ایستگاه خبر

نماینده پارلمان روسیه: بیت کوین توطئه CIA است

راهنمای مطالعه نمایش

یکی از اعضای پارلمان و حزب لیبرال دموکرات روسیه در بیانیه ای علیه بیت کوین اعلام کرده است که سیستمهای جدید ارزی دیجیتالی بخصوص بیت کوین در زمینه نوآوری های دیجیتالی بخشی از یک طرح توطئه  آمریکا برای تضیف زیرساختهای کشورهایی مانند روسیه است, وی معتقد است که بیت کوین توطئه CIA است.

این بیانیه در حالی اعلام شده است که در روسیه بحث بر سر اینکه آیا باید با بیت کوین و ارزهای دیجیتالی به مقابله پرداخت و آن را ممنوع اعلام کرد یا نه حسابی داغ است. برخی معتقد هستند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی میتواند راهی باشد برای خروج غیر قانونی ارز از روسیه و در مقابل برخی از مقامات و اقتصادانان روسیه اعتقاد دارند که ارزهای دیجیتالی همانند بیت کوین نسل پیش روی تجارت و نظام پولی هستند و بجای فرار و مقابله با آن باید خود را با آن وفق داد و بهترین استفاده را از آن برد.

با این حال اظهارات آقای آندری اسوینتسف از سوی برخی از مقامات و اقتصادانان بسیار افراطی و بدبینانه تلقی شده است. وی در گفتگو با خبرگزاری روسیه REGNUM گفت:
تمام این ارزهای دیجیتالی طرحی توطئه آمیز از سوی دولت آمریکا است که برای تروریسم و انقلاب در کشورهای دیگر برنامه ریزی شده است, در واقع بیت کوین توطئه CIA است.”

در گزارش آقای آندری اسوینتسف توضیح داده شده است که طبق نظر ایشان چگونه ارزهای دیجیتالی پایه گذاری شده اند که افراد بتوانند آن را مانند یک ارز سنتی خرج کنند و همچنین توضیح داده شده است که چگونه افراد و سازمان های تروریستی بدنبال استفاده از این تکنولوژی در مقاصد شوم خود هستند.

با این حال به نظر نمی رسد که این اظهارات آقای آندری اسوینتسف دیدگاه و نظر رسمی پارلمان روسیه باشد, به عنوان مثال به تازگی رئیس دومای کمیته دولتی اظهار داشته بود که مخالف غیرقانونی کردن بیت کوین و مجرم دانستن افرادی که از آن استفاده میکنند است و باید به بیت کوین و ارزهای دیجیتالی نگاه کارشناسانه کرد و تصمیمی منطقی در قبال این موج نو گرفت چرا که بیت کوین ارزی است که کاملا جوان میباشد و میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده میکنند و روز به روز در حال رشد میباشد.

منبع : CoinDesk

https://coiniran.com/?p=1883
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x