ایستگاه خبر

بازار دیجی ارزها به ارزشی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار دست یافت

اگر چه احتمالا بیتکوین تیتر بیشتر خبرها را به خود اختصاص می دهد اما به طور کلی اوضاع ارزهای دیجیتالی رو به راه است. هرچند تمام ارزهای دیجیتالی با استفاده از قدرت بیتکوین و پول سرمایه گذاران فرصت حضور پیدا کرده اند اما ناگهان روزی میرسد که همه میفهمند این ارز چیزی بیش از یک حدس و گمان نبوده است.

(قیمت ها و بررسی های این خبر مربوط به تاریخ ۱۴ اردیبهشت معادل با May,4 است)

ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتالی (که از حاصلضرب قیمت یک ارز در میزان گردش آن حاصل می شود) به مبلغ ۴۲٫۶ تریلیون دلار رسید که باعث شده در آمدی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار در طول ۱۰ روز حاصل شود.

قرار گرفتن Ripple در صدر جدول

در بین ارزهایی که ارزش سهام آنها در بازار به بیش از ۱ میلیارد دلار می رسد، Ripple توانست با رشد ۳۳٫۶ درصدی در طول ۲۴ ساعت در صدر جدول قرار بگیرد و شاهد افزایش ارزش بازار خود به ۲٫۸۳۱ میلیارد دلار باشد. لایتکوین با رشد ۲۲٫۳۴ درصدی  و ارزش بازار ۱٫۱۳۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت.

طی یک استراتژی و همکاری خلاقانه که بین بانک های آسیا و استرالیا شکل گرفت، Ripple توانست اعتبار خوبی کسب کند. این بانک ها با انتقال حجم بالایی از مبالغ برای تراکنش های بین بانکی بستری شبیه عملکرد پی پال را برای مشتریان منطقه خود فراهم کردند.

لایتکوین هم توانست از سود ناشی از تصمیم اخیر Coinbase به پذیرش این واحد پول و دادن اجازه خرید و فروش و استفاده از کیف پول و پلتفرم  به مشتریان خود بهره مند شود.این سومین ارزی ست که بعد از بیتکوین و اتریوم توانست به طور کامل تحت حمایت Coinbase قرار گیرد.

عامل رشد بیتکوین چه بود؟

بیتکوین با فاصله خیلی زیاد از بقیه ارزها به لحاظ ارزش بازار، رشدی به میزان ۵٫۸۱ در صد در طول ۲۴ ساعت را ثبت کرد و با رسیدن به مبلغ ۱٫۵۶۷ دلار توانست برای بار دیگر رکورد قیمت را بشکند.

Brian Kelly یکی از تحلیلگر اقتصادی شبکه تلویزیونی CNBC, اظهار داشته که افزایش سرمایه گذاری موسسات در حوزه تجارت بیتکوین، باعث افزایش اخیر قیمت بیتکوین شده است. دلایل دیگر شامل رسیدن جامعه بیتکوین به یک توافق دسته جمعی جهت عدم حمایت از Bitcoin Unlimitedو همچنین افزایش کلی داد و ستدهای جهانی آن در بازار می شود.

برخی از تحلیلگران، افزایش اخیر قیمت بیتکوین را ناشی از افزایش استفاده ارزهای جایگزین (altcoins) می دانند. این ارزها اغلب با بیتکوین خرید و فروش می شوند که باعث نیاز معامله کنندگان به بیتکوین می شود.

اتریوم هم داستان مربوط به خود را دارد

انریوم که ارزش بازار آن اخیرا به ۸ میلیارد دلار رسیده در مکان دوم ارزش سهم بازار قرار دارد و در طول ۲۴ ساعت ۱۲.۱۲ درصد رشد کرد که چند فاکتور در این رشد قیمت نقش داشتند:

تنها در طی ۱ هفته میزان جستجوی کلمه اتریوم در گوگل تقریبا دوبرابر شد.
برخی از کشورها برای عبور از موانع و قوانین دست و پا گیر پول های بین المللی به اتریوم روی آوردند. سوییس که مهد پیدایش اتریوم بوده و همچنین ونزوئلا که از تورم سه رقمی رنج می برد، بیشترین علاقه را به آن نشان داده است.

این طور به نظر می رسد که مردم کره جنوبی عاشق این ارز هستند. میزان تبادلات سومین صرافی بزرگ دنیا  دوبرابر حجم پولی که GDAX و Kraken (که از صرافان Coinbase هستند) در مجموع مبادله می کنند، می باشد.

کره ای ها همینطور عاشق ورزشهای غیر معمول و نامتعارف هستند و به همین دلیل قراردادهای هوشمند اتریوم می تواند برای شفافیت بیشتر و کم تر شدن تقلب ها به کار رود.

Dash را فراموش نکنید

شماره ۵ این لیست یعنی Dash با ارزش بازاری به مبلغ ۶۸۳ میلیون دلار در طول ۲۴ ساعت ۶٫۷۷ درصد رشد داشت. سرعت بالای انتقال، ویژگی منحصر بفردی ست که دسترسی آسان تر سرمایه گذاران و کاربران به این پول را فراهم کرده است.

صرافی Kraken از افزودن دش به پلتفرم معاملات خود خبر داده است. پلتفرم BitCart که یک پلتفرم کارت اعتباری است، اخیرا برای استفاده از Dash در سایت خرید آمازون تا سقف ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است. Crypto-Woo, که یک افزونه اینترنتی جهت پرداخت است برای کاربران خود امکان خرید آنلاین از طریق این پول را فراهم کرده است. صرافی ونزوئلایی CryptoBuyer با فروش Dash به مشتریان خود به عنوان راه حل جایگزین برای اقتصاد غارت شده کشور  و وارد عمل شد.

اتریوم کلاسیک با ارزش بازار ۶۶۴٫۴ میلیون دلار با رشد ۸٫۹۷ درصدی در ردیف ۶ قرار گرفت.

NEM با ارزش بازار ۵۲۱٫۷ میلیون دلار و رشد ۹٫۵ درصدی هفتم و Monero با سرمایه ۳۷۱ میلیون دلار و رشد ۸٫۷۶ درصدی هشتم شد.

این عددهایی که ارائه شد مربوط به یک دوره ۲۴ ساعته بوده است. PIVX پانزدهمین اسم قرار گرفته در لیست بود که با ارزش بازار به مبلغ ۸۴٫۱ میلیون دلار سهامش با ۳٫۱۶ درصد افت مواجه بود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image Via: www.cryptocoinsnews.com , coindesk.com

https://coiniran.com/?p=6002
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x