ایستگاه خبر

چارلی لی: مردم هنوز به اهمیت "سگویت" پی نبرده اند

از آنجایی که لیت کوین از کد پایه ای بیت کوین استفاده می کند، در نتیجه امکان استفاده از سگویت یا همان Segwit را نیز دارد. آقای “چارلی لی” بنیان گذار لیت کوین می گوید با استفاده از سگویت، جامعه لیت کوین می تواند از تکنولوژی های جدیدی مثل تراکنش های محرمانه و برخی از الگوریتم های امضای امن استفاده کند. اما او بر این باور است که بسیاری از مردم این موضوع را متوجه نمی شوند.
لی می گوید:” مردم از ماهیت سگویت آگاه نیستند. بیشترین منفی بافی ها در رابطه با سگویت در این باره است که گفته می شود لیت کوین مشکل اندازه و مقیاس ندارد. آنها متوجه نیستند که اصلی ترین هدف سگویت حذف مشکل انعطاف پذیریِ خطرناک است. حل کردن مشکل مقیاس از جمله مزیت های جانبی سگویت به حساب می آید.

تصمیم گیری

منبع دیگر کج فهمی به نقش استخراج کنندگان که وظیفه پردازش تراکنش ها و امن کردن دیجی ارزها را دارند بر می گردد.
آقای لی در جمع کاربران چینی بیت کوین گفت:” از استخراج کنندگان خواسته نشده که رای دهند. از آنها خواسته شده که زمانی که آماده اجرای یک ویژگی یا امکان جدید هستند، سیگنال بفرستند. فرستادن سیگنال یک راه برای هماهنگی بین استخراج کنندگان است. تنها کاربران هستند که تصمیم می گیرند آیا این ویژگی جدید را بپذیرند یا خیر.”
او این موضوع را با مشکل ژنرال های بیزانس مقایسه می کند. وی افزود: “فرمانده به ژنرال ها دستور حمله می دهد. اگر ژنرالی آماده حمله باشد، پرچم اش را به نشانه آماده بودن بالا می برد. زمانی که ۷۵% از ژنرال ها پرچم خود را بالا بردند، حمله آغاز می شود و بقیه ۲۵% نیز با دیدن حمله ی سایرین شروع به آماده شدن برای حمله می کنند. ژنرال ها (یا همان استخراج کنندگان در مثال ما) فقط در حال بالا بردن پرچم های خود می باشند. در نهایت این فرمانده است (یا همان کاربران در مثال ما) که تصمیم می گیرد حمله انجام شود یا نه. هر ژنرال می تواند تصمیم بگیرد که اعلام آمادگی نکند.
اگر اکثریت ژنرال ها تصمیم به نفرستادن سیگنال بگیرند، فرمانده تنها چند گزینه برای عمل دارد. یا می تواند ژنرال های جدیدی پیدا کند یا اینکه به ژنرال هایی که سیگنال داده اند دستور حمله بدهد. که این موضوع جنگ را مقداری پر ریسک می کند.

در مثال ما کاربران در نقش فرمانده هستند نه توسعه دهندگان. پس به عنوان توسعه دهنده، باید ببینیم آیا اکثریت کاربران لیت کوین می خواهند سگویت را بپذیرند یا خیر. با توجه به آنچه که من امروز شاهد آن هستم، حمایت به شدت زیاد است. بنابراین در صورت پذیرش اکثریت باید دید چه اقداماتی در راستای اضافه کردن سگویت به پروتکل انجام دهیم. اما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.”

chart se
((سیگنال های فرستاده شده برای سگویت درlitecoinblockchalf.com))
سگویت یک راه حل بسیار خوب برای حل بسیاری از مشکلات از جمله خطرپذیری است که می تواند از طریق soft-fork انجام شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via news.bitcoin.com, Images via btcmanager

https://coiniran.com/?p=4793
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x