ایستگاه خبر

"اوپن بازار" به خواست بزرگ کاربران مبنی بر ادغام شبکه تور با بیت کوین پاسخ می دهد

Tor، پر طرفدارترین ویژگی تا به امروز

Openbazar یک رویکرد متفاوت به بازار تجارت الکترونیک است. با ایجاد یک بازار غیرمتمرکز همتا-به-همتا که در مقابل سانسور مقاوم باشد، استفاده کنندگان به جای وابسته بودن به یک سرویس متمرکز مانند Ebay یا Amazon می توانند صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند. این پلتفورم هیچ هزینه ای ندارد و هیچگونه محدودیتی در رابطه با نوع کالاهای قابل خرید و فروش ندارد. Openbazaar به صورت رسمی در آوریل ۲۰۱۶ پلتفورم را راه اندازی کرد و آماده ی بهتر کردن بازار با توزیع ورژن ۰. ۲ آن می باشد.

زمانی که Openbazaar به راه افتاد، بسیاری از استفاده کنندگان از بیت کوین مداوماَ از تیم توسعه دهندگان برای استفاده از تکنولوژی Tor درخواست داشتند. Tor یک نرم افزار رایگان است که امکان ارتباط خصوصی را با تغییر مسیر ترافیک اینترنت از میان هزاران رله ایجاد می کند. این لایه از گمنامی، محل و ترافیک کاربر را از تلاش های نظارتی شبکه پنهان می کند. به گفته Chris Pacia (توسعه دهنده این شرکت) Tor از همیشه تا به امروز از جمله ویژگی های پر درخواست بوده که همیشه با کمی چالش تکنیکی برای اجرایی شدن همراه بوده است.

ارتباط Tor و Openbazaar در روز ولنتاین آغاز شد

در ۱۴فوریه تیم  OpenBazaar به جامعه بیت کوین با آشکار ساختن اینکه کد لازم برای یکپارچه سازی Tor آماده است عشق را نشان داد. اعضای جامعه بیت کوین هیجان زده به نظر می رسید و بسیاری از آنها می گفتند که حالا امکان ایجاد دارکنت مارکت ها (Darknet Markets) از خانه وجود دارد.

Bitcoin.com تصمیم گرفت با Chris Paica که توسعه دهنده Openbazaar است ارتباط برقرار کند تا از نظر و حال او نسبت به این اقدام مطلع شود. او گفت که از ادغام این کد بسیار خرسند است اما پیشنهاد می کند که در حال حاضر تنها از آن استفاده آزمایشی شود.

او همچنین افزود: “از این ادغام بسیار خوشحالم اما هنوز کارهای بسیاری برای انجام وجود دارد. ما می خواهیم بازرسی امنیتی هم برای Openbazaar و هم IPFS داشته باشیم. قبل از تحقق این موضوع، استفاده از آن را جز برای امتحان و تست کردن به کسی پیشنهاد نمی کنم. هنوز ویژگی هایی برای پیاده سازی و تست هایی برای اجرا وجود دارد و بسیاری از ویژگی ها باید در ظاهر کاربری (UI) گنجانده شود.”

به گزارش Bitcoin.com در کنفرانس بیت کوین در آمریکای شمالی، موسس Openbazaar آقای Brian Hoffman از انتشار پلتفورم نسخه ۰. ۲ توسعه دهنده را رونمایی کرد. هافمن به کارهای تکمیلی و پیشرفت هایی که تیم در حال فعالیت روی آنها بودند از جمله سیستم کیف پول مجتمع و موتور جستجوی بهتر اشاره کرد. با افزایش ویژگی های حفظ حریم خصوصی احتمال مشارکت عده جدیدی از کاربران خواهد رفت. او همچنین افزود:” در حال حاضر به دنبال یک توسعه دهنده javascript برای کمک به راه اندازی هرچه زودتر UI هستیم.”

 

(IPFS: پروتکل همتا-به-همتای توزیع مدیای قابل آدرس دهی برای محتوا. نودهای موجود در شبکه IPFS یک فایل سیستم توزیع شده را تشکیل می دهند. IPFS یک پروژه متن باز است)



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via news.bitcoin.com

Images via cointelegraph

https://coiniran.com/?p=4767
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x