ایستگاه خبر

آیا ساتوشی ناکاموتوی بعدی در بالی است؟

فردی که خود را با عنوان ساتوشی ناکوموتو معرفی کرده، در وبسایت پرسش و پاسخ محبوب Quora به سوالات مختلف بعنوان مخترع بیتکوین پاسخ می دهد. او ادعا می کند که فردی آمریکایی ست که در Bali (جزیره ای در اندونزی) زندگی می کند.

ملاقات حضوری

این کاربر با استفاده از نام “Stoshi Nakamoto” از سوم آوریل شروع به پاسخگویی به سوالات حوزه اقتصاد کاربران کرده است. او هفدهمین کاربری ست که از این نام استفاده کرده و به پاسخگویی به سوالات کاربران مشغول است. تا به این لحظه او ۱۹سوال را پاسخ داده که ۳۲هزار بازدید داشته است. او همچنین ۱۶۱ دنبال کننده دارد.

این “ساتوشی” می گوید:« من در بالی در کشور اندونزی زندگی می کنم و در سال ۱۹۷۷ بدنیا آمده ام نه ۱۹۵۵ و آمریکایی هستم.»

او ساکن Berry Biz است که هتلی کوچک اما مجلل در جنوب غربی شهر مرکزی بالی یعنی Denpasar است. وی در جواب کاربری که درخواست ملاقات با او را داده بود نوشته:

من ساکن Berry Biz هستم؛ کافی ست جای آن را گوگل کنید و از قسمت پذیرش بخواهید که ساتوشی ناکاموتو را صدا کند. من برای دیدار با شما حاضر خواهم شد.

دفاع از وجود خود

این فرد در پستی که اخیرا منتشر کرده می نویسد:« من واقعی هستم، هرچند هرکس که قرار بوده من باشد، نیست! من دیگر از لیست افراد غیر قابل شناسایی که مردم نتوانند هویت آن ها را تشخیص دهند خارج شده ام.» او سپس ایمیل خود را داده و می گوید که یک پروفایل فیسبوک نیز دارد.

در فیسبوک پروفایلی با نام Satoshi Nakamoto وجود دارد که در ماه مارس ساخته شده است. در این پروفایل ذکر شده که این فرد در بالی زندگی می کند و اصلیت وی تگزاسی است. این اطلاعات با اطلاعات Quora همخوانی دارد. این صفحه فیسبوک عکسی از یک گواهینامه رانندگی مربوط به ایالت Virginia گذاشته که صاحب صفحه ادعا می کند مربوط به دوران جوانی خودش در سال ۲۰۰۱ است.

عدم وجود مدرک رمزنگاری شده

وبسایت Bitcoin.com به این فرد ایمیلی ارسال کرده و پرسیده که آیا می تواند نوعی مدرک رمزنگاری شده را با ارسال برخی از سکه های اولیه ساتوشی و یا امضای یک پیام با کلید خصوصی ساتوشی از سال ۲۰۱۰ ارائه کند یا خیر. این فرد، یعنی آقای ناکاموتوی ساکن بالی می گوید:

نمی توانم هیچ پیامی را امضا کنم چرا که ایمیل قدیمی من (satoshi@gmx.com)  که تنها بک-آپ (نسخه پشتیبان) از تمام کلیدهای خصوصی من بود چند سال پیش دزدیده شد.

او در ادامه می گوید:« تمام کلیدهای خصوصی من در یک فایل notepad رمزگذاری شده بود که یک نسخه از آن را روی لپ تاپم ذخیره کرده بودم و نسخه دیگر را روی ایمیل GMX خود قرار داده بودم. هرچند که حالا هیچ کدام از آن ها در دسترسم نیست. دنباله ای از حوادث مختلف در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد که باعث از دست رفتن تمام کلیدهای خصوصی من شد.» صحبت های او همچنین به این موضوع که چرا تصمیم به پشت سر گذاشتن حوزه توسعه بیتکوین گرفته نیز اشاره ای دارد. او می گوید:« بعد از اینکه انگیزه لازم برای ادامه دادن در پروژه بیتکوین را از دست دادم، تصمیم به رها کردن آن گرفتم و به دنیا اعلام کردم که می خواهم سراغ چیزهای دیگری بروم.»

او در رابطه با اینکه از سال ۲۰۱۰ سعی در معرفی خود داشته می گوید:« همه بیش از حد به اینکه من باید چه کسی باشم فکر می کنند. هر بار که سعی کردم به صورت عمومی خود را معرفی کنم تحقیر شدم و یا با بی احترامی و خصومت با من برخورد شد.»

او Craig Wright نیست

این کسی که خود را ساتوشی معرفی می کند و ساکن بالی است می گوید که Craig Wright نیست. Craig Wright فردی استرالیایی ست که ادعا دارد ساتوشی ناکاموتوی واقعی است. ساتوشیِ ساکن بالی می گوید:« Craig Wright چیزی جز یک ریاضیدان و محقق کامپیوتر نبود که در تصحیح یک خطای تایپی در بخش “محاسبات” مربوط به white paper من کمک کرد. او در نوشتن یا کمک به نوشتن “بیتکوین: یک سیستم پرداخت الکترونیکی همتا-به-همتا” هیچ نقشی نداشت.»

Wright سعی در ثبت حق اختراع (patent) بسیاری از مفاهیم مرتبط با بیتکوین و بلاکچین داشته است. اخیرا شرکتی که Wright با آن مرتبط و شریک است پتنت های وی را خریده و این معامله را اینگونه توصیف می کند: “بزرگترین اکتساب و مالکیت در فضای توسعه بیتکوین و بلاکچین تا به امروز.”

ساتوشیِ ساکن بالی در جواب های خود در سایت Quora بارها از استفاده از پتنت برای پیش بردن نوآوری های فناوری محور، پشتیبانی کرده است. این نقطه نظر برای بسیاری از آزدیخواهان بیتکوین که آن را برای غیر انحصاری بودنش انتخاب کرده اند ناخوشایند خواهد بود. او در یکی از پاسخ ها درباره اینکه چگونه می تواند در ۶ماه ۱۰۰هزار دلار درآمد داشته باشد می گوید:« به ثبت حق اختراج بپردازید و بعد با شرکت های بزرگی که بازار توزیع برای محصول یا طراحی شما دارند جهت فروش پتنت تماس بگیرید.» در پاسخی دیگر به این موضوع اشاره می کند که:« حق ثبت اختراع محصولاتتان و یا مدل های منطقی فناوری می تواند بازده بسیار بالایی داشته باشد.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=5715
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x