ایستگاه خبر

روی آوردن شرکت های غول پیکر نفت خام به فناوری بلاکچین

شرکت های نفتی در کنار پلتفرم تجارت فعلی خود، برنامه تجاری مبتنی بر بلاکچین را راه اندازی کرده اند.

زیر ساخت بیتکوین، یعنی فناوری بلاکچین وجود خود را چندین بار در صنایع مختلف ثابت کرده است. درحال حاضر برای شرکت های بزرگ انرژی واضح است که این فناوری درنیازهای تجاری، صرفه جویی در وقت و آسان تر کردن بسیاری از مسائل کمک می کند. به دنبال آزمایش های موفقیت آمیز دو شرکت بزرگ نفتی، BP (British Petroleum) و Eni، چشم انداز مثبتی در جهت پیاده سازی دفترکل توزیع شده در پلتفرم معاملاتی انرژی ایجاد شده است.

براساس یک گزارش خبری، شرکت های نفتی در کنار پلتفرم تجارت فعلی خود، برنامه تجاری مبتنی بر  بلاکچین را راه اندازی کرده اند. تصمیم همکاری برای اجرای هر دو پلتفرم، در ادامه یک آزمایش ۱۲ هفته ای گرفته شد که توسط BP و Eni و یک شرکت انرژی دیگر Wien Energie (یک شرکت اتریشی) انجام گرفت.

شرکت های بزرگ انرژی در حال استفاده از Interbit هستند که توسط گروه BTL ارائه شده است. سخنگوی گروه BTL به رسانه ها در مورد یک نمونه آزمایشی اطلاع رسانی کرد .این سیستم داد و ستد مبتی بر بلاکچین قادر به شناسایی تفاوت حجمی اختصاص داده شده در گاز فروخته شده فرانسوی توسط شریک این شرکت یعنی Eni، به شرکت BP است. درهمان گزارش همچنین نقل قولی از Andrew Woosey آمده که وی شریک شرکت EY است که در مرحله تست اولیه پلتفرم معاملاتی مبتنی بر بلاکچین گروه BTL (همان Interbit) نیز همکاری داشته.

Woosey در مورد مزایای استفاده از پلتفرم معاملاتی مبتنی بر دفترکل توزیع و متعلقات آن اینگونه می گوید: «استفاده از چنین فناوری هایی می تواند کمکی به تسهیل فرآیندهای اداری، کاهش ریسک، حفاظت بهتر از تهدیدات اینترنتی و در نهایت صرفه جویی در هزینه ها کند».

استفاده از سیستم های عامل بلاکچین برای داد و ستد کالاها موضوع جدیدی نیست. بسیاری از راه استارت-آپ ها در حال حاضر در مراحل مختلف توسعه و اجرای چنین راه حل هایی هستند. استفاده از فناوری ارزهای رمزنگاری شده به طور چشمگیری زمان و منابع مورد نیاز برای پردازش معاملات را کاهش می دهد. این نیز سطح بی سابقه ای از شفافیت را در روند پردازش ها ارائه می دهد و آن را برای حسابرسی معاملات آسان می کند.

با توجه به تمام این مزایا، شرکت ها در نهایت قادرهستند که آزمایشاتی را برای جایگزینی درزیرساخت های موجود با راه حل جدید بلاکچین گسترش دهند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

Source via newsbtc

Image via btcoin.info

https://coiniran.com/?p=7080
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x