مبانی اقتصاد و پولمقالات بیت کوینویدیوهای آموزشی

بیتکوین چیست؟ (ویدئو)

حتما تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه میتوان بصورت مستقیم از یک فروشگاه اینترنتى در خارج از کشور خرید کرد مثلا، از سایت آمازون! یا ebay؟
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام خرید یک نرم افزار یا اپلیکیشن با مشکل پرداخت پول مواجه شوید؟
افرادی هم دوست دارند که شخصا برای مسافرت و تعطیلات خود برنامه ریزی کنند و بلیط هواپیما و هتل خود را در گوشه ای بکر و خوش آب وهوا در دنیا تهیه کنند. اما احتمالا با مشکلات  مواجه خواهند شد چون داشتن کردیت کارت برای ما در ایران کاریست بس دشوار!
خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و بخصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت این مسئله مدتهاست که حل شده است.
آیا تا کنون اسم “بیت کوین” به گوشتان خورده است؟  بیت کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتالی است که عملکرد آن مانند سایر ارزهای دیگر است (مثل دلار، یورو، پوند، ریال و هر ارز دیگرى) با این تفاوت که به جای پشتوانه دولتى از پشتوانه مردمی برخوردار است، مردمى از سراسر دنیا.
ارزش ١ Btc(بیت کوین) در سال ۲۰۱۰ برابر با ٣ دلار بود در حالی که  امروز، در سال ۲۰۱۶، ارزش آن به ۶٨١ دلار رسیده است! این یعنى مورد توجه قرار گرفتن و بالا رفتن محبوبیت ارز دیجیتالی بیت کوین در میان مردم دنیا. به زبان ساده تر، این یعنى رشد!
پس چرا ما ایرانیانى که به ناحق و به واسطه اعمال تحریم از جانب دولتهای متخاصم از حق دسترسى آزاد به بازارهاى جهانى محروم شده ایم از این ارز استفاده نکنیم؟
 این تکنولوژی چند سالى است که با نادیده گرفتن مرزها و محدودیتها این امکان را براى همه مردم جهان فراهم کرده است تا بتوانند آزادانه واز هرکجاى دنیا، هر کالایى (البته مجاز در محدوده مرزى خودشان) را خریدارى کنند. این امکان براى ما ایرانیان هم وجود دارد و ما نیز میتوانیم با شناخت بهتر از ارزهاى دیجیتالى، مانند سایر مردم دنیا، آزادانه تجارت کنیم.

پخش از یوتیوب

https://coiniran.com/?p=2980
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x