ایستگاه خبر

افت قیمت پول آگور بعد از راه اندازی

بازار پول های دیجیتالی به راه اندازی دارایی دیجیتالی آگور (Augur) پاسخ مثبت نداد.
این پروژه که یک بازار پیش بینی که بر روی اتریوم توسعه یافته است، هفته گذشته با قدرت وارد عرصه شد و پول مشهور آن یعنی REP به سرعت در فهرست ارزهای قابل خرید و فروش در صرافی های معروفی مانند Poloniex، Bittrex و Kraken قرار گرفت. اما ارزش بازار پول آن بعد از راه اندازی و خرید و فروش به شدت افت کرد.

از آنزمان به بعد، برخی از ناظرین بازار نسبت به دوام و ماندگاری پول های مبتنی بر بلاک چین و به طور کل پول های برنامه کاربردی (appcoin) ابراز نگرانی کردند.
آگور کاربران شاغل در بازار پیش بینی را هدف قرار داده تا بتوانند گزارش های معتبری درباره رویدادهای جهان روی پلاتفرم اگور عرضه کنند. طی سال گذشته آگور توانست ۵.۳ میلیون دلار را از فروش پول خود بدست آورد. نسخه بتای این پلاتفرم در ماه مارس راه اندازی شد، اما تا قبل از هفته پیش، کاربران آزادانه قادر به خرید و فروش نبودند.
انتشار عمومی آگور و نسخه نهایی آن، یک آزمون قابل ملاحظه برای مدل های مبتنی بر برنامه کاربردی است که در آن پول ها از طریق یک بلاک چین پخش می شود تا مکانیزمی برای حمایت از یک پروژه فراهم آید. با اینکه طرفداران این مدل می گویند که این راه جدیدی برای کسب پول و ایجاد یک پروژه است، اما بحث منتقدین این است که این پول مبتنی بر برنامه کاربردی چیزی بیش از همان روال سابق با نام جدید نیست.
از منظر تجار بازار ارزهای دییجیتالی، پاسخ روشن نیست، اگرچه آگور یک نمونه ارزشمند برای آزمون این گونه پروژه هاست.
قیمت آگور بلافاصله بعد از راه اندازی بالا رفت، اما بعد از چهار تا ششم اکتبر، تا ۵۲ درصد از قیمت اولیه  اش (یعنی ۱۳  دلار) به ۶ دلار افت کرد. مطابق اطلاعات Poloniex، قیمت REP اکنون به طور میانگین ۶.۵۰ دلار گزارش می شود.

در خلال این سقوط سریع، پیتر زیکوفسکی از وب سایت Whaleclub از اینکه این پول برای خریداران اولیه اش سودآور باشد، ابراز نگرانی کرد.
وی به پایگاه خبری کوین دسک گفت:

پول REP به نظر می رسد که به تیم بنیانگذار و خریداران اولیه اش را بیش از کسانی که اکنون آنرا می خرند سود خواهد رساند.

این پول دیجیتالی به سرعت به رده ۱۰ پول برتر دیجیتالی از نظر حجم سرمایه بازار صعود کرد. اما با اینکه حجم سرمایه ۷۱ میلیون دلاری در آنزمان داشت، این عدد از ۵ اکتبر به بعد از بالاترین میزان خود یعنی ۱۱۹.۷ میلیون دلار سقوط زیاد داشته است.

با وجود این افت، آرتور هایز (Arthur Hayes) عنوان می کند که راه اندازی آن در مقایسه با دیگر پول ها که به سرعت افت می کنند، موفقیت آمیز بوده و قیمت همچنان نسبتا بالا باقی مانده است.

وی گفت: حرف من این است که این اصلا یک پسرفت نیست، این پول همچنان با قیمت بالاتر از زمان تجمیع سرمایه خرید و فروش می شود.
اینکه از الان به بعد چه اتفاقی برای این پول می افتد بیش از همه به دو عامل بستگی دارد: پذیرش این پول و ملاحظات قانونی.
برخی بحث می کنند که آگور وارد عرصه ای (یعنی بازار پیش بینی) شده است که ملاحظات و سختگیری های قانونی زیادی بر آن حاکم است.

الیسوف (Eliosoff) یکی از تحلیل گران بازار می گوید:
هر بازار پیش بینی که راه می افتد این احتمال وجود دارد که یک قانون ناخوشایند یا احتمالا مهلک علیه آن تنظیم شود.

حتی اگر این پول به خاطر مدیریت نامتمرکزش بتواند از خطر قوانین و ضوابط محدود کننده حکومتی بگریزد، تصمیم آگور برای اینکه از اتر یعنی پول شبکه اتریوم جلوتر رود و سکه برنامه کاربردی خودش را راه اندازی کند، بالقوه توانایی آن برای حفظ کاربران را در طولانی مدت تحلیل خواهد بود.

دست کم یک تحلیل گرا بازار هست که نگاه متفاوتی به راه اندازی آگور دارد و اشاره می کند که REP آخرین پول مبتنی بر برنامه کاربردی و اتریوم نخواهد بود. اولاف کارلسون وی (Olaf Carlson-Wee) می گوید: که اتریوم تازه اولین پول زیرمجموعه اتریوم بود که وارد صرافی ها شد و آخری نخواهد بود.

منبع

https://coiniran.com/?p=3570
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x