ایستگاه خبر

گیلدن کوین در هلند مورد استقبال همگانی قرار گرفته است

راهنمای مطالعه نمایش

گیلدن‌کوین (GuldenCoin)، یک پول رمزی ملی در هلند، در میان  تجار و بازرگانان هلندی مورد استقبال قرار گرفته است. پایگاه گیلدن‌کوین ( که نامش را از واحد پول قدیمی هلند به نام گیلدن می گیرد که در سال ۲۰۰۲ جای خود را به یورو داد) در آمستردام است و به عنوان یک پول رمزی ملی رسمیت یافته است. مشتریان می‌توانند با گیلدن کوین پرداخت کنند و به بازرگانان در مقابل گیلدن‌کوین یورو پرداخت می‌شود.

گیلدن کوین در آوریل سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و در میان بازرگانان هلندی استفاده کنندگان فراوانی دارد و مطابق نظر رده بندی بازار سکه (coinmarket cap)، از نظر میزان جمع آوری سرمایه مقام شصت و نهمین پول رمزی دنیا را دارد.

بازرگانان برای پذیرش گیلدن‌کوین یک حساب LitePaid  باز می کنند. LitePaid  یک پلاتفرم پول دیجیتالی است که به کاربران اجازه انتخاب هرکدام از پولهای دیجیتالی را می‌دهد. صفحه کنترلLitePaid  از تمامی نقل و انتقالات ارزی یک نمای کلی فراهم آورده و کاربر می‌تواند انتخاب کند که پرداخت روزانه را به یورو یا گیلدن‌کوین دریافت خواهد کرد. جهت تکمیل یک نقل و انتقال مالی، فروشنده مبلغ پرداخت را به یورو وارد کرده و سپس یک کد QR  نمایش داده می‌شود. مشتری کدQR  را با تلفن هوشمند خود اسکن کرده و پرداخت تکمیل می‌شود. برای مبالغ بالای ۵۰۰ یورو، بازرگان باید کنترل کند که آیا نقل و انتقال مالی قابل پذیرش هست یا خیر. LitePaid  جهت تایید پذیرش، یک ایمیل به صورت خودکار ارسال می‌کند.

از گیلدن کوین جایی که بیت‌کوین به کار می‌رود، استفاده کنید

استفاده از گیلدن‌کوین با معرفی یک پلاتفرم آنلاین به نام Nocks.nl رشد بیشتری نیز یافته است. این پلاتفرم به گیلدکوین اجازه می‌دهد تا هرجا که بیت‌کوین پذیرفته می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد. تارنمایNocks (Nocks.nl)به کاربران بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا حساب بیت‌کوین خود را پر کرده، یک آدرس پرداخت بیت‌کوین بدست آورده و روی کلمه “پرداخت” (Betalen) کلیک کنند. کاربران همچنین می‌توانند کد QR  بیت خود را با استفاده از گزینه «scan QR» اسکن کرده که روی آیفون و اندروید نیز کار می‌کند. Nocks  توسط دو کارآفرین به نام‌های Roel Buerra  و Patrich KIVITS  راه‌اندازی شده است. به گفته Buerra، تارنمای Nocks  بزودی به زبان انگلیسی نیز در دسترس خواهد بود.

Nocks  همچنین در نظر دارد که به کاربران گیلدن کوین اجازه استفاده از بیت‌کوین هر جایی که گیلدن‌کوین مورد پذیرش است را بدهد. Buerra  می‌گوید «ما در نظر داریم آنرا ظرف یک یا دو هفته راه اندازی و اعلام کنیم.»

تارنمای گیلدن کوین توضیح می‌دهد: «ظهور ارز دیجیتال و علاقه به پولی مشابه گیلدن قدیمی دلایلی هستند که ما را برانگیخته تا گیلدن کوین را توسعه دهیم. با نزدیک کردن گیلدن کوین دیجیتال به یوروی موجود، ما یورو را به رقابت می‌طلبیم تا گیلدن را به هلند برگردانیم.» گیلدن‌کوین قصد ندارد که جایگزین یورو شود اما یک گزینه جایگزین است.

بازرگانان می‌توانند در فروشگاه‌ها گیلدن کوین را تبلیغ کنند

بازرگانان می‌توانند لوگوی گیلدن‌کوین را از تارنما دانلود کرده و در فروشگاه‌های خود نمایش دهند.

گیلدن کوین برای تبلیغ خود به بازرگانانی که این پول رمزی را بپذیرند پاداش ارائه می‌دهد.

تارنمای گیلدن کوین فهرست شصت بازرگان را که گیلدن‌کوین را پذیرفته اند، ثبت کرده است. مشتریان می‌توانند مواد غذایی (از جمله از چندین مغازه ساندویچ فروشی Subway)، قهوه، خدمات سایت، پوشاک، کتاب، شراب، خدماتی مانند برداشتن خالکوبی، برداشتن مو، وسایل چرمی، لوازم آموزشی، پرینت سه بعدی، دوربین، بازی، طلا، نقره، وسایل و لوازم باربی کیو و بسیاری چیزهای دیگر خریداری کنند.

مطابق نظر تارنمای coinmarket.cap، گیلدن کوین در ۲۵ فرویه ۲۰۱۵، به عنوان شصت و نهمین پول رمزی بزرگ با حجم سرمایه‌ای معادل ۲۴۵,۵۲۱ دلار و با بهای ۵۳۸ دلار رده بندی شد.

هلند بیش از یک پولرمزی دارد

گیلدن کوین تنها پول رمزی هلند نیست که به پول سنتی هلند یعنی گیلدن رجوع می‌کند. پول دیگری به نام گیلدن الکترونیکی نیز وجود دارد.

گیلدن از قرن هفدهم تا سال ۲۰۰۲ پول رایج هلند بود که در این سال با یورو جایگزین شد. در خلال سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲، گیلدن رسما «زیرواحد ملی»(National subunit) یورو شد.

 

۱۲ مارس ۲۰۱۵

منبع

https://coiniran.com/?p=2048
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x