ایستگاه خبر

به لیبرلند جایی که بیت کوین پول ملی است، خوش آمدید

دنیایی را تصور کنید که در آن پول بوسیله یک شرکت خصوصی یا یک حکومت خارج از کنترل بی‌ارزش‌تر نمی‌شود. جایی را تصور کنید که مالکیت خصوصی هم مورد احترام شهروندان است و هم حکومت. سرزمینی را در نظر آورید که روی پول دیجیتالی شما مقرراتی نیست یا مالیات مضاعف برای تامین خزانه بر آن بسته نمی‌شود، بلکه پول دیجیتالی، پولی است که می‌توان آنرا انتخاب کرد. اگر شما دنبال چنین جایی هستید که ارزشهای صادقانه و ساده داشته باشد، به لیبرلند (Liberland) خوش آمدید. بهشتی برای پول رمزی و رویای آزادی.

لیبرلند کجاست؟

لیبرلند یک کشور کوچک به مساحت هفت کیلومتر مربع است که سومین کشور کوچک دنیاست (بعد از موناکو و واتیکان). آن جنب رودخانه دانوب و بخشی است که نه به کرواسی تعلق دارد و نه صربستان. قدمت آن دقیقا پنج روز از زمان این نوشته است، و اگرچه ممکن است میراثی نداشته باشد، اما مطمئنا پتانسیل‌های فراوانی دارد و بر اساس اعلام موجودیت بنیانگذارانش با اظهارات زیر تاسیس شده است.

«هدف بنیانگذاران این دولت جدید، تاسیس کشوری است که مردم صادق بتوانند به شکوفایی و رفاه برسند بی آنکه تحت ستم حکومتی باشند که زندگی را با مالیات و محدودیت‌های غیرضروری برای ایشان ناخشنود سازد.»

با توجه به این واقعیت که این کشور تنها پنج روز قدمت دارد، فاقد ظواهری است که از یک حکومت معمولی می‌توان انتظار داشت. نه اداره پستی در آن کار می‌کند، یا حتی جایی برای دریافت پست (آنها یک ایمیل آدرس دارند) وجود دارد. به تویتر و فیس بوک آری می‌گوید اما به فرودگاه و نیروی نظامی ملی خیر. برای کسب منزلت شهروندی، چهار شرط را قبل از اهدای حق ورود قانونی باید برآورده کرد:

  1. به مردم و عقاید آنان صرف نظر از نژاد، قومیت، جهت گیری جنسی یا مذهب احترام بگذارید.
  2. به مالکیت خصوصی که غیرقابل تعدی است احترام بگذارید.
  3. کمونیست، نازی یا هر سابقه افراطی گری نداشته باشید.
  4. سابقه جرم نداشته باشید.

به اندازه کافی منصفانه است. تاکنون برای ثبت شدن در این کشور دو هزار نفر درخواست داده اند و انتظار می رود که تا پایان این هفته صد هزار نفر درخواست کنند. آنها فقط هفت داوطلب دارند، پس پردازش درخواست ها زمان بر خواهد بود. در آینده نزدیک تنها به سه تا پنج هزار نفر شهروندی اعطا خواهد شد و شکل انتخاباتی مانند لیختنشتاین(کشوری با حدود سی و پنج هزار نفر) خواهد داشت. انتظار یک پول چاپ شده را نداشته باشید که ملت را مدیون وام های کارتل های بانکی کند. بیت کوین و دیگر پولهای دیجیتالی پول این کشور خواهند بود.

برای ثبت نام در این کشور به اینجا بروید.

منبع

https://coiniran.com/?p=2467
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x