ایستگاه خبر

تعداد کاربران دنیای دیجی ارزها چقدر است؟

اخیرا دانشگاه Cambridge مطالعه ی جامعی در رابطه به دیجی ارزها انجام داده است. یکی از زمینه هایی که در این بررسی روی آن بحث شده است، تعداد کاربران دیجی ارزها و کیف پول هاست. در این مقاله می خواهیم به بررسی چگونگی محاسبات آن ها و یافتن عددهایی برای تعداد کاربران فعال دیجی ارزی بپردازیم.

تعداد کل کیف پول های دیجی ارزی

در نظرسنجی آن ها، ۲۶ ارائه کننده کیف پولی شرکت کرده اند از جمله Airbitz، Armory، Bitgo، Blockchain، Coinbase، Greenadress، Ledger، Jaxx، Samourai و Xapo و غیره. این گزارش، ارائه کنندگان کیف پول را با این عنوان معرفی می کند: هر پروژه یا شرکتی که داوطلبانه یک کیف پول مستقل ارائه کند که هر کس می تواند از آن استفاده کند.

ابتدا به وسیله اطلاعات جمع آوری شده از مشارکت کنندگان در این بررسی، تعداد کل کیف پول ها تخمین زده شد. با توجه به اینکه با یک دانلود از نرم افزار، می توان بی نهایت کیف پول ساخت، این بررسی (گزارش) فرض کرده است که هر دانلودِ نرم افزار تنها معادل با ساخت یک کیف پول باشد.

به دلیل در دسترس نبودن برخی از اعداد مثل تعداد دانلودهای برخی از کیف پول های متن باز مجبور به حذف آنها شده اند. به طور کلی نویسنده این گزارش می نویسد:

به نظر می رسد که تعداد کل کیف پول ها از سال ۲۰۱۳ که ۸.۲میلیون بوده است، بیش از ۴ برابر افزایش یافته و به عدد ۳۵میلیون در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

تعداد کیف پول های فعال

در دومین مرحله به بررسی تعداد کیف پول های فعال از کیف پول های موجود پرداخته اند. این گزارش می نویسد که محاسبه تعداد کیف پولهای فعال چالش برانگیز بود، چرا که در اعلام عمومیِ تعداد کیف پول ها، مشخص نشده بود که آن ها فعال هستند یا خیر و از طرفی تعریف “فعال” برای ارائه کنندگان مختلف کیف پول می توانست متفاوت باشد.

این بررسی، از داده های بدست آمده از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی استفاده کرده است. این داده ها نشان می دهند که تعداد کیف پول های فعال بین ۷.۵ درصد الی ۳۰.۹ درصد از تعداد کل کیف پول ها ست. این گزارش همچنین می نویسد:

بنابراین تخمین می زنیم که تعداد کیف پول های فعال از چیزی بین ۰.۶ الی ۲.۶ میلیون در سال ۲۰۱۳ به ۵.۸ الی ۱۱.۵ میلیون در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

تعداد کاربران یکتای کیف پول ها

در مرحله سوم به محاسبه تعداد کاربران کیف پول ها از تعداد کیف پول های فعال پرداخته اند؛ با این پیش فرض که هر کاربر بطور میانگین صاحب دو کیف پول باشد. البته برخی از کاربران کیف پول در این شمارش نیامده اند؛ از جمله کسانی که از حساب های صرافی به عنوان کیف پول خود استفاده می کنند، یا کسانی که از سرویس های ارائه کنندگان خدمات پرداختی و یا پلتفرم هایی با امکان ذخیره دیجی ارزها استفاده می کنند.

این گزارش می نویسد:« احتمالا تعداد کل کاربران فعال دیجی ارزی از آنچه که ما از طریق تعداد کاربران یکتای کیف پول های فعال تخمین زده ایم بیشتر است.»

این گزارش می نویسد:

ما تخمین زده ایم که در حال حاضر بین ۲.۹ الی ۵.۸ میلیون کاربر منحصربفرد وجود دارد که به صورت فعال از کیف پول های دیجی ارزی استفاده می کنند.

تعداد دارندگان بیتکوین

در نهایت، این بررسی سعی در یافتن تعداد کاربران و دارندگان بیتکوین داشته. هرچند آنها اعتراف کردند که:« محاسبه تعداد دارندگان دیجی ارزها و همچنین کاربران، کار بسیار دشواری ست چرا که هر فرد می تواند به طور همزمان از چندین کیف پول متعلق به چندین ارائه کننده استفاده کند. غیرممکن است که بتوان فهمید دقیقا چند نفر از دیجی ارزها استفاده می کنند.»

در گزارشی از Boston Federal Reserve در سال ۲۰۱۶ آمده که ۰.۸۷درصد از افراد آمریکایی در سال ۲۰۱۵ به دیجی ارزها روی آورده اند. که این یعنی چیزی حدود ۲.۸میلیون نفر تنها در آمریکا از دیجی ارزها استفاده می کردند.

تخمین دیگری که می توان به آن مراجعه کرد، تحقیقی است که Coinbase و ARK Invest Research انجام داده اند که البته تحقیق آن ها تنها در رابطه با بیتکوین است و نه همه دیجی ارزها.

در گزارش آن ها که در ماه ژانویه اعلام شده آمده که:

بیش از ده میلیون نفر در سراسر دنیا مقداری بیتکوین نگهداری می کنند.

البته همانطور که در بالا هم گفته شد این اعداد و ارقام تنها تخمین های هستند که در رابطه با این دیجی ارزها و این شبکه بزرگ می توان زد و دقیق نیستند. چرا که این فناوری ها هر روز در حال گسترش است و هر لحظه به تعداد طرفداران آن افزوده می شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=5490
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x