ایستگاه خبر

احتمال پیوستن مریخی ها به بلاکچین

دوران فضایی با سرعت چشمگیری در حال تغییر و رسیدن به درجات بالاتر است.

در این راستا، این واقعیت که بیت کوین بدون مرز است و با توجه به دیگر ویژگی های منحصر به فردش، آن را برای یک اقتصاد فضایی ضروری می سازد.

برنامه ناسا برای فرستادن انسان ها به مریخ

اکتشافات فضایی در حال بدست آوردن توجهات جدیدی ست. لایحه S.442 توسط مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به ترتیب، در فوریه و مارس ۲۰۱۷ به تصویب رسید. این لایحه به ناسا امکان خرج کردن ۱۹.۵بیلیون دلار را در سال مالی ۲۰۱۷ برای به انجام رساندن اهدافی در راستای کاوش های انسانی در اعماق فضا را می دهد که سفر به مریخ نیز جزئی از این کاوش ها می باشد.

همچنین با توجه به این لایحه، ناسا وظیفه توسعه یک طرح استراتژیک با تمرکز بر امنیت اطلاعات و امنیت فضای مجازی را دارد.

شرکت های سازگار با بیت کوین و صنعت فضایی

صنعت فضایی به طور نمایی در حال رشد است، به ویژه در بخش های مربوط به گردشگری فضایی، زندگی در فضا، قدرت فضا، و وسایل نقلیه فضایی.

در ۲۷فوریه، SpaceX طرح ارسال توریست به مریخ را معرفی کرد. این ماموریت در راستای پیگیری کردن هدف نهایی SpaceX یعنی جابجایی مردم به مریخ می باشد.

مدیرعامل شرکت SpaceX، آقای Elon Musk که میخواهد حیات را به مریخ ببرد، حمایت خود را از دیجی ارزها اعلام داشته و می گوید:« بیت کوین تکنولوژی بسیار خوبی است»

Virgin Galactic یکی دیگر از شرکت های دوستدار بیت کوین با  تمرکز بر توریسم فضایی است. در وبسایت آنها آمده که:« امروز تعداد خانواده شرکت های فضایی ما به سه رسیده است. مانند گذشته، Virgin Galactic ارائه دهنده خدمات بازرگانی پرواز فضایی انسان ها خواهد بود و شرکت Spaceship به کار خود در راستای ارائه خدمات طراحی، ساخت و آزمایش وسایل نقلیه برای Virgin Galactic مشغول خواهد بود و تیم کوچک ماهواره Lancherone ما به جدیدترین شرکتمان با نام Virgin Orbit تبدیل خواهد شد.»

Sir Richard Branson موسس این شرکت ها بر این باور است که:« کار بیت کوین ادامه دار است». Banson اعلام کرده است که توریست های فضایی امکان پرداخت با بیت کوین را برای سفرهای خود خواهند داشت.

در همین راستا Sean Patterson، مدیر روابط عمومی Worldcore می نویسد:« دارندگان بیت کوین می توانند شانس پیوستن به مسافران آینده ی SpaceShip II را داشته باشند. هزینه هر سفر رفت و برگشت در حدود ۳۴۰بیت کوین خواهد بود.»

بیت کوین در راه ستاره ها و فراتر از آن

تقریبا از زمان شروع بیت کوین، علاقه مندان و دانشمندان حوزه دیجی ارزها عملیاتِ بر پایه ی بیت کوین در فضا را پیش بینی کرده اند.

آیا فکر می کنید در مریخ از دلار استفاده کنند؟ مدت زیادی ست که ایده راه اندازی شبکه های ماهواره ای در فضا برای عملیات بیت کوین دنبال می شود. Jeff Garzik که از اولین استخراج کنندگان و توسعه دهندگان بیت کوین است در حال کار و بحث روی موضوع نانوماهواره ها و بیت کوین در فضا بوده است.

طبق مصاحبه ای در سال ۲۰۱۴ در واقع Jeff Garzik در حال برنامه ریزی برای این بوده که یک شبکه ای از ماهواره های کوچک راه اندازی کند تا بلاک چین بیت کوین را در هر گوشه ای از زمین بتاباند و جلوی هرگونه سانسور گرفته شود.

در نتیجه ی آن، Bitsats که نانوماهواره هایی هستند که در مدار پایین زمین عمل می کنند، برای عملیات بیت کوینی طراحی شدند. این پروژه در برنامه خود شبکه ای متشکل از ۲۴ ماهواره ی در حال گردش دور زمین را می بیند. هر ماهواره در شبکه به عنوان یک نود بیت کوین عمل خواهد کرد.

Danny Bradbury می نویسد:« یک شبکه بیت کوین که از فضا در حال فعالیت است می تواند  آزادی بیت کوین را افزایش دهد. هرکدام از این ماهواره ها کل بلاک چین بیت کوین را ذخیره خواهند کرد و در نتیجه یک نسخه پشتیبان را برای شبکه بیت کوین روی زمین فراهم خواهند آورد. هر ۱۵دقیقه آنها از ایستگاه های انتخاب شده ای در زمین اطلاعات جدید داده های بلاک چین را دریافت خواهند کرد. سپس به طور مستقل این داده ها را بررسی خواهند کرد تا از صحت آنها مطمئن شوند.»

چالش های بین کهکشانی بیت کوین

فاصله بین سیاره ای و سرعت نور نیز باید به عنوان فاکتورهایی مهم در نظر گرفته شوند. مریخ بسیار دور است، در نتیجه بسته به موقعیت نسبی زمین و مریخ، زمان تاخیر ارتباطات بین آنها می تواند چیزی بین ۳ تا ۲۲ دقیقه باشد.

بنابراین زمان تاخیر بیشتر از زمان متوسط تاخیر تراکنش های بلاک چین خواهد بود. (زمان تاخیر تراکنش ها ۱۰دقیقه است)

در مریخ و سایر سیارات دوردست، شاید از مارس کوین (Marscoin) بتوان استفاده کرد و در آن زمان مارس کوین بتواند از بلاک چین بیت کوین برای تراکنش های خود استفاده کند و درنتیجه بیت کوین می تواند به عنوان یک ارز واقعا جهانی عمل کند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via news.bitcoin.com , phneep

https://coiniran.com/?p=5162
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x