ایستگاه خبر

امارات متحده عربی (دبی) قصد دارد در بخش گذرنامه های دیجیتالی از فناوری بلاکچین استفاده نماید

استفاده از بلاکچین در امور امنیتی و مهاجرتی

دولت دبی همکاری خود را با استارت آپ بریتانیایی ObjectTech، برای برقراری امنیت توسط بلاکچین در فرودگاه امارات، شروع کرده است. با کوین ایران همراه باشید.

شرکت ObjectTech، گفت که در طول این هفته در حال همکاری با دپارتمان مهاجرت و ویزا دبی به منظور توسعه گذرنامه دیجیتال است، که به طور بالقوه می تواند سبب حذف کنترل دستی در فرودگاه بین المللی دبی شود.

بر اساس گفته های این استارت آپ، این سیستم ترکیبی از تاییدیه مشخصات فردی و فناوری بلاکچین که از یک گذرنامه از پیش تایید شده کاملا دیجیتالی برای صدور مجوز ورود مسافران به داخل کشور استفاده می کند. در این سیستم یک تایید دیگر هم برای افراد حقیقی در نظر گرفته شده است. این تایید، در مسیری که از هواپیما تا سالن درخواست تحویل بار طی می شود، هنگام عبور از یک راهرو کوتاه، توسط یک دستگاه اسکن سه بعدی صورت می گیرد.

این استارت آپ اظهار کرد که استفاده از فناوری بلاکچین برای این گذرنامه دیجیتالی شامل یک ویژگی به نام “شناسایی هویت به صورت مستقل” جهت حفاظت از حریم خصوصی افراد می باشد و به مسافران اجازه می دهد تا بتوانند کنترل کنند که کدام بخشها می توانند اطلاعات گذرنامه آنها را مشاهده کنند.

Paul Ferris، از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت ObjectTech، از طریق یک پست در وبلاگ خود گفت هدف این است که روند امور مرزی برای مسافران بین المللی سریع تر و امن تر انجام شود و همچنین مسافران کنترل کاملی بر اطلاعات دیجیتالی خود داشته باشند. بر اساس یک برنامه آزمایشی، بهره برداری از این سیستم، برای سال ۲۰۲۰ تخمین زده می شود، اگر چه جزییات مربوط به جدول زمانی این پروژه هنوز مشخص نشده است.

در مطلب پست شده، “ابتکار عمل، به عنوان بخشی از تعهدات دولت دبی مبنی بر ۱۰ سال جلوتر بودن از بقیه جهان در خدمات عمومی”، در یک کادر مجزا قرار داده شده بود.

به عنوان بخشی از این  یک روند جاه طلبانه، دولت دوبی دور دوم برنامه شتاب دهنده در آینده را مشمول ثبت نام  ۲۸  استارت آپ خلاق، برای همکاری با پروژه های دولتی قرار داده است. این همکاری عمدتا برای پوشش بخش های عمومی مانند بهداشتی، آموزشی و خدماتی می باشد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source Via : coindesk

Image Via : helenabitcoinmining

https://coiniran.com/?p=6977
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x