آموزش ترید، سرمایه‌گذاری و تحلیل بازارروش‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتالى جدید خودمان را راه اندازى کنیم؟

اگر نگاهى به پروسه چاپ اسکناس بیاندازیم،فارق از پشتوانه دولتى، میبینیم که پیچیدگى و سختى چاپ اسکناس به گونه ایى است که مردم نتوانند به راحتى این کار را انجام دهند. اما در زمینه ارزهاى دیجیتالى این گونه نیست و هر کسى با اندکى سواد کدنویسى میتواند ارزى جدید را به بازار عرضه کند. اما براى ارائه یک ارز دیجیتالى جدید نمیتوان تنها به کد نویسى اکتفا کرد و فاکتورهاى بسیار مهمترى وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود ارز جدید هرگز در بازار موفق نخواهد بود.

در این مقاله سعى میکنیم که به فاکتورهاى مهم در این زمینه بپردازیم.

١استفاده از جامعه فعال ارزهاى دیجیتالى براى رشد و پرورش  ارز دیجیتالى جدید

 

* بسیارى بر این باور هستند که قدم اول در ایجاد ارز جدید اقدام به کدنویسى است، اما این کاملا اشتباه است. همانطور که کریس الیس کارآفرین و یکى از فعالانفدر کویندر لندن میگوید:

اولین گام پیدا کردن جامعه اى از افراد است که با کمک  دانش کامپیوترى، اقتصادى ، فرهنگى و اجتماعى آنها بتوان پلنى را طراحى کرد که به نیازهاى یک جامعه بزرگتر پاسخ دهد. نمیتوان همینطورى ارزى را به بازار ارائه کرد و انتظار داشت که افراد خودجوش و بى دلیل به آن روى بیاورند

پیتر بوشنیلدر مدیر بخش آى تى دانشگاه آکسفورد در سال ٢٠١٣فدرکوینرا با هدف قرار دادن مردم در مرکز پلن خلق کرد.

در این میان الیس که هنوز بوشنیلدر رو نمیشناخت مشغول به آموزش عمومى و تخصصى ارزهاى دیجیتالى در یک فروم بود.

طبق نظر الیس دراین انجمن مسائل تحلیلى و تکنیکى مطرح میشد و پیچیدگى این مسائل باعث میشد که افراد کمتر در توسعه شبکه بیت کوین فعال باشند و ترجیح دهند فقط با دنبال کردن اخبار اقدام به پیش بینى قیمتها کنند.

الیس توانست افراد فعالى را در انجمن فدرکوین پیدا کند و به آنها ملحق شود.

الیس:

در فدرکوین جمعى از افراد بسیار مشتاق در زمینه ارزهاى دیجیتالى وجود داشتند که احساس میشد گروهى جدا افتاده از دنیاى ارزهاى دیجیتالى هستند. اما همگى این افراد نشان دادند که چطور یک گروه خوب و منسجم مى توانند یک ارز پایدار را به جامعه معرفى کنند. به طور مثال در برابر حمله هاى سایبرى یک جمع متشکل از افراد خوش ذوق و مستعد بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

داشتن گروهى از افراد متخصص و حرفه اى منجر به توسعه بهتر و مشروعیت بخشیدن ارز شما خواهد شد و این در چشم عموم به معناى اعتبار میباشد. با حضور افرادى که منفعل هستند و یا بدنبال منفعت شخصى میگردند دستیابى به این اعتبار و موفقیت امکان پذیر نیست.

پس گام اول همکارى جمعى از علاقمندان به تکنولوژى بلاکچین و ارزهاى دیجیتالى و متخصصان در کنار یکدیگر میباشد.

٢کدنویسى با اهداف بلند مدت.

با دنبال کردن گفتگوهاى اکثر توسعه دهندگان ارزهاى دیجیتالى به این نکته رسیدم که برخلاف انتظار، کدنویسى از آخرین مراحلى است که براى خلق یک ارز جدید باید انجام داد به این دلیل که اکثر ارزهاى دیجیتالى موجود در بازار بر اساس برنامه هاى اوپن سورس بیتکوین یا لایتکوین طراحى شده اند که این کدها درگیت هابموجود میباشند.

پیتر اوترباشیکى از خالقین ارز Coino اینطور بیان میکند:

خلق یک ارز دیجیتالى جدید زمان زیادى نمیگیرد، شاید فقط یک روز. براى کدنویسى و خلق یک سکه جدید فقط نیاز به آشنایى به زبان C++ دارید

کولین اوانساز توسعه دهندگان Quark نظر خود را اینگونه بیان میکند:

در کدنویسى ارزها مهمترین و پیچیده ترین گام دارا بودن پارامترهاى منحصر بفرد است که بتواند ارز جدید را از سایر ارزها متمایز کند. براى مثال بسیاری از ارزهاى موجود در بازار براساس کدهاى بیتکوین یا لایتکوین طراحى شده اند اما در Quark بطور کلى از الگوریتمى جدید استفاده شده است (باید اضافه کرد که در طراحى این الگوریتم از بیت کوین و لایتکوین الهام گرفته شده است). در این حالت کدنویسى میتواند چندین ماه نیز به طول بیانجامد. با این حال اونس میافزاید که تنها کپى کردن برنامه از گیت هاب و تغییر ساده کدها براى ارز جدید تنها ٣٠ دقیقه زمان نیاز دارد.”

باید در نظر داشت که داشتن  مهارت در برنامه نویسى به این معنا نیست که هرفردى میتواند کوین خودرا خلق کند و به بازار ارائه کند. مگر سیستمهایى که هایپ مى باشند و فقط براى خالى کردن جیب مردم به بازار مى آیند و بعداز مدت کوتاهى میروند.

شما به عنوان یک تیم موظف به حفظ امنیت، توسعه مداوم سیستم، برطرف کردن باگهاى سیستم به صورت روزانه و انجام تعهداتى که در ابتداى راه اندازى شبکه داده اید مى باشید.

اگر قادر به انجام این مسائل نباشید مردم به شما اعتماد نخواهند کرد و پروژه شما در نهایت شکست خواهد خورد.

٣جذب ماینرها (استخراج کننده ها) براى ارز دیجیتالى جدید

بعداز توسعه و کدنویسى شما باید ماینرها را براى استارت استخراج جذب کنید و براى این کار باید با اعلام رسمى خود ماینرها را از وجود ارز جدید آگاه کنید و امیدوار باشید که ارز شما آنقدر جذاب باشد که افراد براى استخراج آن وارد عمل شوند. اما امید به تنهایى کافى نیست و اینجاست که باید فکر کردن مانند یک کدنویس را کنار گذاشت و مانند یک بازاریاب یا روانشناس حرفه اى به این فکر کرد که چگونه میتوان اعتماد ماینرها را جلب کرد. اگر در زمان طراحى ارز خوب عمل کرده باشیم, در این بخش کار راحتى خواهیم داشت. چرا که اغلب ماینرها افرادى باهوش هستند که میدانند به چه طرح و ارزى میشود اعتماد کرد و به کدام طرح باید پاسخ منفى بدهند.

استارت خوب نیمى از راه است که با ایجاد اعتماد انجام میشود، باید بتوان اهداف و برنامه هاى خود را براى ماینرها توضیح داد و آنها را متقاعد کرد که طرح قابل اعتماد است. شما به این افراد که صاحبان دستگاه استخراج هستند نیاز دارید.

شما نیاز به گروهى از ماینرهاى وفادار دارید که بصورت مداوم کار استخراج ارز شما را انجام دهند.

پیش فروش سکه ها گاهى نتیجه معکوس خواهد داد؛

بسیارى از ارزها با شکست مواجه میشوند چون فکر میکنند با عرضه ارز در بازار موفق به رشد میشوند! اشتباهى که برخى از بانکهاى مرکزى در سراسر دنیا نیز میکنند و با شکست و ضرر بیشتر مواجه میشوند.

۴تریدرها و فعالان بازار را بشناسید

فرض کنیم تا به اینجاى راه را با موفقیت طى کرده ایم. شما با گرد هم آورى یک تیم فعال و متخصص توانسته اید کارهاى پلن و کدنویسى را انجام دهید، با یک تبلیغ درست و صادقانه ماینرها را براى استخراج ارز دیجیتالى جدید جذب کنید و بعد ارز جدید شما در حال رشد است. گام بعدى بازاریابى براى ارز جدید میباشد که ماینرها بتوانند ارزهاى استخراج شده خود را در آن خرج کنند.

انجام این کار خود شاهکاریست؛ شما باید بتوانید که معامله گران و کاربران را متقاعد سازید که شما یک “ارز دیجیتالى جدیدارزشمند خلق کرده اید که ارزش معامله با هر ارز، کالا، خدمات و هر چیز دیگرى را دارد.

این یک فرایند رشد و پرورش اعتماد به نفس  است.انجام این کار نیازمند اختصاص زمان، مشاوره و همفکرى مداوم یک تیم را طلب میکند که با انگیزه بالا در رسیدن به هدف خود از هیچ کوششى دریغ نکنند. زمانى که به اعتماد به نفس مناسب براى کارتان دست پیدا کردید باید اقدام به صحبت کردن درباره ارز جدید با دوستانتان، معامله گران و افراد متخصص کنید. بتوانید در رسانه هاى اجتماعى و اینترنت دست به تبلیغات مناسب بزنید تا مردم ارز شما را بشناسند. باید بازار هدف خود را از قبل مشخص کرده باشید که بر اساس نیاز و سلیقه آنها پلن خود را سازمان دهید.

پیتر اوترباش مگوید: “براى شروع به بازاریابى, شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید. براى استارت میتونید از بازار ارزهاى دیجیتالى شروع کنید چراکه افرادى که در این بازار فعال هستند از ارزهاى دیجیتالى آگاهى دارند و شما میتوانید واکنش آنها را بررسى کنید. اما پس از آن کار اندکى سخت میشود و شما نیاز دارید مردمى را متقاعد کنید که چیزی درباره ارزهاى دیجیتالى نمیدانند. شما باید موفق به جلب نظر فروشگاههاى آنلاین براى قبول ارز شما دربرابر کالا و یا خدمات شوید.

براى جلب اعتماد مردم نیازى به آموزش نحوه عملکرد بلاکچین یا کریپتوگرافى ندارید. بیشتر مردم دنیا نمیدانند که نحوه عملکرد موتورهای جستجو در اینترنت مانند گوگل, یاهو و… چگونه است اما این را میدانند که به راحتی میتوانند با جستجو در این این سایتها اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند. در واقع شما باید با طراحى یک پلن خوب براى حل مسئله پرداخت، مردم را تحت تأثیر قرار دهید تا درک کنند که استفاده از ارز دیجیتالى جدید شما به سود خود آنها خواهند بود.”

در نهایت اگر ارز شما رشد کند میتوانید به بازارهاى جهانى و بین الملى نیز فکر کنید. البته براى این امر بهتر است که از ابتداى طرح ریزى به آن بیندیشید.

عکس از wired

https://coiniran.com/?p=2762
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x