ایستگاه خبر

سرقت صدها میلیون دلار از صرافی‌ دارایی‌های دیجیتال در ترکیه

تودکس (Thodex)، صرافی‌ دارایی‌های دیجیتال در ترکیه روز چهارشنبه انجام معاملات را در پلتفرمش متوقف کرد و پس از آن با شکایت کیفری کاربران ناراضی خود روبرو شد که ادعا می‌کنند صدها میلیون دلار سرمایه‌ی آن‌‌ها بر روی پلتفرم این صرافی به سرقت رفته است.
شاکی اصلی این پرونده، اوگوز اورن کیلیچ (Oguz Evren Kilic)، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: دادخواست سنخی مربوط به این پرونده در روز چهارشنبه تشکیل شد، زیرا این صرافی کاربران را از دسترسی به دارایی خود محروم کرده است. کیلیچ ادعا می‌کند بنیانگذار و مدیر عامل صرافی تودکس، فاروق فاتح اوزر (Faruk Fatih Ozer)، یک روز قبل از پایان کار این صرافی و توقف معاملات، ترکیه را ترک کرده است.

Anadolu Agency پایگاه خبری دولتی ترکیه اخیراً گزارش داده که دادستانی عمومی استانبول، در حال حاضر، تحقیق در مورد حاشیه‌های حول این صرافی را آغاز کرده است.

تودکس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ترکیه شناخته می‌شود که ۴۰۰۰۰۰ کاربر دارد، و حجم معاملات روزانه‌ی آن بیش از ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

در ۲۲ آوریل، تودکس با متوقف کردن ناگهانی خدمات خود برای یک دوره‌ی پنج روزه، خشم کاربران خود را برانگیخت و این ادعا مطرح شد که صرافی‌ دارایی‌های دیجیتال در ترکیه در خدمت سرمایه‌گذار‌ی‌های خارجی بوده است.

 

پیشنهاد مطالعه: روش‌شناسی نخستین ارزیابی کیفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

 

Source

https://coiniran.com/?p=45247
دکمه بازگشت به بالا