های ۹۹کیلوبایت و ۳۶۹کیلوبایت توسط antpool در دوم فوریه بیشتر مرسوم شده، در حالی که بلوک های ۸۶۰کیلوبایت تا ۲۳فوریه چندان متداول نبوده اند.

این اولین بار نیست

این اولین بار نیست که antpool بلوک هایی با اندازه کوچک تولید کرده، در حالی که تراکنش ها در حال سرریز از mempool هستند. یکی از نمایندگان antpool که مایل نبود نامش فاش شود در نظری غیررسمی به Bitcoin Magazine گفت:«antpool بصورت غیر متمرکز طراحی شده است و ما نودهای استخراجی در سرتاسر دنیا داریم که هرکدام ابزارهای بیت کوین خود را دارند. پس هروقت که یکی از نودهای استخر بلوک جدیدی را پیدا می کند، همگام سازیِ این بلوک زمان قابل توجهی را می طلبد. به همین علت ما بلوک هایی خالی یا کوچک با استفاده از هدر بلوک (block header) می سازیم. البته در راستای حل این مشکل، سیستمی جدید برای انتشار بلوک تهیه کرده ایم. این سیستم امکان انتشار بلوک در کل دنیا را طی ۱تا۳ ثانیه فراهم می سازد. سیستم مذکور در حال تست نهایی است و با وجود آنکه در حال حاضر بلوک های خالی یا کوچک تولید خواهند شد، پس از پایان تست احتمال تولید بلوک های خالی به حداقل ممکن کاهش می یابد.»

چندان مشخص نیست که آیا مشکل بلوک های خالی با این تغییر سیستمی مرتبط است یا خیر. علاوه بر مشکل بلوک های کوچک، antpool ترجیح می دهد که بلوک های خالی استخراج کند. شاید بخاطر آنکه این استخر دارای سیاست Spy mining می باشد و یا شاید بخاطر استراتژی های بهبود کارایی است.

عضو هیات مدیره شرکت Bitmain که شرکتی ست تولید کننده سخت افزارهای استخراج ASIC و گرداننده استخر استخراج antpool، سال گذشته طی توییتی اعلام کرد:«متاسفیم که بلوک های خالی استخراج کرده ایم، اما این نوعی از آزادی است که در پروتکل بیت کوین موجود است.»

در نهایت جای این سوال برای ما باقی است که با وجود افزایش روزافزون مقدار فی به ازای هر تراکنش و اینکه بلوک های پر ، سود بیشتری برای استخراج کننده به ارمغان می آورند، چرا برخی به صورت خواسته یا ناخواسته بلوک های خالی یا کم حجم تولید می کنند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via bitcoinmagazine , blockchain.info

https://coiniran.com/?p=4999
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x