ایستگاه خبر

چین، راهنمای چگونه استفاده کردن از بلاکچین

طبق گزارش South China Morning Post: به گفته کارشناسان حوزه صنعت، قرار است چین با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و همزمان تقویت کردن سازمان های اطلاعاتی دیجیتال، در این زمینه پیشرو باشد.

با استناد به این گزارش، این تقویت قوا، در کنار برنامه هایی که صنعت مخابرات این کشور برای ایجاد سرویس های ۵G تلفن همراه تا سال ۲۰۲۰ دارد در حال انجام است.

آقای Vijay Mayadas، معاون امور استراتژی و رییس استراتژی بلاک چین در Broadridge Financial Solutions، به China Morning Post گفت:

زمانی که تکنولوژی ۵G، اینترنت اشیا و ماشین های بدون راننده در جامعه جا بیافتد، از بلاک چین می توان به عنوان دفتر کلی اصلی برای ثبت تراکنش ها و تبادل اطلاعات استفاده کرد. که این باعث ایجاد اعتماد در برنامه های نام برده خواهد شد.

هرچند چین در مقایسه با سایر کشورها در پذیرفتن و استفاده از تکنولوژی کندتر عمل می کند، اما قطعا راهی برای جبران این زمان از دست رفته پیدا کرده است. نمونه آن را در عملکرد بانک ها می توان می توان دید. به عنوان مثال با اقدام به استخدام متخصصین و توسعه دهندگان حرفه ای در بانک ها قصد دارد تا با چشم اندازی تکنولوژی محور، همواره به روز (up-to-date) باشد.

با وجود آنکه چهار بانک از پنج بانک بزرگ جهانی از لحاظ حجم داریی در چین قرار دارد، اما سیستم بانکی این کشور هنوز بر پایه کاغذ و فکس کار می کند. با این حال با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، این کشور نیز در حال تلاش برای رسیدن به سیستمی بدون کاغذ، امن، قابل ممیزی و مصون از رشوه با استفاده از بلاک چین است.

طبق گزارشات Kroll (یک شرکت هوش کسب و کار)، ۸۶درصد از شرکت هایی که در نظر سنجی انجام شده در سال ۲۰۱۶ مشارکت کردند دچار کلاهبرداری شده اند. بلاک چین می تواند در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، در همین راستا قانون گذاران چینی به دنبال استفاده از آن به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری هستند.

طبق نظرسنجی های انجام شده توسط شرکت IBM بر روی ۲۰۰ بانک جهانی، ۳۴درصد از آنها بر این باورند که تا سال ۲۰۲۰ بلاک چین همه گیر خواهد شد و سرویس های بانکی آنها نیز از آن استفاده خواهد کرد.

علاقه به ارزهای دیجیتالی

علاقه چین به ارزهای دیجیتالی می تواند دلیلی بر شتاب بالا رفتن استفاده آنها از برنامه هایی مبتنی بر بلاک چین باشد.

در اوایل سال جاری میلادی، بانک مرکزی چین (PBOC) اعلام کرد که استفاده آزمایشی از ارزهای دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین را تکمیل کرده است. همچنین اعلام کرد زمانی که همه چیز آماده اجرایی شدن باشد، دولت برنامه ای برای ایجاد زیرساخت پرداخت دیجیتالی دارد.

این موضوع نشانگر جدیت کشور برای جلو افتادن در رقابت ها ست و نشان از آن دارد که این کشور درک خوبی از مزایای استفاده از بلاک چین در بلند مدت دارد.

با توجه به این پیشرفت ها و بلوغ فکری، به نظر می رسد که چین بتواند رهبر جهانی استفاده از تکنولوژی شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via cryptocoinsnewsbitconnect

https://coiniran.com/?p=4932
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x