ایستگاه خبر

ادعای BitPico مبنی بر فعالسازی Segwit2x چقدر صحت دارد؟

گروه و یا فردی که تحت نام BitPico فعالیت می کنند اعلام کرده اند که انشعاب سخت (هارد فورک) Bitcoin2x را به رغم تعویق و متوقف کردن آن توسط طرفداران برجسته این پروپوزال، همانطور که برنامه ریزی شده بود فعال می کنند.

همانطور که در خبرهای قبلی اعلام شد، گروهی از طرفداران سرسخت Segwit2x از جمله Jeff Garzik، Mike Belshe و Jihan wu طبق بیانیه مشترکی گفته بودند که تا زمان رسیدن به اجماع بر سر این به روز رسانی (segwit2x)، آن را متوقف می کنند. با به تعلیق درآمدن انشعاب توسط این شخصیت های پرنفوذ، جامعه بیتکوین نفس راحتی کشید چرا که تقسیم شدن بلاکچین متوقف شده بود و یا حداقل به تعویق افتاده بود.

هرچند در حال حاضر یک موجودیت ناشناخته که فرد یا گروهی با نام BitPico هستند عهد کرده اند که این انشعاب را طبق برنامه و در زمان خودش فعال خواهند کرد. این گروه (یا فرد) تا به حال نیز در لیست طرفداران Segwit2x فعالیتی نداشته اند.

متن زیر اعلامیه BitPico است که در جواب بیانیه مشترک به تعویق درآوردن هاردفورک منتشر شده است:

“ما در هر صورت در حال انجام انشعاب سخت هستیم. کم کردن سختی در حال حاضر یک استراتژی محسوب می شود. شاید می پرسید چرا ۳۰درصد از قدرت هش شبکه بیتکوین ناپدید شده؟ این مقدار سهم ما در شبکه بوده است؛ استخراج کنندگانی که آنچه که بنا بود اجرا شود را دنبال می کنند؛ افراد انگشت شماری که کنترل و قدرتی ندارند نمی توانند مانع اجرای آن شوند”.

روز گذشته وبسایتی با نام Bitcoin2x.org ظاهر شد که در آنجا نیز گفته شده این انشعاب فعال خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این وبسایت ارتباطی با BitPico دارد یا نه، اما در صفحه اول این وبسایت پیامی مشابه با پیام BitPico آمده است.

BitPico چیست؟

مهمترین بخش تهدید BitPico به اجرای Segwit2x مربوط به این است که این فرد یا گروه، ۳۰درصد از قدرت هش (پردازش) شبکه بیتکوین را دست دارد و این مقدار را از شبکه حذف کرده است. اما علیرغم این ادعای بزرگ، هیچکس از هویت این فرد یا گروه اطلاعی ندارد؛ این موضوع و چند مورد دیگر باعث می شود تا ادعای آن ها برای فعالسازی فورک مشکوک به نظر برسد.

اول آنکه BipPico توافقنامه نیویورک (New York Agreement یا NYA) که از Segwit2x پشتیبانی می کند را امضا نکرده است و یا در لیستی که Bitcoin.org در نکوهش طرفداران Segwit2x منتشر کرد نبود. اگر BitPico واقعا همانطور که ادعا می کند تاثیرگذار بود، قطعا می بایست شواهد موجهی برای آن در دسترس بود.

دوم آنکه BitPico ماه گذشته در ایمیلی ادعا کرده بود که استخر آن ها ۱.۷۲% از هش ریت شبکه را در دست دارد و می خواهند که این عدد را تا پایان ماه اکتبر به ۳الی۴% برسانند. پس با توجه به ادعای اخیر خودشان مبنی بر در دست داشتن ۳۰% از قدرت شبکه، آن ها باید طی مدت کمتر از دو هفته هش ریت خود را حداقل ۲۴درصد افزایش داه باشند که این موضوع تقریبا غیرممکن است.

سوم آنکه با اینکه از روز چهارشنبه سختی شبکه کاهش پیدا کرده است، اما این مقدار به هیچ وجه نزدیک به ۳۰% نیست و احتمالا به بخشی از نواسانات طبیعی شبکه بر می گردد.

بعنوان نکته آخر نیز باید به این موضوع اشاره کرد که نرم افزار ادعایی این گروه در Github نیست. از طرفی حتی اگر این گروه (یا فرد) ۳۰% از قدرت شبکه را دست داشته باشند، این مقدار برای تبدیل کردن Segwit2x به “زنجیره ای با بیشترین سختی” کافی نیست؛ اهمیت این موضوع بدین خاطر است که شرکت هایی همچون Coinbase و Xapo اعلام کرده اند که بر طبق همین امر (میزان سختی یک زنجیره) مشخص می کنند که کدام بلاکچین “بیتکوین” خواهد بود.

بر طبق تمام این واقعیت ها، به نظر می رسد که تهدید BitPico برای فعال کردن Segwit2x را نباید جدی گرفت.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=15707
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x