ایستگاه خبر

Walmart  :نتایج آزمایش ردیابی مواد غذایی از طریق بلاکچین بسیار دلگرم کننده است

شرکت بزرگ خرده فروشی جهانی به نام (Walmart) هفته گذشته درهمایشی کار شرکت خود با بلاکچین درطی یک رویداد سرمایه گذاری سالانه ارائه کرد.

این شرکت همکاری خود را از سال گذشته با شرکت IBM و دانشگاه  Tsinghua در پکن، برای آزمایش برنامه های مرتبط با زنجیره تامین بر اساس بلاکچین و با تمرکز خاص بر بازار عظیم گوشت چین آغاز کرده است.

به دنبال اظهارات Walmart مبنی بر تمایل به استفاده از این فناوری در مناطق مختلف، CoinDesk به تازگی گزارش داده است که این شرکت  به دنبال استفاده از بلاکچین، به عنوان راه حلی برای استفاده از خودرو های بدون سرنشین حمل بار است.

نتایج اولیه بدست آمده از آزمایش مربوط به غذا، هر چند احتمالا برای استفاده Walmart از بلاکچین محدودیت هایی هم به وجود خواهد آورد، اما طبق اعلام شرکت بسیار امیدوار کننده بود.

Walmart اظهار داشت که این سرآغازی برای شروع است

این شرکت می گوید : «این فقط شروعی از اکتشاف ما در مورد بلاکچین است. ما قصد داریم به تحقیقات خود در زمینه این فناوری ادامه دهیم، که به عنوان مثال شامل بررسی ویژگی های اطلاعاتی می شود. ما همچنین آزمایشات دیگری در مورد چگونگی استفاده  از این فناوری برای بهبود قابلیت ردیابی مواد غذایی و شفاف سازی آن از طریق همکاری با دیگران در سراسر زنجیره عرضه انجام خواهیم داد و این به تولید کنندگان، تامین کننده و دیگر خرده فروشان کمک خواهد کرد».

Walmart توضیح داد که این فناوری به کاهش مدت زمان لازم برای ردیابی مواد غذایی از چند روز به چند دقیقه کمک کرده است و این امکان را فراهم کرده است که بتوان واکنش موثرتری در برخورد با محصولات آلوده داشت.

شرکت افزود: «هنگامی که افزایش قابلیت ردیابی و شفافیت در سیستم وجود داشته باشد، با استفاده از این فناوری می توان از طریق یک فراخوان دقیق و سریع، به حفظ اعتماد مشتری به صنعت مواد غذایی کمک نمود».



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via coindesk

https://coiniran.com/?p=6939
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x