ایستگاه خبر

آیا سوئیس اولین محل ایجاد صندوق سرمایه گذاری دیجی ارز می شود؟

اولین صندوق سرمایه گذاری ارزهای متنوع دیجیتالی در سوئیس

 

شرکت سوئیسی Crypto Fund AG اعلام کرده در حال تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری برای دیجی ارز است که طیف وسیعی از دیجی ارزها از بیتکوین، اتریوم، ریپل و موارد دیگر را دربر می گیرد. برنامه ریزی صورت گرفته برای بازگشایی در فصل آخر سال ۲۰۱۷ است.

این برنامه اولین صندوق سرمایه گذاری ارزهای متنوع دیجیتالی در اروپا خواهد بود. این صندوق بر پایه شاخص “سرمایه گذاری بزرگترین بازار ارزش و میزان نقدینگی” دیجی ارز ها خواهد بود و منجر به ایجاد سطح جدیدی از شفافیت سرمایه گذاری روی دارایی های مجازی خواهد شد.

به گفته Jan Brzezek مدیر عامل این صندوق “این صندوق بسیار متنوع خواهد بود”. او بیان می‌کند که این تنوع و گوناگونی سطوح نوسانی (ناپایداری) پایین تری برای دیجی ارزهای جدید به همراه دارد در حالی که می تواند سودآوری فزاینده ای برای آنها داشته باشد.

هدف صندوق، دستیابی به افزایش مدیریت دارایی ها به میزان تخمینی ۱۱۳ میلیون دلار در سال اول و در ادامه دستیابی به مبلغ تعیین شده ۳٫۴ میلیارد دلار، در طول ۳ سال است. این صندوق در حال حاضر سرمایه گذارانی دارد که مبلغ ۱۱٫۳ میلیون دلار را بصورت قطعی تضمین کرده اند و بعلاوه مقدار ۱۱٫۳ میلیون دلار دیگر نیز در حال اضافه شدن به آن است.

اداره مرکزی صندوق در شهر زوگ سوئیس، صحبت های اولیه ای را با سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) که مسئول تنظیم مقررات مالی ست، شروع کرده است. سوئیس سابقه تاریخی خوبی در دیجی ارز ها و مقررات مربوط به آن دارد. این کشور دیجی ارزها را به عنوان کلاس جدیدی از دارایی ها پذیرفته است و در حال حاضر به محلی برای شرکت های مالی مرتبط با بیتکوین تبدیل شده است.

اولین بار نیست

این اولین بار نیست که یک سازمان یا شرکت تلاش کرده ساز و کاری مالی بر پایه بیتکوین به ثبت برساند.

در جولای ۲۰۱۳، برادران دو قلوی Winklevoss برای اولین بار طرح تاسیس یک صرافی دیجی ارزی – که مبادلات در آن از طریق اموال سرمایه گذاری شده صورت می پذیرفت (ETF) – را به “کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا” (SEC)، ارائه دادند. طرح ETF به سرمایه گذاران اجازه می داد بدون مالکیت بر یک کالای دیجیتالی، از طریق بیتکوین این سرمایه گذاری را انجام دهند. این امر می توانست منجر به افزایش دسترسی به بیتکوین و هجوم سیل آسای سرمایه گذاران به این بازار (ارزهای غیر متمرکز) شود.

به هر حال در اوایل امسال، به علت خلا مقررات قانونی در بازار بیتکوین، کمیسیون مذکور  با تاسیس صندوق Winklevoss مخالفت نمود. با این حال کمیسیون فوق اعلام کرد که تا زمانی که بیتکوین به شکل امیدوارکننده ای ظاهر شود، بازارهای قانونمند امکان شکل گیری خواهند یافت. بنابراین “کمیسیون باید ماهیت ETF را بر اساس حقایق و شرایط  در نظر می گرفت، سپس کمیسیون به نواقص قانونی مشخصی در زمینه عملکرد بخش تبادلات (صرافی) اشاره کرد.”

با وجود اینکه اولین تلاش برای این منظور در آمریکا ناموفق بود، شرکت Crypto Fund AG امید های بیشتری پیش رو دارد. شهر زوگ در سوئیس که اغلب ” Crypto Valley” (منطقه دیجی ارز) نامیده می شود، جایگاه خود را به عنوان یک زیرساخت مستحکم برای مقررات پایدار دیجی ارزها به اثبات رسانده است. افزون بر آن صندوق سرمایه گذاری دیجی ارز، مزیت های اساسی دیگری نسبت به صندوق Winklevoss دارد.

Jan Brzezek می گوید: “برخلاف صندوق Winklevoss، که توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) رد شد، ما از ساختار منطبق با سرمایه گذاری سوئیس موسوم به قانون سرمایه گذاری جمعی (CISA) استفاده می کنیم که در آن مدیریت اموال، شرکت مدیریت صندوق و بانک پشتیبان، قانونا مجزا از یکدیگر هستند”. بعلاوه بر خلاف طرح قبلی، این صندوق در لیست صرافی و تبادلات قرار نخواهد گرفت، بلکه مشخصا سرمایه گذاران متبحر، مد نظر قرار خواهند گرفت.

مدیران این شرکت شامل: Jan Brzezek به عنوان مدیر عامل و از موسسان شرکت، دکتر Tobias Reichmuth وMarc Bernegger می شود. آقای Jan Brzezek پیش از این در شرکت خدمات مالی UBS در حوزه مدیریت اموال، مشغول به کار بوده است. او به متخصصین Fintech به نام Bernegger  و Reichmuth، ملحق شد، که هر کدام از آن دو به صورت مجزا پایه گذار SUSI Partners AG و usgang.ch بودند. این مدیران از مشاوره شرکت MME – متخصص در زمینه تکنولوژی های بلاکچین و آی سی او ها- بهره ­بردند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image Via: bitcoinmagazine

https://coiniran.com/?p=7032
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x