مقالات عمومی

پنج ضرورت مهم برای پذیرش همگانی یک دیجی ارز

بیت کوین، غول ارزهای دیجیتالی، افول اولیه را پشت سر گذاشته و همچنان قیمت و ارزش اش بالاتر و بالاتر می رود. اما پذیرش بیت کوین به عنوان پول در مبادلات روزمره بین مردم عادی طی هشت سالی که از حیات این پول می گذرد، مورد غفلت قرار گرفته است.

با اینکه لقب «اولین پول رمزنگاری شده» برای بیت کوین دیگر جای چون و چرا ندارد،  اما عنوان «پول نقد دیجیتالی» همچنان ادعایی است که کسی آن را نکرده و جا دارد که یک پول دیجیتالی آتی این عنوان را از آن خود کند. برای اینکه یک ارز دیجیتالی واسطه ای برای مبادلات کالایی و روزمره در بخش اعظم جهان شود، باید چند ضرورت حیاتی را پاسخ دهد:

مبادلات آسان و ارزان

ارز رمزنگاری شده را برای لحظه ای فراموش کنید. همین الان، مردم از پول نقد یا کارت اعتباری برای مبادلات روزمره استفاده می کنند.

پول نقد، هیچ اجرتی برای تراکنش ندارد اما برای پرداخت، حضور فیزیکی شما در محل لازم است  و  نیز باید مابقی پول پس داده شود. پرداخت با کارت های اعتباری هم نسبتا فوری انجام می شود،  اگرچه تایید نهایی اغلب روز بعد صورت می گیرد. اگرچه اجرت نسبتا بالاست اما در مبالات کوچک می توان آنرا نادیده گرفت. هر پول رمزنگاری شده ای که بخواهد در مسیر مبادلات روزمره قرار گیرد باید مبادلات ارزان تر و سریعتر داشته باشد.

بیت کوین اغلب این امتیاز را ارائه می دهد، و اگرچه بودجه احتیاطی برای مبادله هر روز کمتر و کمتر می شود، اما هنوز اینقدر کافی نیست که مردم ابزارهای مالی سنتی را رها کنند. هر جایگزینی برای پول نقد یا کارت اعتباری باید در حداقل بودجه احتیاطی بهتر باشد تا تغییر تضمین شود.

همین امر در مورد اجرت ها صادق است. پول نقد، اجرتی ندارد. دیگر ابزارهای انتقال پول، مانند کارت های اعتباری و حساب های بانکی، می توانند اجرتی را از شما بگیرند زیرا در تراکنش بین فواصل زیاد و با کارآیی بیشتر، کاربرد دارند. ارزهای رمزنگاری شده نسبت به پول نقد، همین امتیاز را دارند و به همین خاطر می توان یک اجرت تراکنش مرتبط را انتظار داشت. اما اجرت باید تا حد قابل توجهی کمتر از کارتهای اعتباری باشد تا مشتریان معمولی شما از سیستم های بانکی فاصله بگیرند. شرکت های بزرگ می توانند از پس تبدیل ارز در حجم زیاد برآیند تا برای هر تراکنش چند سنت پس انداز کنند که در مقیاس بزرگ، مبلغ قابل توجهی می شود اما مردم معمولی نمی توانند.

ایجاد بهبود در مدل پایه ای بیت کوین

بیت کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتالی در مورد پذیرش همگانی، پیشتاز است. بیت کوین در مقایسه با سیستم های مالی سنتی، مزایا و بهبودهای کافی ارائه می دهد که تضمینی است برای روی آوردن به آن. اگر یک ارز بخواهد به عنوان یک پول جدید، بیت کوین را کنار بزند، به لحاظ عینی باید بهتر باشد. مثلا تراکنش های ارزان تر و سریع تر، گمنامی بیشتر، ساختار حکومتی بهتر و دیگر امکانات لازم است تا پول دیگری برای استفاده و پذیرش توجیه داشته باشد. اگر یک دیجی ارز دقیقا همین کارهای مشابه بیت کوین را انجام دهد، شانس آن برای غلبه در آینده بی اندازه کم خواهد بود.

یک مکانیزم ساده و موثر برای گرفتن جای بیت کوین

پیشتازی بیت کوین نسبت به سایر دیجی ارزها در پذیرش همگانی، بیشتر با وعده و تبلیغ فراوان نه فقط صرفا بیت کوین، بلکه دیجی ارز و فن آوری بلاک چین بدست آمد.

تلاش برای بهترین و پیشتازترین پول دیجیتالی بودن از صفر، و بدون در نظر گرفتن تفاوت بین این، انجام پذیر نخواهد بود.  همانطور که پیشتر ذکر شد، تنها راه برای رقابت با بیت کوین، فراهم آوردن فایده ای دست کم به همان اندازه بیت کوین است و نیز بخش اعظمی از فایده بیت کوین در همین پیشتازی در پذیرش همگانی است. پس آنچه دیجی ارز دیگر به آن نیاز دارد، یک راه موثر و آسان است تا به عنوان یک مبادله خودکار با کیف پول جای بیت کوین را بگیرد.

یک سیستم آسان برای تبدیل پول های اعتباری

خوشتان بیاید یا نیاید، جهان هنوز با پول های اعتباری اداره می شود که توسط حکومت ها چاپ می شوند. حیات و بقای هر دیجی ارزی بدون روشی برای تبدیل به پول نقد، در حال حاضر کاملا دشوار است و برای اغلب مردم گزینه ای قابل دوام نیست. یک فرد معمولی به راه آسانی نیاز دارد تا یک ارز رمزنگاری شده را بخرد و خرید با پول نقد باید یک گزینه عملی باشد. برای تهیه اغلب دیجی ارزها شما اول باید بیت کوین بخرید. برای حاکم شدن و استفاده گسترده، باید به این اتکای فلج کننده به بیت کوین خاتمه داد.

یک کمپین تبلیغاتی به هدف پذیرش توسط عامه مردم

در نهایت، برای تشویق بخش اعظم مردم جهان، یک دیجی ارز باید به روشی معرفی شود که اغلب مردم با آن ارتباط برقرار کنند. با اینکه برخی از کاربران فنی، به میزان هش، کلید های رمزنگاری، قراردادهای هوشمند و قابلیت چند امضایی اهمیت می دهند، مردم عادی اهمیتی نمی دهند. برای ایشان باید از اجرت های ارزان تر، دسترسی سریع تر به وجه مالی، امنیت بیشتر و کاغذبازی کمتر و غیره سخن گفت. تنها راهی که یک نفر خواهد دانست که چرا ارز رمزنگاری شده به کارش می آید این است که شما به آنها چرایی آنرا بگویید. برای دسترسی به این امر، یک کمپین بازاریابی موفق لازم است.

جهان دیجی ارزها، با اینکه جدید است اما بی اندازه متنوع است. اما از نظر استفاده روزمره در مبادلات مالی، بیت کوین تقریبا حاکم بی چون و چراست. برای به زیر کشاندن این پادشاه ارزهای دیجیتالی، هر رقیبی باید کارت برنده خودش را رو کند.

منبع

 

https://coiniran.com/?p=4059
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x