کوین ایران

ساعت هوشمند Hot Watch

در حالی که این روزها خیلی ها به شرکت های بزرگ و نام آشنای اپل و سامسونگ برای چگونگی ورودشان به بازار ساعتهای هوشمند چشم دوخته اند، شرکتهای تازه کار با طرحهایی مبتکرانه وارد این حوزه شده اند. نمونه آنها ساعت جدید Hot Watch است که توسط PHTL ارائه شده که نمونه ی کاملی از یک گجت نوآورانه با امکاناتی جالب و جدید است.

این ساعت هوشمند یک میکروفون و یک بلندگوی هدایت کننده صدا (این بلندگوها می توانند سطحی را که با آن در تماسند را به یک یک بلندگو تبدیل کنند) دارد که از آن می توانید به عنوان یک هندز فری در مواقعی که گوشی دم دستتان نیست استفاده کنید. همینطور برای کنترل آن می توانید از حرکت دادن دستتان و یا استفاده از صفحه لمسی آن بهره ببرید. این ویژگی ها این ساعت را منحصر به فرد می کند. چیزهایی که Pebble Watch و ساعت Sony ارائه نمی کنند.

طراحی :

ضخامت ۸ میلی متری این ساعت آن را به باریکترین ساعت هوشمند موجود بدل می کند، باریکتر از Pebble و Sony. ساعت فاقد دکمه های فیزیکی است و همه کارها روی صفحه نمایش لمسی از نوع جوهر الکترونیکی ساعت انجام می شود. (البته نسخه ای که مورد بررسی قرار گرفته آخرین نسخه آزمایشی است و ممکن است در نسخه نهایی که به بازار ارائه می شود تغییراتی صورت پذیرد)

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند Hot Watch فقط ۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

PHTL اینطور توضیح داده که بدنه ساعتی که مورد بررسی قرار گرفته و شکل و شمایل آن بسیار شبیه به نسخه نهایی است که البته ریزه کاری های بیشتری در نسخه نهایی وجود خواهد داشت، همینطور یک دکمه فیزیکی در سمت راست ساعت اضافه می شود برای بند ساعت هم از سگک و بند استاندارد استفاده خواهد شد.

بند این ساعت هوشمند همان چیزی است که مهمترین نوآوری ها را در خود جای داده، یک پورت مغناطیسی شارژ، یک میکروفون و یک بلندگوی هدایت کننده صدا. شرکت قصد دارد چهار مدل از این ساعت را به بازار عرضه کند، که تفاوت مدلها بیشتر در جنس قطعات استفاده شده در آنهاست، مثلا گرانترین مدل بندهای چرمی و دور قاب تیتانیومی خواهد داشت و مدل ارزان قیمت از پلاستیک و سیلیکون خواهد بود.

هات واچ Hot Watch

هات واچ در چهار مدل به بازار ارائه خواهد شد.
ویژگیها :

Hot Watch از پس همه انتظارات معمول که از یک ساعت هوشمند می رود بر می آید، مثل فرستادن اعلانها و اخطارها از تلفن همراه به روی صفحه ساعت برای مشاهده. پس اگر یک پیام متنی یا ایمیل و یا پیغامی در فیسبوک یا توویتر دریافت کنید می توانید آنها را روی صفحه ساعتتان بخوانید. وقتی که یک پیام دریافت کنید ساعت با قابلیت ویبره که دارد شما را مطلع خواهد کرد.

ساعت هوشمند

هات واچ مدلهای مختلف صفحه ساعت را پیش روی شما می گذارد.

یکی دیگر از چیزهایی که Hot Watch را متفاوت از دیگر ساعتها می کند نحوه ارتباط با ساعت و دادن دستورات است. برای اینکه کار با هات واچ کافی است روی صفحه با انگشتتان یک حرف را به طور مجازی بنویسید. مثلا اگر بنویسید D بلافاصله صفحه تماس (Dialing) باز می شود و می توانید از روی ساعت شماره گیری کرده و تماس برقرار کنید. یا کشیدن انگشت از گوشه چپ بالا به گوشه راست پایین مثل دکمه بازگشت عمل می کند. همچنین چهار نوع صفحه ساعت هم توسط Hot Watch ارائه می شود که به راحتی می توانید بین آنها سوویچ کنید و هر کدام که نظرتان را جلب کرد انتخاب کنید.

ساعت هوشمند هات واچ

از روی صفحه ساعت به راحتی شماره گیری کنید.

اما جالبتر از همه اینها نحوه برقراری تماسهای تلفنی با این ساعت است. وقتی که کسی با شما تماس می گیرد به سادگی و با بالا بردن دستتان و گذاشتن آن روی گوشتان (مثل حالتی که با گوشی صحبت می کنید) می توانید به تماس پاسخ دهید. اینجاست که بلندگوی هدایت کننده صدا را در طول دست شما ارسال می کند و شما صدا را از دستتان خواهید شنید و میکروفون ساعت هم نزریک دهانتان قرار خواهد گرفت و به همین سادگی بدون اینکه گوشی موبایلتان را لمس یا حتی نگاه کنید به تماستان پاسخ خواهید داد.

تماس با ساعت هوشمند هات واچ

استفاده از دست به جای گوشی.

برای قطع تماس هم کافیست مچ دستتان را به حالت خداحافظی کردن تکان دهید. حتی اگر قصد رد تماس هم داشته باشید همین حرکت کافی است. هات واچ امکانات دیگری هم ارائه می کند. یکی از قابلیتهای آن پیدا کردن گوشی موبایلتان وقتی که پیدایش نمی کنید است. یک گام شمار داخلی دارد که قدمهایتان را می شمارد. حتی اگر شما زمین بخورید یا ضربه ای مثل تصادف داشته باشید ساعت آن را تشخیص داده و به یک شماره که از پیش تعیین کرده اید پیام می فرستد و وضعیت شما را اعلام می کند.

اپلیکیشن ساعت هوشمند

اپلیکیشن مخصوص ساعت هم برای آی او اس و هم برای اندروید ارائه می شود.
چشم انداز :

با این ویژگی های جذابی که ذکر شد این ساعت واقعا اغوا کننده است، مخصوصا که با قیمت پایینی هم ارائه می شود (بین ۱۶۹ تا ۲۴۹ دلار برای مدلهای مختلف). کارایی همه چیز است، خصوصا در دنیای فناوری. موقع تست تماس وقتی که با دستتان گوشتان را لمس می کنید و صدای مخاطبتان را طوری می شنوید که انگار کنار شماست واقعا هیجان زده خواهید شد. منتظریم ببینیم بعد از عرضه چه واکنشهایی به این قابلیت مهیج نشان داده خواهد شد.
این دستگاه در مدل آزمایشی اش واقعا خوب عمل کرده همه چیز راحت و روان بوده و مساله ای هم در اتصال ساعت با تلفن به وجود نیامد که این خود یک ویژگی خیلی مهم است. برای اینکه این ساعت هوشمند بسیار جذاب به بازار بیاید و بتوانیم یکی از آن را داشته باشیم باید تا آذر ماه (دسامبر) امسال منتظر بمانیم.

https://coiniran.com/?p=2555
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x