ایستگاه خبر

اجرای هاردفورک اتریوم – مرحله Byzantium

اتریوم رسما بروزرسانی شد.

امروز پنجمین هاردفورک (انشعاب سخت) در اتریوم، تعدادی از پروتکل های بهبود در اتریوم (که با نام مختصر EIP شناخته می شوند) را اجرا کرد. اتریوم دومین ارزرمزنگاری شده از نظر ارزش بازار به حساب می آید.

قیمت اتر پیش از فعال شدن هاردفورک نواسانات گسترده ای داشت اما پس از آن ۲درصد افزایش داشت و به ۳۴۸دلار رسید (بر اساس آمار CoinMarketCap).

این اتفاق با نام Metropolis در سال ۲۰۱۵ در نقشه راه اتریوم معرفی شد. با توجه به اینکه این ارتقا با تاخیرات اساسی روبرو بود، باعث شد که آن را به دو فاز تقسیم کنند؛ قسمت اول Byzantium (به معنی بیزانس) و قست دوم Constantinople (به معنی قسطنطنیه) که قسمت اول آن امروز اجرا شد ولی هنوز برای اجرای قسمت دوم تاریخ دقیقی ارائه نشده است.

با اینکه Byzantium فورکی ست که طوری طراحی شده بود که کمترین تغییرات حساسیت برانگیز را داشته باشد اما باز هم اختلافات کمی در رابطه با شایستگی تغییرات کدِ موجود در این ارتقا وجود داشت. با این حال، این فورک (انشعاب) اتفاقی قابل توجه است چرا که اولین ارتقای بزرگ برای اتریوم است، البته این موضوع جدای از افزایش علاقمندی ها به این فناوری ست که باعث شده محبوبیت توکن های آی سی او (ICO) که از استاندارد ERC-20 مربوط به اتریوم استفاده می کنند افزایش یابد.

این پروسه گاها کمی مشکل ساز و سخت می شد، که البته توسعه دهندگان اتریوم تا لحظات آخر نیز درگیر چند سوپرایز دردسرساز و حل آن بودند. طی روزهای گذشته، نرم افزار اتریوم که Byzantium در آن فعال شده بود مداوما با مشکلات بحرانی موجود در کد مواجه می شد؛ توسعه دهندگان در نهایت مشکلات را به موقع حل کردند اما وضعیت طوری بحرانی بود که به فکر عقب انداختن فورک نیز افتاده بودند.

طبق آمار وبسایت Ether Nodes که وبسایتی برای بررسی مسائل بلاکچینی ست، نودهایی که در حال حاضر در حال اجرای نرم افزار معیوب هستند ۶۵٫۳% از Geth و ۳۰٫۴% از Parity می باشند. نرم افزار معیوب ممکن است باعث تقسیم شبکه شود و یا پلتفرم را در معرض حملات DoS قرار دهد.

هرچند که تا این لحظه نشانه ای از فورک اقلیت وجود ندارد و توسعه دهندگان نیز در حال خوشحالی برای این گذار هستند. Vitalik Buterin در توییتر خود عکسی با جمله “جشن هاردفورک” گذاشته و MyEtherWallet نیز این هردفورک را به کاربران خود تبریک گفته و اعلام کرده که نیازی به بروزرسانی هیچ جیز برای این فورک وجود ندارد.

در آینده با جزئیات بیشتری به این فورک و اتفاقات پس از آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via coindesk

https://coiniran.com/?p=8537
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x