ایستگاه خبر

توجه سازمان ملل به نقش موثر بلاکچین در پیشرفت پیمان هواشناسی پاریس

سازمان ملل در نظر دارد که از بلاکچین برای مقابله با تغییرات آب و هوایی استفاده کند.

سازمان ملل متحد می‌تواند از فناوری برای ایجاد سیستم شفاف و کارآمدی که قادر است به عنوان مثال برای رصد انتشار کربن، تجارت انرژی پاک و تخصیص بودجه مورد استفاده قرار گیرد، سود برد. این مطلب در یک پست وبلاگی که جزئیات نشست سازمان ملل در ماه می را به بحث گذاشته، منتشر شده است. همچنین از بلاکچین می‌توان برای کسب اطمینان نسبت به درستی اطلاعات مربوط به کاهش انتشار گاز کربن استفاده نمود.

الکساندر گلرت پاریس (Alexandre Gellert Paris) مسئول ارشد امور برنامه‌ریزی UNFCCC، در نشست ماه می ‌گفت: « پا به پای تلاش کشورها، مناطق، شهرها و کسب‌وکارها برای پیاده‌سازی سریع توافقنامه تغییر اقلیم پاریس ( Paris Climate Change Agreement)، آن ها باید از تمام فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ی موجود استفاده کنند. بلاکچین می‌تواند در روند مقابله با تغییرات آب و هوایی، باعث تقویت مشارکت سهامداران شده و میزان شفافیت، تعاملات، اعتمادورزی و راه‌حل‌های نوآورانه آتی را افزایش داده و بهبود اقدامات مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیمی را به ارمغان آورد».

در این پست وبلاگی گفته شده که سازمان ملل جدول زمانی دقیقی برای استفاده از فناوری‌های نوین مشخص ننموده و فقط به بیان این که چنین موضوعی در مراحل ابتدایی تحقیق و بررسی قرار دارد، بسنده کرده است.

به هر حال، طرح این موضوع بر اهمیت کاربرد یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده در این سازمان صحه می گذارد و نشان می‌دهد که سازمان ملل می‌تواند از فناوری برای پیشبرد ماموریت‌های خود در حوزه مبارزه با فقر و ارائه کمک های بشردوستانه بهره‌مند شود.

بخش خصوصی نیز به ایده استفاده از بلاکچین برای مقابله با معضل انتشار کربن علاقه نشان داده است. همانطور که در گزارشی دیگر به آن اشاره شد، IBM با همکاری یک شرکت چینی درصدد توسعه یک نمونه اولیه از ابزاری است که در رصد و ردگیری تجارت انتشار کربن در آن دسته از شرکت‌های چینی که مصرف انرژی در آن ها بالاست، به کار می‌رود. تقریباً یک چهارم کربن جهان توسط چین تولید می‌شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via coindesk

https://coiniran.com/?p=7149
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x