ایستگاه خبر

رشد ۲۸۰ درصدی معاملات همتا به همتای بیتکوین در عربستان سعودی بر روی LocalBitcoins

حجم داد و ستد بیتکوین در عربستان سعودی از طریق پلتفرم LocalBitcoins هیچگاه به این اندازه بالا نبوده است. برای نخستین بار حجم داد و ستد بیتکوین در این کشور، از طریق این پلتفرم غیرمتمرکز طی یک هفته از ۱۰۰ هزار بالاتر رفته است.

براساس اعلام  Coin.Dance ، حجم داد و ستد بیتکوین در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن سه برابر شده. این افزایش داد و ستد بیتکوین به بالاترین سطح خود یعنی ۴۰۰هزار ریال عربستان طی یک هفته رسیده بود.

البته این میزان نسبت به سایر کشورها پایین تر است. اما لازم به ذکر است که عربستان سعودی اولین زیرساخت صرافی بیتکوین خود را در اواخر سال ۲۰۱۶ بعد از اینکه BitOasis (در دوبی) خدمات کیف پول و صرافی خود را در خاورمیانه و شمال آفریفا ارائه نمود، بدست آورد. کاربران عربستان سعودی می توانند پول های سنتی را با ۱ درصد کارمزد از طریق BitOasis   به بیتکوین تبدیل نمایند.

همچنین با روی آوردن تعدادی از کشورهای خلیج فارس به سمت استفاده و توسعه فناوری بلاکچین، داد و ستد بیتکوین در این کشور افزایش یافت. بطور مشخص برخی از امیرنشینان امارات متحده عربی، به رهبری دوبی، طرح هایی جهت استفاده از فناوری بلاکچین در بخش های مختلفی از اقتصاد خود ازجمله سیستم های پرداختی تدوین کرده اند.

در اوایل ماه جاری، دولت دوبی یادداشت تفاهمی با یک شرکت فناوری بلاکچین جهت اجرای یک سیستم پرداخت بلاکچین شهری که بتواند ۳۸ ارگان دولتی ، موسسات مالی و بخش های مختلف را در بر بگیرد، امضا نمود. برنامه بلاکچینی امارات توسط طرح ابتکاری آن ها، Dubai Blockchain Strategy، هدایت می شود. این طرح از سال گذشته با اعلام انتقال و حفظ کلیه پرونده های دولتی در یک بلاکچین تا سال ۲۰۲۰ آغاز گردید. دولت دوبی همچنین شرکت IBM را جهت ایجاد یک بستر تجارت مالی برای تقویت اینکه بعنوان هاب اصلی تجارت در جهان تبدیل شود، به مشارکت گرفت.

براساس اعلام رئیس اجرایی بنیاد توسعه اقتصادی بحرین در سال جاری، این کشور بدنبال اجرای فناوری بلاکچین در سطح ملی است. برای رسیدن به این هدف، بحرین در ماه مارس یک قرارداد فنی با سنگاپور برای ایجاد یک اکوسیستم FinTech  امضا نمود تا بتواند هاب این نوآوری در منطقه شود.

بزرگترین بانک خصوصی قطر اخیرا استفاده از یک طرح انتقال پول بر پایه بلاکچین به صورت پایلوت را با برخی دیگر از بانک های منطقه و خارج از منطقه بطور موفقیت آمیزی نهایی کرد. این کار در ماه فوریه از طریق گرفتن یک خط ارتباطی از بزرگترین بانک ابوظبی انجام شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Soirce via cryptocoinsnews

Images via saudiarabiamap

https://coiniran.com/?p=5788
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x