رویدادهای دنیای کریپتو

یافتن زمینه های مشترک بلاکچین (جمع بندی روز دوم کنفرانس Consensus 2017)

آیا رگولاتورها و کارآفرینانی که می خواهند با استفاده از بلاکچین، بازار و بخش های کاری خود را متحول کنند می توانند زمینه مشترکی پیدا کنند؟

بخشی از پنل های روز دوم Consensus 2017 بر تکرار برخی از ایده های روز اول با تمرکز بر تعادل و پیشرفت طی شد. افراد حاضر در این پنل بر روی برنامه های کاربردی سیستماتیک مثل بهداشت و درمان، بیمه، انرژی و حتی ارزهای بانک مرکزی دست گذاشتند.

یکی از ایده هایی که تقریبا همه به آن اشاره داشتند، نیاز به درگیر کردن رگولاتورها (تنظیم کننده ها یا قانونگذاران) با این نوآوری های جدید بود که در نتیجه بتوان از طرف آن ها (و همچنین کارآفرینان) حمایت لازم را جلب کرد.

Monica Singer از Strate (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در آفریقای جنوبی) بر نقش در حال افزایش موسسات مجاز در حفظ ثبات بازار تاکید کرد. خانم Singer نقش شرکت خود را بعنوان یک مذاکره کننده و تسهیل کننده می بیند که مانند پلی ارتباطی بین صنعت پولی و مالی و رگولاتورها عمل می کند.

چند تن از سخنرانان در پنل ” ارزهای دیجیتالی: آیا سرمایه گذاران نهادی آماده خرید هستند؟” این نکته را خاطر نشان شدند که عدم وجود قوانین روشنی برای “حفاظت از سرمایه” باعث می شود که سرمایه گذارانِ موسسه ای به دلیل عدم اطمینان و عدم قطعیت پا پس بکشند.

(شرکت های تخصصی حفاظت از سرمایه شرکت هایی هستند که افراد اوراق و دارایی های خود را در آنجا برای جلوگیری از خطر دزدیده شدن و از دست دادن قرار می دهند و این شرکت ها مراقب دارایی سرمایه گذاران هستند)

Brian Kelly  می گوید که با توجه به این موضوع، آمریکا در حال از دست دادن موقعیت خود برای تبدیل شدن به هاب مالی جهانی است. البته برخی دیگر اشاره کردند که کارهایی در این زمینه در حال انجام است.

شکستن تعادل

برخی از اعضای پنل نسبت به این موضوع که اختلالی که برخی از شرکت ها بدنبال آن هستند می تواند تعادل و بالانس را برهم زند بحث کردند.

Robleh Ali از MIT که در پنل “همکاری با بانک های مرکزی” سخنرانی می کرد به این نکته اشاره داشت که برای اولین بار در تاریخ است که پرداخت ها و بانکداری می توانند از هم جدا باشند. او همچنین می گوید که بیتکوین باعث شد تا به یکی از رکن های اساسی سیستم مالی خود نگاهی دوباره داشته باشیم و این رکن اساسی این است که “پول چگونه تولید می شود؟”

طی پنل “آینده ی ارزهای دیجیتالی”، Eric Voorhees موضع خود را روشن کرد و گفت که به نظر او رگولاتورها نباید نزدیک بیتکوین هم بروند و به اندازه کافی تا بحال چالش داشته اند. او می گوید:« فرض کنید که برای ساخت یک وبسایت مجبور بودید تا قانون “مشتری خود را بشناسید” را اعمال کنید و یا برای ساخت یک بلاگ باید شماره کارت ملی خود را ثبت می کردید؛ این نوع از قوانین نظارتی چیزی ست که امروزه بیتکوین و دنیای ارزهای رمزنگاری شده با آن سر و کار دارند. اینترنت تنها به این خاطر قدرتمند و مهم است که میزان دخالت دولت ها در آن بسیار کم است و این چیزی ست که دلم می خواهد برای دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز اتفاق بیافتد».

تشویق ها و تحسین هایی که پس از این صحبت ها در گرفت، نشان از این بود که در حالی که Consensus 2017 پلی بین رگولاتورها، نمایندگان شرکت ها و نوآوران حوزه بلاکچین بود، بسیاری از اعضای اکو سیستم هنوز هم به مفاهیم اصلی اقتصاد غیرمتمرکز پایبند هستند.


همکاری، آموزش و صبر (جمع بندی روز اول کنفرانس Consensus 2017)
توافقنامه مقیاس پذیری بیتکوین در کنفرانس CONSENSUS 2017
نقاط ضعف و نقاط قوت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی (Consensus 2017)



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via coindesk

https://coiniran.com/?p=6340
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x