ایستگاه خبر

دومین نت آزمایشی شبکه دیسنت

اولین نت آزمایشی (Testnet) عمومی دیسنت تحت عنوان Caesar (سزار) در دهم مارس ۲۰۱۷ راه اندازی شد و حالا پس از آن موفقیت، دومین نت آزمایشی دوم با نام Alberti (آلبرتی) راه اندازی شد.

دیسنت یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین و غیرمتمرکز است که برای توزیع محتوای دیجیتالی به کار می رود. این توزیع محتوا به نحوی ست که تولید کنندگان آن اعم از نویسندگان، وبلاگ نویسان، تهیه کنندگان پادکست، فعالان حوزه موسیقی و غیره می توانند محتویات خود را روی شبکه دیسنت منتشر کرده و برای آن قیمتی تعیین کنند. استفاده کنندگان از این محتویات دیجیتالی در شبکه می توانند با ارز محلی این شبکه یعنی DCT، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند.

دعوتنامه ای برای تمام استفاده کنندگان به همراه اطلاعات، راهنما و لینک دانلود برنامه DECENT ارسال شده است.

توسعه دهندگان تیم دیسنت تمرکز خود را برای راه اندازی موفق دومین نت آزمایشی دیسنت یا DECENT Testnet #2 گذاشته اند. در Alberti سعی شده تا برخی از مشکلاتی که در Caesar وجود داشته حل شود و ویژگی های جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

ویژگی ها و بروزرسانی های Alberti

کلاینت ویندوز: نت آزمایشی دیسنت برای ویندوز هم راه اندازی شده است. این نسخه شامل تمام ویژگی های موجود در نسخه MAC OS می شود.

حقوق منطقه ای: این ویژگی امکان آن را فراهم می کند تا بتوان برای یک محتوا، در منطقه های مختلف، تنظیمات مختلفی در نظر گرفت. برای مثال قیمت محصولی در یک کشور می تواند با قیمت همان محصول در کشور دیگری متفاوت تعیین شود. (تنها در CLI موجود است)

مکانیزم اشتراک: این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا برای اطلاع از آخرین محتوای منتشر شده توسط مولف مورد علاقه خود ثبت نام انجام دهند. (تنها در CLI موجود است)

ارسال DCT: کاربران می توانند DCT خود را برای کاربران دیگر ارسال کنند و تاریخچه تراکنش های خود را نیز ببینند.

چارچوبی برای مدل های محتوایی بیشتر:  Alberti مدل های محتوایی بیشتری را مثل PDF، فایل های صوتی و غیره پشتیبانی می کند.

بهبود ظاهر کاربری دیسنت و بروزرسانی ها

در ظاهر کاربری دیسنت تغییراتی صورت گرفته تا روند انتشار محتوا و خرید آن کاربر پسندتر شود.

در کنار نهایی کردن ویژگی هایی که برای فاز آزمایشی دیسنت نیاز است، تیم توسعه دهنده بر روی ویژگی هایی بعدی در این شبکه کار می کنند و همانطور که گفته شد مشکلاتی که در نت آزمایشی اول یعنی سزار گزارش شده بوده را بررسی کردند و در این نسخه درصدد رفع آن برآمده اند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Image & Source via decent

https://coiniran.com/?p=6399
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x