ایستگاه خبر

۳ برابر شدن پست های مرتبط با کاریابی در زمینه بلاکچین در لینکدین

به وجود آمدن انگیزه مالی به خاطر موج متقاضیان بلاکچین

در دوازده ماه گذشته تعداد درخواست‌های مربوط به استخدام کارشناسان بلاکچین در لینکدین به سه برابر افزایش یافته است. این امر از تمایل شدید صنایع تجاری به استفاده گسترده از راه حل‌های مبتنی بر فناوری در دفتر کل توزیع، حکایت دارد.

بر اساس گزارش ها، تقاضا برای جذب توسعه‌دهندگان بلاکچین بسیار بیشتر از افراد متخصص در این زمینه است، چرا که شرکت‌ها مایلند کارشناسانی را شناسایی و جذب کنند که قبلاً توسط صدها استارت‌آپ‌ بلاکچین که در چند سال اخیر رشد قارچ گونه‌ای داشته‌اند، استخدام نشده باشند.

بنا به اطلاعاتی که توسط فایننشال تایمز گردآوری شده، بیش از ۱۰۰۰ شغل در فهرست مشاغل بلاکچینی در لینکدین وجود دارد. همچنین در هر دوره سه ماهه، تعداد آگهی‌های مرتبط با این فناوری، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

در حال حاضر حدود ۱۰ هزار کاربر در لینکدین، بلاکچین را جزو مهارت‌های خود برشمرده‌اند. همچنین جستجوی «بلاکچین» در لینکدین با استفاده از قابلیت people search این شبکه، بیش از ۳۷ هزار نتیجه در بر دارد.

این کاربران فقط توسعه دهندگان علاقه مند به بلاکچین را شامل نمی‌شود، بلکه مدیران عامل شرکت‌ها، مدیران ارشد مالی، دانشگاهیان، مشاوران و روزنامه ‌نگارها را نیز در بر می‌گیرد.

با توجه به تقاضای بالایی که برای جذب توسعه‌دهندگان بلاکچین وجود دارد، اختصاص دستمزدهایی بیش از میزان متعارف بازار به این افراد جای تعجب ندارد. به گزارش فایننشال نیوز، امروزه یک توسعه‌دهنده بلاکچین می‌تواند به راحتی سالانه ۱۳۰ هزار دلار درآمد کسب کند. این رقم برای توسعه دهندگان حرفه‌ای بلاکچین می‌تواند به ۶۵۰ هزار دلار نیز برسد.

بنا بر اطلاعاتی که City A.M اعلام کرده، میانگین نسبی جمع پاداش تاجران (خریداران و فروشندگان) ارشد و بانکداران حرفه‌ای در لندن به ترتیب ۲۸۱ هزار پوند (۳۲۶ هزار دلار) و ۳۲۶ هزار پوند (۴۲۰ هزار دلار) است. این بدان معناست که در صنعت خدمات مالی، توسعه‌دهندگان حرفه‌ای بلاکچین جزو پُردرآمدترین‌ها محسوب می‌شوند.

رشد صعودی نیازمندی های بلاکچین

Josh GraffT مدیر دارندگان اکانت کشور انگلیس در لینکدین به Bitcoin Magazine گفت: ما شاهد ۳ برابر شدن درخواست جذب کارشناسان مرتبط با فناوری بلاکچین، طی سال گذشته بودیم. از مجموع ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین، نزدیک به ۱۰ هزار متخصص بلاکچین در این شبکه حضور دارند. این تعداد، اگر چه رقم ناچیزی به شمار می‌رود ولی از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی افزود: حتی کارشناسان فعال در حوزه‌های مرتبط از قبیل رمزنگاری و یادگیری ماشینی نیز ممکن است بخواهند با کسب مهارت‌های لازم دست به نقش‌آفرینی در این زمینه بزنند زیرا تقاضا برای جذب متخصصان بلاکچین در فناوری، مراکز مالی و بیمه سیر صعودی دارد.

بر اساس دیتای لینکدین، درخلال یک دوره سه ماهه در سال گذشته از هر پنج درخواست استخدام کارشناسان بلاکچین، چهار مورد آن با موفقیت جواب گرفته اند. از سوی دیگر این بدان معناست که شرکت‌ها نمی‌توانند حتی ۲۰ درصد نیاز خود به جذب استعدادهای بلاکچین را تامین کنند.

 موج اخیر عناوین شغلی مرتبط با بلاکچین، گواه امیدهای بزرگی ست که موسسات مالی در مورد بلاکچین  در سر دارند. توانایی فناوری بلاکچین در کاهش هزینه ها و افزایش بهره‌وری در آینده، موضوعی ست که موسسات مالی را به پرداخت هزینه های سنگین برای استخدام افراد با استعداد و عملی کردن این خواسته ها ترغیب می کند.

اگر عملکرد فناوری بلاکچین در موسسات مالی، به اندازه کافی موثر و کارآمد باشد، به جای تجار (خریداران و فروشندگان) و بانکداران M&A، این توسعه دهندگان بلاکچین هستند که بر دنیا حکومت خواهند کرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source Via: bitcoinmagazine

Image via bitnewsbot.com

https://coiniran.com/?p=6976
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x