اخبار بیت کوین

ارثیه پس از فوت & بیت کوین: چگونه ارث دیجیتال خانواده خود را آماده نمودم

به عنوان نویسنده ای که بیت کوین را به عنوان دستمزد خود میپذیرد و تا جایی که می تواند بیت کوین برای خانواده چهار نفری خود پس انداز می کند، من اخیراً شروع به آماده سازی ارث دیجیتال خانواده خود نموده ام. هر گاه فوت نمایم، همسرم صاحب همه دارایی های من خواهد شد، و این مساله شامل بیت کوین هم می باشد. آماده سازی شخصی دیگر برای دسترسی به کلیدهای خصوصی بیت کوین قبل از مرگ ضروری می باشد.

مرگ و ارث دیجیتال

مرگ و ارث دیجیتالما نمی توانیم جلوی بالارفتن سن را بگیریم، اما می توانیم برای کسانی که دوستشان داریم مقدماتی فراهم نماییم. اخیراً، مشغول تهیه وصیتنامه دیجیتالی برای همسر خود می باشم، که اگر از این دنیا بروم، او بتواند به حساب های کاربری آنلاین و بیت کوین های من دسترسی داشته باشد. اگر من دچار مرگ ناگهانی شوم، همسرم بدون کمک و راهنمایی قادر به مدیریت دارایی های بیت کوین نخواهد بود. این نکته را باید افرادی که با بیت کوین کار می کنند، مدنظر قرار دهند. برخی افراد ممکن است متاهل نباشند، که در این صورت باید با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست صمیمی این مطلب را در میان بگذارید.

از آن جایی که قبل از بیت کوین ، ارث دیجیتال به مساله ای برای مردم در سطح جهان تبدیل شده است. اگر یک دوست یا یک اعضای خانواده به کلمات عبور شما و برخی اطلاعات شخصی شما دسترسی نداشته باشد، در این صورت مواردی مانند حساب بانکی برخط، ایمیل و رسانه های اجتماعی می توانند برای همیشه از بین بروند. علاوه بر این، این مساله شامل ارز رمزنگاری شده با کلمات عبور، PINs، و عبارت های ۱۲-۲۴ کلمه ای (سید) نیز می شود. اگر شما این اطلاعات را از خود باقی نگذارید، بیت کوین های ذخیره شده می توانند، برای همیشه از بین بروند.

قدم هایی برای حصول اطمینان از این که همسرم به هنگام فوت من به بیت کوین های من دسترسی داشته باشد

 

ماه گذشته مشغول آماده سازی ارث دیجیتال خود برای همسرم بودم. از نظر تکنولوژیکی کار مبدعانه ای نمی باشد، بلکه صرفاً یک دفترچه دستنویس حاوی اطلاعات مربوط به چگونگی دسترسی به حساب های برخط و ارز رمزنگاری شده می باشد. دسترسی به بیت کوین ها بسیار مهم می باشد، چرا که می تواند به خانواده ام برای هزینه های زندگی، مراسم خاکسپاری و دیگر هزینه های مرتبط با مرگ کمک نماید.

اگرچه هر کسی با دستورالعمل دستنویس موافق نمی باشد. روش های منحصر به فردی برای ذخیره ارث دیجیتال به صورت امن وجود دارد که میتوان با دادن نشانه ها به افراد مطمئن به آنها برای بازیابی اطلاعات کمک کرد.
اگرچه هر کسی با دستورالعمل دستنویس موافق نمی باشد. روش های منحصر به فردی برای ذخیره ارث دیجیتال به صورت امن وجود دارد که میتوان با دادن نشانه ها به افراد مطمئن به آنها برای بازیابی اطلاعات کمک کرد.

هم اکنون سیستم هایی وجود دارد که اطلاعات و رمز های حساب های برخط را ذخیره می نمایند. شرکت هایی مانند Lifebank می توانند این داده ها را به صورت آفلاین ذخیره نمایند. رویکرد من، بر اساس مدل های قدیمی و به نظر خودم بسیار امن بود، هر چند آسیب همیشه وجود دارد. محل دفترچه می تواند شناسایی شود، و اطلاعات می تواند توسط شخص مخرب تهدید شود. اما هنوز معتقدم که این مسائل برای شخص سوم نیز می تواند رخ دهد، بنابراین نگهداری اطلاعات توسط خودم بهتر می باشد. البته من سعی میکنم که از تمامی دست نوشته هایم با یک دوربین دیجیتال که به اینترنت متصل نیست عکس دیجیتالی تهیه کنم و این عکسها را بصورت جداگانه در یک کارت حافظه بصورت آفلاین نگهداری کنم تا در صورتی که دست نوشته هایم از بین رفت یک نسخه دیجیتال از آنها داشته باشم.

اولین قدم هایی که برای آموزش دادن به همسرم برای دسترسی به بیت کوین های خود برداشتم، توضیح محل نگهداری آن ها بود. من چندین نوع کیف پول را بر روی گوشی خود دارم، و تعداد کمی از آن ها به صورت سخت افزاری می باشند. بعد از اینکه توضیح دادم چگونه می توان به هر حساب کاربری بیت کوین دسترسی داشت، من اطلاعات مورد نیاز را برای دسترسی به مکان بر روی هر اعتبارنامه را نوشتم. به عنوان مثال، من تمامی رمزها و پین های ورودی کیف پول های الکترونیکی خود را دادم. همچنین، عبارت سید(seed) پشتیبان را نیز برای حالتی نوشتم که رمز کار نکند یا کیف پولی و دستگاه سخت افزاری گم شده یا دزدیده شود.

بعد از اتمام توضیح همه چیز در رابطه با نحوه دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده، همسرم دیگر قادر خواهد بود از این سرمایه استفاده نماید. او همیشه درباره نحوه خرج کردن و پس انداز پول هایمان شامل بیت کوین نظر می دهد، اما او هیچگاه شخصاً اقدام به استفاده از کیف های پول الکترونیکی نکرده است.

اما، او با این ایده که نحوه دسترسی به دارایی های دیجیتال را به صورت قدم به قدم یاد بگیرد ، موافق می باشد.

مرگ نزدیک می باشد، اما بیتکوین ها می توانند به شخص دیگری تعلق یابند

مرگ نزدیک می باشد، اما بیت کوین ها می توانند به شخص دیگری تعلق یابند

افکار بیمارگونه زیادی به هنگام اندیشیدن در رابطه با ارث دیجیتال به ذهن آدم خطور می کند. اما آمادگی برای چنین مسائلی ایده خوبی می باشد، زیرا مرگ در هر زمانی می تواند رخ دهد. بیت کوین می تواند به یک شخص معتمد واگذار شود، بنابراین دارایی های دیجیتال شما می توانند بعد از مرگ شما توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین ایده تعیین کسی می باشد که شاید بیشتر از همه قابل اطمینان باشد. که می تواند زن، شوهر، مادر، خواهر و یا حتی یک دوست باشد.

حداقل شما با دانستن این موضوع که اگر اتفاق ناخوشایندی برای شما بیافتد، ارزهای رمزنگاری شده و حساب های برخط شما به دست فرد مطمئن خواهند رسید، احساس راحتی خواهید نمود.

چه قدم هایی شما باید بردارید تا مطمئن شوید که بیت کوین های شما به فردی که دوست دارید می رسد؟ نظر خود را در رابطه با چگونگی آمادگی برای این واقعه زندگی را در زیر بنویسید.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


Images courtesy of Shutterstock, Pixabay, and Bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=4331
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپهر محمدی
سپهر محمدی
7 سال قبل

اینجاست که نیاز به اسمارت کانترکت مشخص می شود! به راحتی می توان یک اسمارت کانترکت تعریف کرد که با هر روشی که مرگ تایید شد محتوای حساب ایتریوم شما را به نسبت مشخص به حساب بدهکاران و ورثه واریز کند!

مهرداد جهان تیغی
مهرداد جهان تیغی
6 سال قبل
پاسخ به  سپهر محمدی

درود سپهر جان !
یعنی بیتکوین این مورد رو نداره ؟ نمیشه تعریف کرد ! بر فرض مثال اگر تا ۱ ماه هیچ تراکنشی انجام نشد ، تمام موجودی به حساب نفر دوم انتقال پیدا کنه ؟

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x