ایستگاه خبر

دادخواست یکی از کاربران Poloniex علیه این صرافی

یکی از کاربران (trader) قبلی Poloniex تصمیم گرفته تا در صورتی که بتواند به اندازه کافی قربانی یا شاکی جمع کند علیه این صرافی شکایت کند و شکایت خود را با ادعای “احتمال تجارت داخلی” و متهم کردن Poloniex برای در دسترس نبودن سایت مطرح می کند. سیر نزولی آشکار این صرافی و مشکلات فنی زیاد در آن باعث شده تا تعداد زیادی از داد و ستد کنندگان مارجینی، مواضع (position) خود را از دست بدهند. این فرد (که صاحب وبسایتی برای شکایت از پولونیکس است) که اطلاعات مالکیت او توسط WhoisGuard محافظت می شود ادعا کرده که بخاطر این مشکلات چیزی حدود ۲۵۰هزار دلار از دست داده است.

تا به این لحظه بنظر می رسد که بازار خود را اصلاح کرده است اما این موضوع دردی از کسانی که پوزیشن یا موضع خود را که بخاطر حوادث عجیب در صرافی از دست داده اند دوا نمی کند. وقتی که بالا رفتن یک شبه قیمت بیتکوین را در نظر بگیریم، ادعای داد و ستد درونی خیلی هم دور از ذهن بنظر نمی رسد. در دسترس نبودن وبسایت و در نتیجه ی آن عدم توانایی کنسل کردن سفارشات (order) ناعادلانه است.

صرافی Kraken نیز با چنین مشکلاتی روبرو بوده است اما اطلاعات بیشتری را ارائه می کند. این صرافی می گوید:« تعداد بالایی سفارشات (order) فروش ETH باعث بوجود آمدن مقدار بالایی نقد کردن شد. حرکت کند و نزولی نقد شدن، توسط سیستم حفاظت از قیمت بازار در Kraken اتفاق افتاد. موتور داد و ستد و سیستم های ریسک همانطور که انتظار می رفت عمل کردند.»

چنین توضیحی خوب است اما در تکلیف در دسترس نبودن سایت چه می شود؟

بخش اصلی این داستان که نیاز به توجه بیشتری دارد به در دسترس نبودن سایت برای کاربران بر می گردد که هر دو صرافی حمله های انکار خدمات (denial of service) را مقصر می دانند.

یکی از کاربران به سفارشات (order) عجیب در این صرافی اشاره می کند. این داد و ستد ها و سفارشات مشخصا از طرق بات ها انجام می گرفته که باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای صرافی ها می شود. در مورد حباب بیتکوین در Mt. Gox معروف نیز بات ها دخیل بوده اند.

در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا صرافی هایی مثل Poloniex و Kraken باید امکان داد و ستد توسط بات ها را که باعث خرابی های بزرگی در بازار می شوند بدهند یا خیر.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=6223
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x