ایستگاه خبر

یک شرکت ژاپنی معاملات ژاپن – استرالیا را در بستر بلاکچین تکمیل کرد

تکمیل مبادلات تجاری بین ژاپن و استرالیا در بستر بلاکچین 

کمپانی Mizuho، سرمایه گذار بزرگ بانکی ژاپنی معاملات مالی بین استرالیا و ژاپن در بستر بلاکچین را تکمیل و جزییات آن را منتشر کرد.

Mizuho، یکی از ۳ ابر بانک ژاپن، طرح یک بلاکچین آزمایشی را، با ارسال یک محموله از اقلام صادراتی ژاپن به یک وارد کننده در استرالیا تکمیل کرد. بخش فین تک این گروه بانکی اشاره کرد ” تمامی مراحل، از صدور اعتبارنامه تا ارائه اسناد تجاری در یک بستر دیجیتالی، با استفاده از بلاکچین انجام شده است . ” در این قرارداد تجاری، شرکت بیمه ژاپنی Sompo و گروه تجاری شرکت Marubeni نیز همکاری داشته اند.

کاهش زمان ارایه اسناد تجاری از چند روز به حدود ۲ ساعت، مزیت قابل توجهی است که به خاطر دیجیتالی شدن اسناد سبب کاهش هزینه ها نیز گردید. مشخصه اصلی فناوری بلاکچین افزایش شفافیت است، که به عنوان یک مزیت، باعث نمایش آنی یک تصویر روشن از قرارداد، به دو طرف معامله می شود.

یکی از موانع آشکار این است نمی توان اطلاعات معامله را به اعضایی که هنوز بلاکچین را اجرا نکرده و یا با آن سازگار نشده اند، ارسال کرد. در ضمن، Mizuho به اهمیت معرفی بلاکچینی با استانداردهای بین المللی اشاره کرد.

این گروه بانکی در جمع بندی مطالب افزود: “در پروژه ساخت و تولید برنامه مبادلات تجاری،  کمپانی Mizuho به دنبال  ساخت برنامه ای تجاری و عملی در حوزه بلاکچین به همراه ارزش افزوده است و فناوری با سطحی بالا جهت مشتری مداری، ارتقاء خواهد یافت.

شرکت Mizuho  – همانند دیگر همتایان ژاپنی خود – بلاکچین را در گذشته آزمایش کرده است. نتیجه یک آزمایش ۳ ماهه امنیت مبادلات بر اساس بلاکچین در فوریه ۲۰۱۶ به این شرکت نشان داد که “عملا دستکاری در تاریخچه مبادلات غیر ممکن است ” در حالی که دوره ۳ روزه جهت فراهم کردن امنیت در مبادلات بین المللی، به همان روز کاهش یافت.

 

کمپانی Mizuho، به عنوان یک سرمایه گذار ویژه در بزرگترین مرکز معاملات بیت کوین در ژاپن (Bitflyr)، در اوایل امسال آزمایش ارز دیجیتالی خود را کامل کرد. این گروه بانکی با غول فناوری IBM، برای تولید ارز دیجیتالی در اواسط ۲۰۱۶ شریک شد. در دسامبر این بانک یک تجربه واقعی، در پرداخت هزینه غذای مهمانی در یک رستوران با استفاده از ارز دیجیتالی خود را به نمایش گذاشت.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7351
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x