ایستگاه خبر

رونق همزمان بیتکوین و صنعت انرژی خورشیدی

با توجه به رشد بی سابقه صنعت انرژی خورشیدی، اهمیت اقتصادی این صنعت در حال پیشی گرفتن از صنعت انرژی سوختی است. صنعت انرژی خورشیدی که به صورت نمایی در حال رشد می باشد، شغلهای مرتبط با این صنعت را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۵درصد افزایش داده است و همزمان باید گفت که بیت کوین و اینترنت اشیا در حال تبدیل به اجزای اساسی این صنعت هستند.

رشد چشمگیر انرژی خورشیدی

یکی از دلایل اصلی رونق انرژی خورشیدی، کاهش هزینه های راه اندازی است. از جمله شاخص های کلیدی این رشد، تعداد مشاغلی است که توسط این صنعت ایجاد می شود.

پیش بینی می شود در ۱۲ ماه آینده تعداد استخدام ها با افزایش ۱۰درصدی روبرو شود و به تعداد ۲۸۶.۳۳۵ کارمند برسد. در آمریکا از هر ۵۰ شغل جدید، یک شغل مربوط به این صنعت است. تعداد اینگونه مشاغل دو برابر مشاغل مربوط به زغال سنگ می باشد.

شاخص کلیدی دیگر، تعداد نصب سلول های خورشیدی است که با توجه به نمودار زیر در حال شکستن رکوردهای تاریخی خود در آمریکا می باشد.

chart solar

به گزارش سازمان صنایع انرژی خورشیدی (SEIA) 4.143 مگاوات سلول خورشیدی در فصل سوم سال در آمریکا نصب شده که برابر با حدود ۱مگاوات در هر ۳۲ دقیقه است.

بیت کوین، شریک صنعت انرژی خورشیدی

رابطه بین بیت کوین و صنعت انرژی خورشیدی به صورت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است. به عنوان مثال امروزه خرید پنل های خورشیدی با استفاده از بیت کوین بسیار راحت تر شده است. شرکت های زیادی از جمله gogreensolar، AM Solar و Spendabit کیت کامل پنل خورشیدی را با قبول بیت کوین به عنوان روش پرداخت می فروشند.

به گفته لورانت اشمیت مساله ی بیش از حد بودنِ انرژی تجدیدپذیر در شبکه اصلی برق می تواند توسط بلاک چین (تکنولوژی ای که بیشتر با بیت کوین شناخته شده) حل شود. بلاک چین می تواند یک راه شفاف برای تجارت انرژی های تجدیدپذیر باشد.

در این راستا یک استارت آپ استرالیایی (Power Ledger) در اول دسامبر ۲۰۱۶ از به راه اندازی اولین بازار منطقه ای تجارت الکتریسیته بر پایه بلاک چین در استرالیا خبر داد. این بازار، فروش مازاد انرژی تجدیدپذیر تولید شده در این منطقه و صنایع تجاری متصل به شبکه توزیع برقِ موجود و یا متصل به ریزشبکه ها را آسان تر می کند.

تاثیر اینترنت اشیا و بیت کوین در تقویت سیستم های انرژی

با ادغام اینترنت اشیا، تکنولوژی بیت کوین و ذخیره انرژی، مفهوم ریز شبکه های خلاقانه در حال تبدیل به واقعیت هستند.

شرکت Transactive Grid که بر پایه بلاک چین کار می کند، تولید و مصرف انرژی محلی را در لحظه اندازه گیری می کند. این اطلاعات و سایر اطلاعات مرتبط، به کاربران اجازه می دهد تا آزادانه در این پلتفرم به تجارت انرژی بپردازند. این پروژه که در بروکلین در نیویورک شروع به کار کرده، توجه شرکت بزرگ زیمنس را به خود جلب کرده است.

ریزشبکه طراحی شده برای بروکلین که به عنوان پروژه آزمایشی شرکت Lo3 Energy شروع شده بود، با کمک Siemens Digital Grid در حال توسعه است. برای اولین بار یک راه حل کنترل ریزشبکه ای از طرف زیمنس با یک پلتفورم تجارت همتا-به-همتا از Lo3 Energy ادغام شده که به عنوان Transactive Grid شناخته شده است.

تکنولوژی بیت کوین، اینترنت اشیا و سایر تکنولوژی های نسل چهارم انقلاب صنعتی به رشد صنعت انرژی خورشیدی با یافتن راه حل هایی برای تولید، توزیع و تجارت این انرژی و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر کمک خواهند کرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images Via news.bitcoin.com ,sundancesolar

https://coiniran.com/?p=4746
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x