مقالات امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری‌هامقالات بیت کوین

چگونگی حفاظت آنلاین از حریم خصوصی و امنیت بیتکوین

 

این روزها امنیت حریم خصوصی و حفاظت آنلاین از داده های دیجیتال امری بسیار مهم محسوب می شود. حریم خصوصی برای کاربران بیت کوین حتی اهمیت بیشتری دارد، زیرا آنها ثروت را در عرصه دیجیتال ذخیره می کنند. دولت ها، هکرها و بازیگران غیر دولتی به صورت روزانه اطلاعات خصوصی شهروندان جهانی را به خطر می اندازند، اما راه های بسیاری وجود دارد که هر کس می تواند برای محافظت از خود به کار گیرد [بازیگران غیر دولتی (NSA) اشخاصی هستند که در روابط بین المللی شرکت می کنند. آنها سازمان هایی با قدرت کافی برای تاثیر گذاری بوده و حتی با انکه به هیچ موسسه یا دولتی تعلق ندارند، باعث تغییرات می شوند].

در حال حاضر، جهان توسط نظارت جمعی جهانی کشورهای شرکت کننده تحت عنوان “چهارده چشم” تهدید می شود. چهارده چشم، اتحادیه ای متشکل از چهارده کشور است که اطلاعات و داده های افر اد را در سطح جهانی به اشتراک می گذارند. حریم خصوصی توسط دولت مورد حمله قرار می گیرد و بازیگران و تحلیلگران غیر دولتی بیان کرده اند که این امر در طول سالیان افزایش خواهد یافت. در جهان آنلاین، تاکتیک های بسیاری هستند که کاربران می توانند برای محافظت از خود در برابر جاسوسی های ناخواسته از آنها استفاده کنند.

سه روش حفاظت آنلاین از حریم خصوصی

مرورگرهایی با محوریت حریم خصوصی

مرورگرهایی با محوریت حریم خصوصیمرورگرهای اندکی وجود دارند که حریم خصوصی آنها از مرورگرهای استانداردی که به طور سنتی توسط جریان اصلی مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر اند. مرورگر منبع باز Brave ابزاری عالی برای مسدود (بلاک) کردن تبلیغات و اپلیکیشن های ردیاب است. این پلت فرم از مشوق های بیت کوین نیز برای ایجاد یک تجربه بهتر استفاده می کند. مرورگر توصیه شده دیگر برای حفظ حریم خصوصی، موزیلا فایرفاکس است که اکستنشن های محرمانه و امنیت متمرکز را یجاد می کند. در صورتی که فردی مایل باشد حتی بیشتر ناشناس بماند، استفاده از Tor انتخابی قوی است که IP را پنهان می کند، پروکسی ها را گمراه می کند و جنبه های خاصی از تجربه های مرور را رمز گذاری می نماید. علاوه بر حفظ بیشتر حریم خصوصی، Tor به کاربران این اجازه را می دهد که به گشت و گذار در وب سایت هایی بپردازند که توسط گوگل و مرورگرهای سنتی نمایه بندی نشده اند.

شبکه های خصوصی مجازی (VPN)

شبکه های خصوصی مجازی (VPN)VPN ها برای تغییر محل سرور و آی پی آدرس کاربر، شیوه های رمزگذاری و مسیریابی های مجدد را ارائه می کنند. در صورتی که این محصول چیزی باشد که ادعا شده، شخص ثالث قادر به ردیابی محل دقیق یک کاربر VPN یا نظارت بر ترافیک نخواهد بود. اطمینان حاصل کنید که از یک سرویس دهنده VPN مورد اعتماد استفاده می کنید زیرا هر یک، تجربه و هزینه های گوناگونی را ارائه می دهند. به طور معمول VPN های رایگان توصیه نمی شوند و تحقیق در مورد فروشنده ضروری است. برخی از خدمات ویژگی “logless” را نیز ارائه می دهند که تضمین می کند حتی ارائه دهنده نیز هیچ دسترسی به داده های کاربر و حرکات ترافیکی وی ندارد.

خدمات ایمیل و پیام رسانی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی

خدمات ایمیل و پیام رسانی متمرکز بر حفظ حریم خصوصیطیف گسترده ای از خدمات ایمیل و پیام رسانی وجود دارد که حریم خصوصی قوی و رمزنگاری پایان به پایان را ارائه می دهند. خدمات ایمیلی مانند Protonmail، Tutanota، OpenMailBox و بسیاری دیگر، ایمیل هایی با ویژگی های رمزگذاری شده ارائه می دهند که کاربران می توانند همراه با سرویس ایمیل فعلی خود از OpenPGP استاندارد رمزگذاری شده استفاده کنند. در این روش ایمیل رمزگذاری شده، رمزگشایی با کلید های مشترک و امضای دیجیتال فراهم می شود.

خدمات پیام رسانی فوری با رمزگذاری پایان به پایان نیز برای خصوصی ماندن مفید هستند. خدماتی مانند سیگنال، Chatsecure، تلگرام و Ricochet انواع مختلفی از پیام رسانی های خصوصی را ارائه می دهند. کاربرانی که با مرورگر Tor گشت و گذار می کنند، می توانند از TorChat استفاده کنند که پیام رسانی رمزنگاری شده پایاپای را ارائه می نماید.

امنیت پول دیجیتالی

برای کسانی که در وب از پول دیجیتالی استفاده می کنند، امنیت جزء جدایی ناپذیر ذخیره سازی دارایی های دیجیتال است. هکرهای مخرب راه های دسترسی به ثروت افراد را هر روزه و با بهره گیری از افرادی که به امنیت پول دیجیتالی اهمیتی نمی دهند، پیدا می کنند. سرقت پول دیجیتالی با وجود مهاجمانی که از مهندسی کردن اجتماع برای به دست آوردن منابع مالی افراد آنلاین بهره گیری می کنند، شایع تر می شود.

ذخیره سازی سرد

کیف پول سخت افزاری بیت کوین کیف پول سخت افزاری بیت کوین کیف پول سخت افزاری بیت کوین Ledger Nano Sاستفاده از شیوه های ذخیره سازی سرد روشی عالی برای دور نگه داشتن مزاحمان از دارایی های دیجیتال است. این روش مستلزم آفلاین نگه داشتن پول دیجیتالی و دور نگه داشتن آن از گزند آسیب است. بیت کوین و طرفداران آلتکوین می توانند با استفاده از کیف پول های کاغذی، کیف پول های سخت افزاری و دیگر اشکال رسانه های محافظت شده، به ذخیره سازی آفلاین بپردازند. در صورتی که شخص از پول دیجیتالی خود به صورت روزانه استفاده نمی کند، آفلاین نگه داشتن به جای رها کردن آن بر روی وب باز، امن ترین گزینه است.

معاملات چند امضایی

چند امضایی(multisig) روشی برای استفاده بیش از یک نفر و کلید اجازه انتقال پول دیجیتالی است. این روش یک طرح امضای دیجیتال است که از دارایی ها در مقابل فرستاده شدن بدون کل امضای امضا کنندگان درگیر حفاظت می کند. Bitgo اولین کیف پول چند امضایی را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که تغییرات دیگر آن در دسترس عموم است. در اصل، یک آدرس چند امضایی شامل چندین کلید خصوصی ECDSA است که برای انجام یک معامله به همه آنها نیاز است.

احراز هویت چند عاملی (MFA) و احراز هویت دو عامل (۲FA)

MFA و ۲FA برای بیشتر کاربران بیت کوین راه های استانداردی هستند. در این روش هویت یک کاربر با استفاده از تاییدیه های متعدد تایید می شود. احراز هویت کننده گوگل و Authy خدمات شناخته شده ای هستند که اعتبار سنجی های متعددی را ارائه می کنند. شرکت های بیت کوینی مانند خدمات مبادلات و کیف پول نیز، کدهای اس ام اسی را برای استفاده به عنوان یک ۲FA و برای دسترسی به خدمات خود ارائه می دهند. اضافه کردن ویژگی های MFA و ۲FA به اپلیکیشن ها و حساب های بیت کوین بسیار توصیه می شود. علاوه بر این ایمن سازی ایمیلی که به حساب کاربری مربوط می شود، از مهندسی شدن اجتماعی مخرب حساب های مرتبط به ایمیل شما نیز محافظت می نماید.

احراز هویت چند عاملی (MFA) و احراز هویت دو عامل (2FA)

پشتیبان گیری و ایمن سازی بنیاد ها، PIN ها و کلمات عبور

بیشتر خدماتی که حریم خصوصی و امنیت را تضمین می کنند برای دسترسی، از امنیت کلمات عبور، بنیاد های حفظی(mnemonic seeds)، و شماره های PIN استفاده می کنند. تهیه نسخه پشتیبان از این جزئیات، به طوری که گم یا فراموش نشوند، یک ایده خوب است. کاربران باید نسخه هایی از رمز عبور های دست نویس را حفظ کرده و داده های ورودی خود را در مکانی امن که به طور معمول آفلاین است، مدیریت کنند. در صورتی که بنیاد یک کیف پول سخت افزاری گم شود یا رمز عبور یک حساب کاربری فراموش گردد، گاهی اوقات افراد می توانند حساب های خود را کاملا قفل کنند. در مورد اینکه آیا مدیریت رمز عبور کاری امن هست یا نه و استفاده از این نوع اپلیکیشن ها به عنوان پشتیبانی که کاربر باید برای جستجوی آنها تلاش کند، بحث های بسیاری وجود دارد.

آیا حریم خصوصی و امنیت در جهان آنلاین را می توان با جستجو به دست آورد

روش های بسیاری برای حریم خصوصی و حفاظت از آن وجود دارد که می توان از آنها به صورت آنلاین و با پول دیجیتالی استفاده کرد. تحقیق و تمرین این تکنیک ها به ایمن سازی این امر که رد پای دیجیتالی شما به روشی نامتاسب ردیابی نشده یا مورد حمله قرار نگرفته، کمک خواهد کرد. بسیاری از اشخاص هستند که داده های دیجیتالی شما را با ارزش می دانند. این بدان معنی است که کمی از تجارب آنلاین شما برای به دست آوردن اعتبار و اطلاعات دستکاری می شوند. با این حال می توان از خود در مقابل دولت ها و هکرهای فضولی که به دنبال انحلال ثروت شما هستند، محافظت کرد.

شما از چه روش های آنلاینی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت و پول دیجیتالی خود استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات ما را از آنها آگاه کنید.

 

Image Via Securityintelligence

https://coiniran.com/?p=4133
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x