اخبار بیت کوین

تحلیلی بر قیمت بیت کوین

در چند روز گذشته بیت کوین سقوط قابل توجهی داشت. افت قیمت قابل توجه بود ولی زودتر از انتظار متوقف شد. چند روز گذشته را صرف پیدا کردن نشانه ای کردیم تا بفهمیم آیا افت قیمت در حال برگشت بود یا بازار رشد قیمت.

در چند روز گذشته بیت کوین سقوط قابل توجهی داشت. افت قیمت قابل توجه بود ولی زودتر از انتظار متوقف شد. چند روز گذشته را صرف پیدا کردن نشانه ای کردیم تا بفهمیم آیا افت قیمت در حال برگشت بود یا  بازار رشد قیمت.

در ابتدا با توجه به نمودارد دو ساعته زیر، متوجه بازار کم رونق (Bear) شدیم:

1

پس از یک صعود پایدارِ قیمت (Rally) از کمترین قیمت، در بازه زمانی مشخص (Swing low)، بازار به محض رسیدن به پایان دوره چهارم زمانی به وضوح دچار افت شد. اما درست  به هنگام Gann Angle اول و دوم و همچنین در انتهای دوره دوم، خط حمایت  (Support) اتفاق افتاد.

این خط حمایتی که ایجاد شد جای تعجب چندانی ندارد، اما هنوز به نظر می آید که برای تصحیح قیمت کافی نیست. منتظر یک افت قیمت دیگر بودیم که اتفاق نیافتد. اما در مقابل در همان نمودار دو ساعته یک بازار پر رونق و مثبت (Bull) دیده می شود:

2

با یک موفقیت نزدیک به بالای دومین کمان، به نظر می رسد که صعود کمی بیشتر ادامه خواهد داشت. پایداری بعدی در این نمودارِ کوتاه مدت در ۱۰۳۰ دلار خواهد بود.

هرچند احتمال در کمین بودن دام نیز وجود دارد. به نمودار چهار ساعته زیر توجه کنید:

3

خط صورتی “خط مقدم” از یک تحلیل چنگالی است. این خط بسیار نزدیک به خط قرمز است که هر دو بسیار نزدیک به وضعیت کنونی نرخ لحظه ای (pricetime) هستند. خط چین عمودی قرمز هشدار می دهد که این لحظه ای است که انتظار اتفاقی را داریم. البته این موضوع تضمین کننده هیچ چیز نیست. قیمت ممکن است که با موفقیت از این پایداری عبور کند و یا ممکن است که یک تله باشد.

(تحقیقات لازم برای ترید کردن را انجام داده و آماده قبول مسئولیت های ترید خود باشید.)

توضیحی مختصر درباره اصطلاحات استفاده شده در متن:

Rally: یک بازه افزایش قیمت پایدار در بازار است که می تواند هم در زمان بازار bear (بازاری که در آن قیمت ها در حال کاهش است) و هم در زمان بازار bull (زمانی که قیمت ها در حال افزایش است) اتفاق بیافتد.

Swing low: کلمه ای که در آنالیزهای تکنیکال استفاده می شود. این زمانی اتفاق می افتد که یک نزول یا پایین بودن از تمام بازه زمانی مشخص شده پایین تر است.

Ganne Angles: یک متد پیش بینی تغییرات قیمت با استفاده از زوایای هندسی در نمودارهای قیمت و زمان.

Support یا خط حمایت: وارد عمل شدن خریدارها که باعث جلوگیری از افت شدید قیمت می شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via cryptocoinsnews & Images via pehub

https://coiniran.com/?p=4730
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x